Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
måste vara ett himla bra spel om ingen lyckas spela det har varit alldeles för mycket hype kring det här spelet

Funkar felfritt att logga in och spela för större delen av alla användare.
Men de man hör och ser är de som inte kommer in, så är det med allt ju

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Servrarna utanonserade

EU listan:
[ENG] Spatalos
[ENG] Telemachus
[ENG] Castor
[ENG] Perento
[ENG] Gorgos

[GER] Kromede
[GER] Thor
[GER] Votan
[GER] Balder

[FRA] Urtem
[FRA] Vidar
[FRA] Suthran

Samt för de fåtal som kommer spela på NA ( mig inkluderat )

[West] Siel GMT-8/ PST
[West] Israphel GMT-8 / PST
[West] Nezekan GMT-8 / PST
[West] Zikel GMT-8 / PST
[West] Vaizel GMT-8 / PST
[West] Triniel GMT-8 / PST
[East] Kaisinel GMT-5 / EST
[East] Lumiel GMT-5 / EST
[East] Yustiel GMT-5 / EST
[East] Marchutan GMT-5 / EST
[East] Ariel GMT-5 / EST
[East] Azphel GMT-5 / EST

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Servrarna utanonserade

EU listan:
[ENG] Spatalos
[ENG] Telemachus
[ENG] Castor
[ENG] Perento
[ENG] Gorgos

[GER] Kromede
[GER] Thor
[GER] Votan
[GER] Balder

[FRA] Urtem
[FRA] Vidar
[FRA] Suthran

Samt för de fåtal som kommer spela på NA ( mig inkluderat )

[West] Siel GMT-8/ PST
[West] Israphel GMT-8 / PST
[West] Nezekan GMT-8 / PST
[West] Zikel GMT-8 / PST
[West] Vaizel GMT-8 / PST
[West] Triniel GMT-8 / PST
[East] Kaisinel GMT-5 / EST
[East] Lumiel GMT-5 / EST
[East] Yustiel GMT-5 / EST
[East] Marchutan GMT-5 / EST
[East] Ariel GMT-5 / EST
[East] Azphel GMT-5 / EST

"[ENG] Castor" Låter som en given SweC server

Och äntligen kom jag på hur man får "riktig" styrning i spelet (var jus bara att bocka ur "left-click to rotate camera" i "user interface")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
"[ENG] Castor" Låter som en given SweC server

Och äntligen kom jag på hur man får "riktig" styrning i spelet (var jus bara att bocka ur "left-click to rotate camera" i "user interface")

Tack för det tipset skall genast testa!!!!

Castor låter som ett bra val

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Och äntligen kom jag på hur man får "riktig" styrning i spelet (var jus bara att bocka ur "left-click to rotate camera" i "user interface") [/B]

Detta med styrningen ska fixas till release-versionen. Detta skriver NCsoft på betaboards.aiononline.com:

Citat:

Holding both mouse buttons turns camera not character

This is a known issue and fixed on our internal build. It will function as it did in the closed beta tests where if you hold down both buttons your character will move forward and turn by moving the mouse.

Efter att ha spelat den öppna betan i några dagar nu så måste jag ändå säga att detta är en av de mest buggfria beta-testerna jag varit spelat. Jag har hittat några felstavningar och några gånger har spelet hoppat ut när jag varit i en av huvudstäderna.

Men jag har kanske haft tur att inte ha problem med GameGuard (förutom att GameGuard blockarar knapp 4 och 5 på min Razer mus om jag kör med Razers egna drivrutiner).

Permalänk
Medlem

På tal om kameravinkeln, går det göra så att vinkeln inte åker tillbaka när man flyttar runt samtidigt som man springer. Håller man ner knappen och sen släpper så åker kameran tillbaka. jobbigt.

Det är default inställning i WoW, men går att stänga av. Inte riktigt hittat någon inställning för det.

Spelet i sig var över förväntan. Spelat upp alla klasser till 10+ och det kommer bli svårt att bestämma vilken man ska börja först med.
GameGuard strulade bara i början, men en omstart på datorn hjälpte

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
På tal om kameravinkeln, går det göra så att vinkeln inte åker tillbaka när man flyttar runt samtidigt som man springer. Håller man ner knappen och sen släpper så åker kameran tillbaka. jobbigt.

Det är default inställning i WoW, men går att stänga av. Inte riktigt hittat någon inställning för det.

Spelet i sig var över förväntan. Spelat upp alla klasser till 10+ och det kommer bli svårt att bestämma vilken man ska börja först med.
GameGuard strulade bara i början, men en omstart på datorn hjälpte

Vad är WOW ? ;-p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Vad är WOW ? ;-p

seriöst....bara världens mest populära datorspel ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
seriöst....bara världens mest populära datorspel ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Jag misstänkte faktiskt det men man vet fan aldrig.....

