Permalänk
Medlem

Ang. FIFA 10

Någon som vet om PC versionen kommer vara samma som konsol versionen iår eller om de gör en skitig budgetversion till oss stackare som vill spela FIFA på datorn?

Permalänk
Medlem

brukar det inte vara samma?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nja, PC-versionen brukar vara samma som PS2 och gamla kryssboxen. PS3 och XBOX 360-versionerna brukar vara bättre.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk

Samma sak denna gång, tyvärr!
EA´s svar på detta är att det är få kunder/personer som har bra datorer för att nyttja FiFA-serien med bra grafik... (Kan detta bero på att dom har jävligt dåliga programmerare så att dom inte kan optimera tillräckligt bra?)

Idioter!

Mitt förslag är väl att i så fall att dom tillverkar 2 versioner, en för Svensson med deras PII-processorer och en version för mer kraftfulla datorer.
Lär ju bara vara att porta skiten från 360/ps3 med lite modifikationer!

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apophis_84
Samma sak denna gång, tyvärr!
EA´s svar på detta är att det är få kunder/personer som har bra datorer för att nyttja FiFA-serien med bra grafik... (Kan detta bero på att dom har jävligt dåliga programmerare så att dom inte kan optimera tillräckligt bra?)

Idioter!

Mitt förslag är väl att i så fall att dom tillverkar 2 versioner, en för Svensson med deras PII-processorer och en version för mer kraftfulla datorer.
Lär ju bara vara att porta skiten från 360/ps3 med lite modifikationer!

Håller med!
Tur man har en PS3.

Demot ute idag btw. Verkar lovande det lilla jag spelade.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Shit jag som precis köpte ett nytt grafikkort för att kunna lira fifa på min HTPC online på min 46 tummare. Typiskt. Får väl kanske investera i en kryssbox. Lite sneaket att man måste betala för att lira online.

Permalänk
Medlem

Är det bättre än 09 iaf?

Hade grova problem med flyt & andra buggar där målvakten försvinner, gubbar springer som rugbyspelare från bakom mål, knappladdningarna varierar om man har olika processorhastighet/fps osv...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Är det bättre än 09 iaf?

Hade grova problem med flyt & andra buggar där målvakten försvinner, gubbar springer som rugbyspelare från bakom mål, knappladdningarna varierar om man har olika processorhastighet/fps osv...

För min del är det precis samma skit som 09.
Får bli PES ytterligare ett år.

Visa signatur

Main;| Antec Sonata III | MSI X38 Diamond | E6750 G0 @ 3,65 | Arctic Cooling Freezer | ASUS EAH4850 | 2x2 Kingston HyperX DDR3 1600 | Vista Ultimate x64 |

Media;| ASUS E35M1-M | E350 @ 1,8 | 2x2 Corsair XMS 1333 | ASUS EAH 5450 | Media Portal 1.2.1 |

Permalänk
Medlem

Tycker Fifa10 är helt okay. Spelserie som däremot inte är okay är NBA Live

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Fifa och NHL-serien är ju lite mer klassiska KONSOL-spel så är ju egentligen inte konstigt att de inte lägger mer krut på PC-versionen.

Vad menar du med det? Jag har kört nästan varenda FIFA och NHL på PC sedan 1995. Jävla skam att de lagt ner NHL.

Permalänk

Jag har stora problem med Fifa 10 online...
Spellet fungerar klockrent offline men när jag klicka på "online läge" så kraschar det direkt. Är det någon som kan hjälpa till?
Digitalt köpt. Windows XP SP2 och IE7.

Visa signatur

MacPro 24GB RAM GTX285 10.8.5
D5400XS,2 st QX9775,16Gb FB-DIMM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Firechild
Jag har stora problem med Fifa 10 online...
Spellet fungerar klockrent offline men när jag klicka på "online läge" så kraschar det direkt. Är det någon som kan hjälpa till?
Digitalt köpt. Windows XP SP2 och IE7.

Skapat undantag för fifa10 i brandväggen?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davyp3
Skapat undantag för fifa10 i brandväggen?

Japp, testat allt... Installerat om hela datorn nu med Vista Ultimate 64 och samma symtom. Tvär crash när jag klickar på online spel.

Visa signatur

MacPro 24GB RAM GTX285 10.8.5
D5400XS,2 st QX9775,16Gb FB-DIMM