Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens ungdomar kan ju inte vara smarta!

Permalänk

Dagens ungdomar kan ju inte vara smarta!

Blir så förbannad när man läser detta:

http://www.gt.se/nyheter/1.1684658/nya-oroligheter-i-goteborg

Vad fan tänker dom med??? Dom förstör ju bara för sig själv och vi andra. Förstå om dom la all denna energi på ex. nya uppfinningar, rädda miljön, träning etc.
Detta kostar åtskilliga miljoner som kunde ha gått till något vettigt istället!
Måste ju vara att ungdomarna har det för bra! Dom är inte van att göra rätt för sig!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Avstängd

Intressant att det är okej att generella just ungdomar så mycket. Byt ut "ungdomar" mot "invandrare" och du hade fått en rasiststämpel direkt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Intressant att det är okej att generella just ungdomar så mycket. Byt ut "ungdomar" mot "invandrare" och du hade fått en rasiststämpel direkt.

Intressant att du just hakade upp dig på det och inte på att det är trist att ungdomar gör sådant här!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Intressant att du just hakade upp dig på det och inte på att det är trist att ungdomar gör sådant här!

Visst är det trist att ungdomar gör såhär. Lika trist som att män våldtar, danskar super ihjäl sig och muslimer spränger sig i småbitar.

"Olika ungdomsgäng" hade varit ett bättre uttryck. Ett tips bara.

Dold text
Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Det är i princip 100% invandrare som håller på. Rensa upp bland dessa så försvinner 90% av problemen..

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

De är väl ledsna på att kommunen har så dåligt ställt, och genom att vandalisera så skapar de nya arbeten som förut inte fanns. Och alla vet väl att fler arbeten resulterar i ökad välfärd? Så det är väl några ungdomar som riktigt har tänkt till hur de skall lösa finanskrisen.

Annars så är det väl grupptrycket, tänder någon eld på något så skall någon annan minst göra likadant. Det behöver inte ens finnas någon bakomliggande orsak till varför ungdomar gör såhär, mer än att någon ungdom tog det första steget.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Detta börjar bli vardagsmat här med bränder, kasta sten mot brandmän etc.. var fan är vi på väg.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Det är i princip 100% invandrare som håller på. Rensa upp bland dessa så försvinner 90% av problemen..

Vill du hålla den nivån på diskussionen så finns flashback där borta. *pekar*

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Vill du hålla den nivån på diskussionen så finns flashback där borta. *pekar*

Vadå? Det är ju så det är, känns det som. Gå ut å kolla på Blendas gata valfri kväll..

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Helt jävla otroligt, två inlägg och tråden har redan spårat ur...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
"Olika ungdomsgäng" hade varit ett bättre uttryck. Ett tips bara.

Ett tips: läs artikeln ordentligt

Citat:

I över en veckas tid har ungdomsgäng dragit omkring och anlagt bränder, orsakat skadegörelse och angripit polisen i flera stadsdelar i Göteborg.

Redan första meningen säger det du eftersöker, att rubriken i den här tråden inte specificerar gör inte nyheten till något annat än den nu är.

Editerad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Ett tips: läs artikeln ordentligt

Redan första meningen säger det du eftersöker, att rubriken i den här tråden inte specificerar gör inte nyheten till något annat än den nu är.

Du tror inte att han syftade på trådens ämnesrad och resten av Meganeomans inlägg?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Du tror inte att han syftade på trådens ämnesrad och resten av Meganeomans inlägg?

Läs gärna inlägget du citerade och återkom ifall du tror att jag inte förstod det

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Vadå? Det är ju så det är, känns det som. Gå ut å kolla på Blendas gata valfri kväll..

Jag har svårt för påhittad statistik. Speciellt när den påhittade statistiken används för att motivera fördomar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Intressant att det är okej att generella just ungdomar så mycket. Byt ut "ungdomar" mot "invandrare" och du hade fått en rasiststämpel direkt.

Håller med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Väx upp, lika otrevlig som vanligt!

Ja att poängtera dumhet är verkligen hemskt otrevligt och omoget. Skyll dig själv.