Permalänk
Medlem

Har testat 3 av fyra grundklasser nu. Började med scout som blev en assassin till slut. Det var en ganska trevlig klass att spela, gott ös. Sedan testade jag även en gladiator. Även detta var mysigt tyckte jag, dock ganska lik assassin i mitt tycke.

Efter detta testade jag en magiker men det var ungefär som att få skavsår över hela kroppen. Tyckte att det var förvånansvärt tråkigt.
Nu har jag bara präst kvar, ska ge mig i kast med det i helgen. Ska nog sikta på chanter då man får se lite manlig ut, men kan kanske testa cleric med. Vet någon hur en cleric klarar sig solo?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Ska just börja testa en cleric idag tänkte jag.
Har kört mage/sorcerer till lvl 17 och det är typ bara 4-5 skills om och om igen
Kan som sagt bli lite tråkigt.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Om nån har ett konto eller kod som dem inte vill spela mer på så tar jag VÄLDIGT gärna imot den vill testa innan det släpps mvh Sydpolen

Permalänk

nån som har spelat både magiker och ranger? isf vilken har lite mer rolig spelstil, eller är dom i stort sett desamma?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinJi
nån som har spelat både magiker och ranger? isf vilken har lite mer rolig spelstil, eller är dom i stort sett desamma?

Ja tycker Magiker är ganska trist faktiskt 4-6 attacker man kör om och om igen.
Scout/Ranger tyckte jag var mer varierande.Stealth och sneak attacks,fällor och både Båge och Svärd/knivar.
Iofs bara spelat dem till lvl 17-18.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Min Aion review med bilder: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=945...

Kallar du det review?
Ifall du är orolig, ja du kan flyga på många områden men inte allt, läste du storyn i spelet så hade du förstått varför.

Utöver det, vist lite trist att du inte kan flyga exakt överallt på level zoonerna men de flesta lär överleva det, det går som sagt va att flyga överallt på zonerna som är fokuserade på PVP & siges.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Kallar du det review?
Ifall du är orolig, ja du kan flyga på många områden men inte allt, läste du storyn i spelet så hade du förstått varför.

Utöver det, vist lite trist att du inte kan flyga exakt överallt på level zoonerna men de flesta lär överleva det, det går som sagt va att flyga överallt på zonerna som är fokuserade på PVP & siges.

men du kan ju glidflyga iallefall där det inte går att flyga

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Är väl som att gnälla över att man inte kunde flyga direkt i TBC eller i WotLK. Enda anledningen är ju för att det skulle gå för snabbt att levela så sluta gnälla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Ska just börja testa en cleric idag tänkte jag.
Har kört mage/sorcerer till lvl 17 och det är typ bara 4-5 skills om och om igen
Kan som sagt bli lite tråkigt.

Lite dumt att döma ut en char vid så låg level. Speciellt då då du får ny skills iaf upp till 25-30 och det är efter det som allt de roliga börjar.
De flest chars jag kört är samma 3-5 skills upp till 20.

Visa signatur

Hjältarna i blåa ränder, där ni går går vi bredvid. Vi älskar er vad som än händer, svär er trohet i evig tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riqe
Lite dumt att döma ut en char vid så låg level. Speciellt då då du får ny skills iaf upp till 25-30 och det är efter det som allt de roliga börjar.
De flest chars jag kört är samma 3-5 skills upp till 20.

Jo det förstår jag,har inte dömt ut någon karaktär.
Kom som sagt inte längre än till lvl 17

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

visst är vingarna nytänkande i ett spel, men jag tycker WoW fungerar bättre, men om Aion lever lika länge som WoW så kommer det nog bli bra det med:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Testade just Asmodians. Som jag har förstått det av den lore jag läst så ska de leva i ett evigt mörker. Så vad möter mig några minuter efter jag skapat min karaktär? JO, sol som skiner genom träden och glada blommor överallt. Hur stämmer det överens med loren?

Permalänk

Hmm funderar mellan templar och assasin..vilken av dom är bäst i hög lvl ?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Hmm funderar mellan templar och assasin..vilken av dom är bäst i hög lvl ?

ena är tank o den andra e dps beror på vad du vill spela

Permalänk
Medlem

skit i vad som är bäst och spela den du tycker är rolig, prova prova prova..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhead_se
Testade just Asmodians. Som jag har förstått det av den lore jag läst så ska de leva i ett evigt mörker. Så vad möter mig några minuter efter jag skapat min karaktär? JO, sol som skiner genom träden och glada blommor överallt. Hur stämmer det överens med loren?

Delvis mörker "bara".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
skit i vad som är bäst och spela den du tycker är rolig, prova prova prova..

Har provat båda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Hmm funderar mellan templar och assasin..vilken av dom är bäst i hög lvl ?

Templar lvl48+ kickar ass.. helt sjukt.. bara och kolla youtube..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Templar lvl48+ kickar ass.. helt sjukt.. bara och kolla youtube..

Alla klasser kickar ass på youtube.