Aion: The Tower of Eternity

Permalänk

Aion: The Tower of Eternity

Goddagens!

Aion: The Tower of Eternity är för er som inte visste det ett MMORPG som kommer 09/25/2009. Det verkar så här långt vara ett väldigt fritt spel med fantastisk grafik som kombinerar PVE med PVP.

Om någon vill ha mer information (alltifrån classes & history till trailers & art) så kan ni besöka:

http://eu.aiononline.com/en
http://www.aiononline.se/
http://www.plaync.com/us/games/aion/
www.aionsource.com
http://www.gamereactor.se/spel/4500/Aion%3A+The+Tower+of+Eter...
www.aionarmory.com

Personligen tror jag det kan bli ett bra spel. Har alltid tyckt om den stilen rent grafiskt och det verkar ha en lite anorlunda handling. Animationerna verkar mjuka och fina och att t.ex. kunna flyga omkring och till och med strida i luften verkar onekligen häftigt. Klass-systemet känns vid första blick ganska standard, men när man tar sig en titt verkar det mer genomtänkt än t.ex. WoWs. (Priests slåss i närstrid är ett exempel).

Man välja mellan två factions när man gör sin karaktär. Elyos och Asmodians. Båda är en sorts halvgudar som härstammar från samma släkte, men har splittrats och hatar nu varandra och bor på varsin sida av världen Aion. Utseendemässigt verkar de vara likadana förutom eventuella skillnader pga. att Asmodians lever i den mörkare halvan av världen.

Ska ni testa spelet? Tycker ni det verkar pest och pina eller nice?

Diskutera!

Permalänk
Medlem

Karaktärerna såg anime liknande, om det är ett jappsar spel kommer det att bli ett peka och klicka spel, och det gillar jag inte alls. Sen stog det att pve skulle påverka pvp, det är inte bra alls, alltid en massa pve nördar som kommer att förstöra för pvp spelarna då.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Karaktärerna såg anime liknande, om det är ett jappsar spel kommer det att bli ett peka och klicka spel, och det gillar jag inte alls. Sen stog det att pve skulle påverka pvp, det är inte bra alls, alltid en massa pve nördar som kommer att förstöra för pvp spelarna då.

Hört att det är skaparna av t.ex. GW som gjort spelet och därav utseendet på karaktärerna. Jag gillar dock den stilen, men är ju animenörd
PvP fungerade väldigt bra i GW så tror nog att de kan få det bra i Aion.

Det du säger att det kan leda till problem med att blanda PVP och PVE kan jag nog hålla med om, men behöver nog inte bli så(?). Och några "pve nördar" är väl alltid trevligt? Kan man säkert känna sig duktig om man piskar ett par stycken på egen hand Jag tror dock att OM de lyckas bra med att blanda PVP och PVE biten kan det bli riktigt häftigt. Återstår dock att se

Tror det är koreanskt btw, men är inte säker.

Permalänk
Medlem

Jag är rädd att det finns risk att bli lika överlinjärt som Lineage 2 är......
Men snyggt som satan är det.

Ja GK.....det är koreanskt.....iaf koreansk utgivare.
NC Softs support suger dock rätt rejält, iaf var det det jag fick erfara under min tid i Lineage 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Tror det är koreanskt btw, men är inte säker.

Dödsdom för spelet isåfall. Är det asiatiskt innebär det att det kommer vara en rak kopia av Lineage 2, som ALLA andra asiatiska mmorpg's som släppts de senaste 3 åren??
Dom flesta av dom har tillochmed exakt samma animationer och grafikmotor och interface osv.
Men man kan ju hoppas att man har fel. lol

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Ser riktigt coolt ut på screenshotsen miljön ser underbart mysig ut.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Verkar faktiskt inte helt tokigt. Undrar om de kommer köra med samma betalningssystem som GW, alltså inget Då vill jag nog prova det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Verkar faktiskt inte helt tokigt. Undrar om de kommer köra med samma betalningssystem som GW, alltså inget Då vill jag nog prova det.

Tror jag hörde nåt om månadskostnad, men är inte säker. Om det har det kan det ju förhoppningsvis betyda att de kan lägga ner mycket resurser på det (t.ex. wow).

Baleur, jag är ganska säker på att de använder Farcrys(!?) motor Och ja, jag känner med att risken finns att det blir som t.ex. Lineage. Förhoppningsvis så satsar de på det här spelet och gör ett bra jobb, men som sagt. Risken att det blir linjärt osv finns nog

Permalänk
Avstängd

Det är NCsoft som har gjort det, alltså kommer det vara tråkigt och gå ut på att grinda. För att inte nämna att det såg ut som en omskinnad version av Linage2, vilket det antagligen är. Jag säger att det suger efter 10 sekunders filmtittande, blir grovt överaskad om jag har fel.

EDIT: Hade någon bara visat filmen för mig hade jag trott det var Lineage 2. Alltså, NCsoft är ju tamejfan sämst på att göra spel. Speciellt MMORPG. Jag blir typ förbannad på att dom inte kan variera sig någon jävla gång. VAD EXAKT är det som gör att det här spelet skulle vara bättre än Linage 2?

