Permalänk
Medlem

vart köpte du mobot?
jag har samma men har bara rev 1.0 :/

Permalänk

Mycket fint galleri David du har lyckats

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk

Allt du ser på första bilden är köpt på NetonNet i Göteborg, resten (True Black, NF-R8, Scythe QD 2.5") är inhandlat på Inet - också i Göteborg.

Godmorgon förresten.

Jag hoppas datorn kommer göra som jag vill idag, har nämligen funderat lite på om BIOS versionen stödjer processorn. Gör den inte det kommer ni få se massa fler bilder XD

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk

lol var prollen uppe på 41 grader, precis när du startat datorn???

du kommer få seriösa värmeproblem

är det du eller din polare som såg helt sinnessjuk ut? altså den person som var på bilden när kylpastan skulle på

Permalänk

det är jag

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
lol var prollen uppe på 41 grader, precis när du startat datorn???

du kommer få seriösa värmeproblem

är det du eller din polare som såg helt sinnessjuk ut? altså den person som var på bilden när kylpastan skulle på

haha "sinnessjuk" du har inte tänkt ett steg längre mr.tuffing att bilden var kanske inte alltför seriös tagen.

Permalänk

ja, vi hade faktiskt väldigt roligt där

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaimor
Köp en dator från www.studiomusik.se, det gjorde jag. Helt knäpptyst, snabb & stabil. Bra köp helt enkelt!

Och nej, jag jobbar inte där eller nåt...

eller så bygger man en själv som är tystare. Mechanism I från den hemsidan kostar 10kkr och det kan man göra billigare. sedan att den har en 3.5" disk vilket brukar ge ifrån sig rätt mycket ljud. Och det är ingen notering hur mycket de där datorerna låter. De borde stå dess SPL på en sådan och vilka freqvenser (kanske bara jag som är för kräsen). vilken av dem köpte du? I A+ chassit så verkar den blåa fläkten låta, de mesta LED fläkar brukar vara högljuda.

Visa signatur

Bärbar: bösbook, bösbook pro.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
lol var prollen uppe på 41 grader, precis när du startat datorn???

du kommer få seriösa värmeproblem

41C är inte mycket för ett passivt system. Han kommer nog knappt att nå 70C Vid stress test av det systemet.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

min 250:ia ligger på ca 27-30 grader idle med en cooler master tx-kylare och går inte över 45 grader i load så hans ex borde klara sig rätt bra

Permalänk

Snyggt gjort.

Permalänk

snyggt jobbat
fina bilder och roliga kommentarer
hoppas du blev nöjd!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaimor
Köp en dator från www.studiomusik.se, det gjorde jag. Helt knäpptyst, snabb & stabil. Bra köp helt enkelt!

Och nej, jag jobbar inte där eller nåt...

Vilka svindyra skitdatorer. Vad har de för ljudkort, integrerat i moderkortet? För 10-25 000 spänn? Pyttsan... Min dator som är sunkig som satan ger ifrån sig bättre ljud med sitt externa ljudkort än de där skräpburkarna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

hahaha Jag tokdiggar dina kommentarer till bilderna, asakul , Skit snyggt BTW =D klar 8

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk

Jag vill ta tillfället i akt att tacka Sweclockers medlemmar för alla fina kommentarer. Tack vare att ni röstat väl blev jag även veckans bubblare!

Tack Sweclockers, kul att ni gillar mig!