Permalänk

tror det blir så här när det finns för lite att göra... satsas ju inte så mkt på ungdomar nuförtiden fritidsgårdarna har ju bara öppet vissa kvällar i veckan. sen föräldrar som säkert inte har tid att umgås med sina barn/tonåringar.

va vet jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Läs gärna inlägget du citerade och återkom ifall du tror att jag inte förstod det

Men varför tipsa Crippa90 om att läsa artikeln ordentligt när han uppenbarligen syftade på trådrubriken och det första inlägget? =S

Det kanske bara var ett allmänt tips?

För övrigt håller jag med poängen som Crippa90 lägger fram, ungdomar generaliseras väldigt hård, inte minst av Meganeoman.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Den här tråden gjorde mer för att argumentera för påståendet än vad nyheten gjorde. Wow...

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Den här tråden gjorde mer för att argumentera för påståendet än vad nyheten gjorde. Wow...

Är det bara jag eller har Swec fått kollektivt PMS idag?
Är alla så griniga för att skolan börjat igen?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Är det bara jag eller har Swec fått kollektivt PMS idag?
Är alla så griniga för att skolan börjat igen?

Jo verkar så

De hakar upp sig mer på rubriker och småsaker än vad tråden egentligen handlade om! Trist! Jag kan ju inte ändra rubriken nu.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

kanontråd. blir till att bevaka med rss.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Är det bara jag eller har Swec fått kollektivt PMS idag?
Är alla så griniga för att skolan börjat igen?

Jag är bara grinig över denna jävla onyanserade och ogrundade pessimismen.

Ett par ungdomar bråkar och man drar slutsatsen att hela samhället är på väg att braka ihop.

Skulle jag gissa så skulle jag tro att dagens ungdomar är mer kompetenta och intelligenta än ungdomar någonsin tidigare. Ett par rötägg har alltid funnits.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Jag är bara grinig över denna jävla onyanserade och ogrundade pessimismen.

Ett par ungdomar bråkar och man drar slutsatsen att hela samhället är på väg att braka ihop.

Skulle jag gissa så skulle jag tro att dagens ungdomar är mer kompetenta och intelligenta än ungdomar någonsin tidigare. Ett par rötägg har alltid funnits.

Det var inte riktat till någon personligen och inte den här tråden specifikt. Jag tycker mig bara se väldigt många som gnäller väldigt mycket idag. Inte för att det alltid brukar vara trevlig och välkomnande stämning här men tycker det har blivit värre helt plötsligt.
Jag håller med dig för övrigt. Några ungdomar bråkar och då är alla ungdomar rötägg. Några extremister spränger sig själva och då är alla muslimer terrorister. Några Israeliska soldater skjuter ett par civila och helt plötsligt är alla judar organtjuvar och barnamördare.
Kul att folk anklagar mig för ogrundade extrapolationer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Polisen och myndigheterna bör ta till med hårdhanskarna.. Skjut några av svinen.

Permalänk
Medlem

Nja, skjuta är kanske att ta i (såvida inte polisen blir hotad).
Dock borde den svenska polisen sluta att vara så mesig. Såna där upplopp ska stoppas omedelbart med alla medel tillgängliga och de medverkande ska få kännbara straff.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Nja, skjuta är kanske att ta i (såvida inte polisen blir hotad).
Dock borde den svenska polisen sluta att vara så mesig. Såna där upplopp ska stoppas omedelbart med alla medel tillgängliga och de medverkande ska få kännbara straff.

Har du några vetenskapliga belägg för att det är bästa sättet att göra situationen bättre eller skjuter du bara från höften?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Läste nånstans att vi blir dummare för varje dag eller om det var för varje generation.

Det verkar stämma. i farligt snabb takt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Det är i princip 100% invandrare som håller på. Rensa upp bland dessa så försvinner 90% av problemen..

Hur vet man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drumstick
Har du några vetenskapliga belägg för att det är bästa sättet att göra situationen bättre eller skjuter du bara från höften?

Nej, det bygger jag inte på några vetenskapliga studier.
Dock ser jag det som rätt självklart att om man låter sådana personer hållas när de tuttar eld och slår sönder saker lite här och där så lär de sig att det inte är några problem att fortsätta med det.
Först när sådana där egoister som saknar respekt för andra och deras egendom drabbas själva av någonting så kan de förstå att det inte är värt att fortsätta med sin destruktiva verksamhet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.