Modda Xbox 360 för lägre ljudnivå - förslag ? (bildtråd)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Kul att höra att folk är nyfikna

Nu lånade jag lite pengar för att köpa Xboxen - så det är nog ingen bra idé att låna mer

Däremot har det slagit mig att jag skulle kunna skriva lite mer utförligt, ta många bilder och kanske göra typ en "sweclockers artikel" ? (förutsatt att jag lyckas och att det fungerar utan överhettning)

Då kanske Gtek skulle kunna "sponsra" ? (det rör sig trots allt endast om ca 450:- i matrial + typ 100:- frakt)

Annars får jag nog vänta tills nästa månadsskifte.

Tror iof att det är väldigt många fler som läser i forumet än artiklarna.
Eller är det inte så? En undersökning kanske skulle passa.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Skulle vara lite orolig för att de pajar och så har man sabbat garantin, det har ju faktiskt hänt ett antal ggr att de bara dör.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Jag ser mig som en "försöksperson" - men att bryta garantin är givetvis ingenting jag rekommenderar.

TredoX - det är mycket möjligt att fler läser i forumet än i nyheter/artiklar, men det måste nog vara "riktig" (godkänd) artikel för att man ska bli sponsrad.

Har dock inte frågat någon ännu - det här är kanske lite väl "simpelt" för en riktig artikel ?

I allafall - så fort jag skaffat sakerna jag behöver ska jag testa och mäta temperaturen på olika platser i lådan för att se hur det skiftar mellan inblås och utblås etc.

Jag tänker dock inte ge mig förrens jag har en Xbox 360 som är såpass tyst som den kan bli

Kan väl tillägga att jag har en Samsung/Toshiba DVD-läsare.

Har läst om en del som säger att den främsta ljudkällan i 360:an är Hitachi/LG läsaren, det var dessutom den som hade problem med att "skrapa" en del DVD-skivor.

Jag har inte lyssnat på Hitachi driven - men kan säga att jag stannat fläktarna medans 360:an var på och lyssnat på Samsung läsaren - den låter en del, men är ändå inte i närheten av ljudnivån från fläktarna.

Däremot låter det givetvis lite mer när den läser från DVD-skivor, men det är smällar man får ta

Själv ska jag (bla) använda 360:an som extender till MCE, och då behöver man inte använda DVD-läsaren alls.

edit:

Ny tråd om bygget finns här

Permalänk
Medlem

Låna tråden...

Tjo!

Min Xbox360 "dog" häromdagen då den inte pallar att kyla längre(fläktarna är för dåliga trots ny kylpasta etc.

Så jag tänkte överge min Halo Edition låda och göra en lite smårolig mod istället

Lånar denna tråden då jag inte ville starta en ny ^^

Här är min idé(min polare ska ha cred!)
ta alla delar av kryss-låda och slänger in de i en egenkonstruerad tavla/ram och hänga ovanför TVn. Tänkte göra en ordentlig bild(PS9 när jag kommer hem från jobbet, här är en 1 minuts paintbild

Vad jag gärna skulle höra från er glada Sweclockare/xboxmoddare är

Förslag på:
Tavlan - Vad den ska bestå av
Kylning - Ska man köpa ny kylning(typ CPU kylare eller bara några fläktar för in och utblså?)

Annars all kritik är välkommen

Mvh/ Xans

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Pulver

Kyl den med vatten.!!Det är svårt att få det internt men det går. Drar du slangarna rätt anv en liten pump och en nice tank så blir det riktigt snyggt om du kör det externt gjord det på min Elite 360 och det fungerade och blev riktigt snyggt (coolt med slangarna och ett fett rör på sidan om boxen om den står upp )

Permalänk
Medlem

Njjaee svårt skulle jag inte säga att det är med vatten då man inte behöver alltför stor /stark pump. Är mest dunken med vatten som oroar mig både om man skulle sätta den på Xboxen som du gjort eller sätta den i tavlan som skulle göra i så fall

Kan du lägga upp vilka kylblock och pumar etc du använde för att kyla boxen?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Njjaee svårt skulle jag inte säga att det är med vatten då man inte behöver alltför stor /stark pump. Är mest dunken med vatten som oroar mig både om man skulle sätta den på Xboxen som du gjort eller sätta den i tavlan som skulle göra i så fall

Kan du lägga upp vilka kylblock och pumar etc du använde för att kyla boxen?

Nä vatten är inte svårt men det kostar lite om man vill ha det snyggt och goda resultat och det va inte tavlan jag tänkte på utan Pulvers box där är det svårt att få det internt men det går Du har PM

Permalänk
Medlem

Allright! Var lite trött när jag läste!, Tack för PM!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av canonized
Pulver

Kyl den med vatten.!!

Den här tråden är från Maj 2006 - numera ser min Xbox360 ut såhär: LyxBox360

Permalänk

Opppss..!! såg inte