... *snyft* jag vill även hälsa till mamma och mina kompisar som stått bakom mig hela vägen och... eller nej, kanske inte. Faktum är att jag lyckades smuggla in alla delar i huset, upp på övervåningen och in i rummet utan att mor min såg det, hon hade flippat ur annars eftersom jag hela tiden köper en massa grejor, haha ^^

Tack igen

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Avstängd

bästa på LÄNGE, i stil med mitt A05:) ska själv köpa NOCTUA o SSD min 640 kommer troligen monteras i en E-SATA Box, någon som rekomendera en som tar 2st diskar samt har E-SATA? PMA isf. och En fråga hur långt kan en E-SATA kabel vara? // Jonte

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

nice rigg dock va det en sak som kändes fel (stage line dubbel cd) snälla OM du får råd byt till denon eller pioner. Fast du kanske bara har den som lyssnings cd. du mixar kanske inte på den. Jag har provat därför sågar jag stage line

edit: Du får gärna visa mer bilder på ljudanläggningen åxå (intreserad av sådan nästan mer en datorer)

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Snyggt och bra gjort. Bra val av komponenter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Mycket snyggt gjort 10 p

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk
Medlem

Läckert! Får jag fråga vart du köpte ljudisoleringen samt hur du fäste den?

Permalänk

Kockski:
Den där dubbel CDn har en trasig läsare så jag använder den mest för att den ser coolt ut där den står och höjer statusen i "studion" samt att jag använder den som fristående CD-spelare. DJandet var inget för mig så jag har lagt av

Wishie:
Clasohlson! Mattorna är självhäftande.

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Hedersmedlem

Nice DD Behöver du fler gummipegs (det e vad jag kallar dem så har jag lite liggandes. Har även en uppsättning skitsnygga svarta tumskruvar som inte funkar i mitt lian-li om intresse finnes)

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte
Vilka svindyra skitdatorer. Vad har de för ljudkort, integrerat i moderkortet? För 10-25 000 spänn? Pyttsan... Min dator som är sunkig som satan ger ifrån sig bättre ljud med sitt externa ljudkort än de där skräpburkarna.

Håller med ^^ asså skit e dem inte iofs men kostar ju nästan dubbelt så mycket som om man bygger dem själv. + som sagt inget bra val av grejer till studio direkt tex att köra på en raptor i en studioburk är väll knappast att föredra

Dock så säljer man även "riktiga" studio datorer utan installerat ljudkort normalt sett.Detta beror på att man normalt kör det externt och att det är väldigt olika pga vilken typ av studio man bygger/vilken budget man har

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

+ för Kalle Anka tröjan xD :)!

Permalänk
Medlem

Snyggt men du vet väl att det följde med längre skruv som garanterat hade fungerat så att noctuafläkten hade passat där fram utan att behöva borra?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Asteroid:

Japp, jag såg det sen, hehe ^^

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Håller med ^^ asså skit e dem inte iofs men kostar ju nästan dubbelt så mycket som om man bygger dem själv. + som sagt inget bra val av grejer till studio direkt tex att köra på en raptor i en studioburk är väll knappast att föredra

Dock så säljer man även "riktiga" studio datorer utan installerat ljudkort normalt sett.Detta beror på att man normalt kör det externt och att det är väldigt olika pga vilken typ av studio man bygger/vilken budget man har

Hmm.
Jag vet inte vart du får tag på datordelar men enligt Prisjakt så kostar delarna till "Mechanism Xtreme" 16.089kr som billigast och då fanns inte ens alla delar hos en och samma butik.
Sen tillkommer fraktkostnad mm.

Så 18.000-19.000kr får man nog räkna med.

Sen att datorn är helt klar när man får den, installerad med din egen Windows-skiva (jag fick med Windows XP pro sp3 Svensk version) gör ju inte saken sämre.

Dom flesta "ljudproffsen" använder ju externa ljudkort så att slänga in ett X-Fi eller liknande skulle vara helt meningslöst.

Jag tror inte att dom tjänar så fruktansvärt mycket på just den iaf...

"Nästan dubbelt så mycket" i din värld resulterade alltså i ungefär 36.000kr och uppåt, dom säljer den för 24.995kr.

Permalänk

Ehhh...

Permalänk

10p!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimensionDude
Vänta och se, det kanske blir ett litet projekt med nätagget också

Och hur gick projektet?
Det är Antecs medföljande 500W du moddade antar jag. Funkar Noctuafläkten bra som kylning?