In-ear lurar som öronproppar

Permalänk
Medlem

In-ear lurar som öronproppar

Hej!
Jag letar efter ett par musik snäckor (in-ear hörlurar) som fungerar nästan som öronproppar. Sitter på en arbetsplats med ganska mycket folk och det skulle kunna vara skönt om man hade några snäckor som stängde ute så mycket ljud som möjligt samtidigt som man kan lyssna på musik om man känner för det. Även när man inte har musik i dem bör de stänga ute mycket av ljudet runtomkring. Det är en vanlig kontorsarbetsplats så behöver inte vara några snäckor speciellt anpassade för att ta bort buller utan det bästa vore om de stängde ute kontors snack.

Läst i andra trådar om folk som har modifierat koss the plug lurar och satt dit öronproppar istället men det verkar mest vara för att de ska sitta skönt. Frågan är om de även är bra på att stänga ute mycket av ljudet runtomkring?

Permalänk

Alla In-Ear isolerar bra utifrån, du lär inte höra mycket vilket märke du än köper.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Koss plug stänger ute en hel del men det blir ju aldrig som en riktig öronpropp då det måste vara en kanal från elementet till örat.

Rekommenderar dem, bra o billiga.. Skillnaden mellan the plug o sparkplug är endast kosmetiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har bra erfarenheter av Shure's in-ear lurar. Sitter ordentligt och dämpar grymt bra. Att det sen är kanonljud är bara plus.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag körde med ett par Creative EP-630 istället för öronproppar när jag jobbade som hissmontör, stängde ute dom jobbigaste ljuden(vinkelslipar, lagbasens gorm och korkade frågor). Perfekt hörsel enligt senaste läkarkollen också :).

Visa signatur

weee!

Permalänk
Medlem

Som någon där uppe sagt stänger de allra flesta in-ear lurar ute det mesta av ljudet, och är du bara i en vanlig kontorslokal lär du inte höra något alls utifrån vilka du än väljer

Permalänk

Finns ett par på teknikmagasinet som är grymma.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=335184

Förstår inte varför de inte fått fullpott på prisjakt. De sitter riktigt bra i öronen och stänger ut nästintill allting. Ljudkvaliten är också riktigt bra.
Mitt tips iaf.

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Om du använder musikproppar för att stänga ute ljud under en längre tid kommer du för eller senare (troligen för) drabbas av tinnitus.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Om du använder musikproppar för att stänga ute ljud under en längre tid kommer du för eller senare (troligen för) drabbas av tinnitus.

Utveckla gärna det där påståendet. För det är ju så att musiker idag använder in-ear monitorer för att INTE skada sin hörsel.
Eller menar du att det är farligare att spela musik med in-ear än med vanliga lurar?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Har fått lite olika alternativ att titta närmare på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Utveckla gärna det där påståendet. För det är ju så att musiker idag använder in-ear monitorer för att INTE skada sin hörsel.
Eller menar du att det är farligare att spela musik med in-ear än med vanliga lurar?

De in-ear monitorer som du tänker på är troligen mycket bättre på att stänga ute ljud än vad exempelvis koss 199 kronors lurar är.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
De in-ear monitorer som du tänker på är troligen mycket bättre på att stänga ute ljud än vad exempelvis koss 199 kronors lurar är.

Kanske bättre ja, men det betyder väl inte att alla andra in-ear lurar dämpar dåligt? Mina Shure dämpar mycket bra med foam-pluppar. Skulle tro att dem inte ligger i samma klass som ett par vanliga gula foam-öronskydd.

Visa signatur

Let's go Rangers!