EDIT2: Okej, man kan flyga "när man uppfyllt vissa krav". Ungefär som att man kan flyga på drakar i Linage 2, förutsatt att man grindat i typ ett år och är guildleader och tar över ett jävla slott.. Koreaner alltså, låt västvärlden göra MMORPG istället.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Det är NCsoft som har gjort det, alltså kommer det vara tråkigt och gå ut på att grinda. För att inte nämna att det såg ut som en omskinnad version av Linage2, vilket det antagligen är. Jag säger att det suger efter 10 sekunders filmtittande, blir grovt överaskad om jag har fel.

EDIT: Hade någon bara visat filmen för mig hade jag trott det var Lineage 2. Alltså, NCsoft är ju tamejfan sämst på att göra spel. Speciellt MMORPG. Jag blir typ förbannad på att dom inte kan variera sig någon jävla gång. VAD EXAKT är det som gör att det här spelet skulle vara bättre än Linage 2?

EDIT2: Okej, man kan flyga "när man uppfyllt vissa krav". Ungefär som att man kan flyga på drakar i Linage 2, förutsatt att man grindat i typ ett år och är guildleader och tar över ett jävla slott.. Koreaner alltså, låt västvärlden göra MMORPG istället.

Sen har ju Lineage 2 blivit ett OTROLIGT populärt spel. Har du missat det?

Så VARFÖR ska dom inte göra ett nytt "Lineage" som du kallar det? Aion ser ju snyggare ut, lär ha mycket större databas med allting. Man kan flyga etc.

Tror du verkligen ingen skulle vilja se ett Lineage 3, World of Warcraft 2?

Jo.. det skulle vi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n

Så VARFÖR ska dom inte göra ett nytt "Lineage" som du kallar det? Aion ser ju snyggare ut, lär ha mycket större databas med allting. Man kan flyga etc.

Jo.. det skulle vi

Jag ser väl personligen helst inte ett Lineage 3, men risken finns nog som sagt. Det jag hoppas är att de lär sig av sina misstag och tar fram ett riktigt bra spel. Jag tvivlar inte en sekund på att de kan fixa det, bara de får tummen ur röven...

Jag tycker dock inte att man bör säga att spelet kommer bli skit redan nu. Det grafiska och allt det där tror jag nog det kommer att ha, men frågan är väl hur de kommer att göra systemet. Jag skulle vilja se det spelet med stil liknandes WoW och PVE/PVP biten blandad. Det vore nåt det

Förresten. Om det är någon som hittar någon intressant sida med info/nyheter angående Aion så kan ni väl posta den så kan jag lägga in den bland linkarna i post 1. Aion är ett spel i alla fall jag tänker hålla ögonen på tills vidare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jo.. det skulle vi

För att Linage är skittråkigt. Repetivt, fult, stelt och tråkigt. Vingarna, grafiken och databasen kan dom väl lägga till i en patch? Det är som om Blizzard hade döpt TBC till WoW2.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

DU tycker att det är skitråkigt. andra gör tydligen inte det, eftersom att det fortfarande är väldigt populärt?

Permalänk
Medlem
Citat:

För att Linage är skittråkigt. Repetivt, fult, stelt och tråkigt. Vingarna, grafiken och databasen kan dom väl lägga till i en patch? Det är som om Blizzard hade döpt TBC till WoW2.

Detta tycker möjligtvis DU. Men kolla på statistiken och antalet kopior Lineage sålt, och antalet som spelar det.

Jag tror inte så många håller med dig vännen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Detta tycker möjligtvis DU. Men kolla på statistiken och antalet kopior Lineage sålt, och antalet som spelar det.

Jag tror inte så många håller med dig vännen.

Den statistiken kanske du kan peka fram då? Gärna jämförd med t.ex. WoW, Eve Online, Ultima Online, EQ och EQ2. Helst VAR kopiorna är köpta också, för alla vet att koreaner älskar den här typen av spel. Faktum kvarstår att Lineage 2 är jäävligt repetivt. Det finns ingenting i det spelet som inte går ut på att döda saker. Inget event jag någonsin har sett har gått ut på något annat än att döda saker och hoppas på drops. Det enda bra med det spelet är PvPn, men det tar rätt många timmars grindande (för en ny spelare) innan man kommer upp till den nivån.

Sen kan jag ju knappast lägga fram någon annans åsikt än min egen, men titta lite på spelet för fan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vissa gillar att grinda och vissa gillar rakt fram spel ;).

Om Aion inte kommer kosta något i månaden blir jag grymt sur för då blir det som vilket skit lir som hellst.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Aion är ett MMORPG med månadskostnad, själva quest systemet kommer vara väldigt likt WoW, finns otroligt många filmer på www.aiononline.se för er som är intresserade :). Men som slutsats kommer spelet inte att vara ändlöst grinding.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Aion är ett MMORPG med månadskostnad, själva quest systemet kommer vara väldigt likt WoW, finns otroligt många filmer på www.aiononline.se för er som är intresserade :). Men som slutsats kommer spelet inte att vara ändlöst grinding.

Hoppas verkligen du har rätt Vore synd om ett sånt snyggt spel med de miljöerna blev dåligt. Månadskostnad får väl gå bara spelet är bra. Har ju trots allt spelat WoW ett par år

Nån som vet vad maxleveln kommer bli? Man får väl vingar på 20, men hoppas inte det är max. Lite utmaning får det allt vara att maxa Minns GW där man speccade i sjuka grejer och grindade upp till 20 på några timmar :S

Permalänk
Medlem
Citat:

...........för alla vet att koreaner älskar den här typen av spel..............

Så ett Koreanskt företag får inte utveckla ett spel som Koreaner tycker om? Och som tydligen en hel del andra med gillar?

Känner ett tiotal personer som är helt förälskade i Lineage 2. Inget fel med det. Folk har olika spelsmaker.

-
OT,
Ser fram emot detta spel själv efter att ha varit insjunken i NWN2 ett tag nu så vill ha lite mer Multi igen.

Tycker deras lösning på PVP kriget är rätt intresant och hoppas det fungerar i praktiken med att ha en tredje NPC arme som balanserar det.

Bara man inte blir tvingad in i det, föredrar PVE / RP själv men alltid roligt med variation då och då.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Det ser lovande ut för att vara koreanskt, men jag tänker inte bygga om några förhoppningar. Högst antagligen kommer spelet att gå ut på samma saker som alla andra asiatiska MMOn; Grinda, grinda, grinda, ta en quest där man grindar, grinda, grinda, ta en quest där man grindar o.s.v. Sen i slutet får man dominera alla och känna sig bra för att man har grindat mest på servern. Nej tack, ge mig nåt annat istället.

Men, jag vill inte dömma ut Aion heller.. Om det råkar få riktigt bra kritik eller både WAR och AoC misslyckas så ska jag kolla mer på det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det ser lovande ut för att vara koreanskt, men jag tänker inte bygga om några förhoppningar. Högst antagligen kommer spelet att gå ut på samma saker som alla andra asiatiska MMOn; Grinda, grinda, grinda, ta en quest där man grindar, grinda, grinda, ta en quest där man grindar o.s.v. Sen i slutet får man dominera alla och känna sig bra för att man har grindat mest på servern. Nej tack, ge mig nåt annat istället.

Men, jag vill inte dömma ut Aion heller.. Om det råkar få riktigt bra kritik eller både WAR och AoC misslyckas så ska jag kolla mer på det.

Håller med dig och tror i stort sett helt likadant. Sitter här och håller tummarna att de ska lyckas med spelet. Vill verkligen det Vore kul med ett alternativ till WoW som dessutom är snyggt mm. Men är väl bara att vänta och se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den statistiken kanske du kan peka fram då? Gärna jämförd med t.ex. WoW, Eve Online, Ultima Online, EQ och EQ2. Helst VAR kopiorna är köpta också, för alla vet att koreaner älskar den här typen av spel. Faktum kvarstår att Lineage 2 är jäävligt repetivt. Det finns ingenting i det spelet som inte går ut på att döda saker. Inget event jag någonsin har sett har gått ut på något annat än att döda saker och hoppas på drops. Det enda bra med det spelet är PvPn, men det tar rätt många timmars grindande (för en ny spelare) innan man kommer upp till den nivån.

Sen kan jag ju knappast lägga fram någon annans åsikt än min egen, men titta lite på spelet för fan

Vist alla har olika smak och vad man tycker om, men just i Lineage 2's fall så har det fkatist spelats och sålts mer en vad WOW har gjort, otroligt? Jo faktist, totalt har 9,3m kopior av WOW sålt. Lineage 2 nåde 15 miljoner för 2,5 år sedan.

åt andra sidan har WOW mer aktiva spelare en Lineage 2.

I vilket fall som hellst, Lineage 2 handlar mestadels om Politik och PVP, gillar man inte det så ska man inte ge sig in i spelet, för vist där finns grind, och det samt medspelare krävs för att komma någon vart i spelet.

Och om man bortser grind, ( för det finns i så got som ALLA MMO's jag vet inte ett enda detta inte finns i... ja EVE har det oxo inte för XP men för pengar ), WOW För gear o.s.v. VAR FINNS INTE GRIND? Tycker detta klagande på grind är såå trött, tycker du inte om grind, SPELA INTE MMO AV NÅGOT SLAG.

I alla fall den största skillnaden som är känt som det största problemet mellan Asiatiskt och Västerländska MMO's är just hur de spelas. WOW är ett typexempel. Spelet i fokus är att man ska kunna göra så mycket som möjligt själv, och att man så got som nästan alldrig ska kunna behöva andra, ( hence SP i MMO miljö, WOW är detta till absolut end game och här dyker de flesta spelarna iväg från spelet )

I Asiatiska MMO's så är just teamplay #1 och man kommer som sagt va ingen vart utan det. Lineage 2, FFXI o.s.v är ganska bra exempel på sådana spel.

Men som sagt va, smaken är som baken.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

NCsoft överallt /sepukku

Borde inte detta ligga i Multiplayer-forumet?

Permalänk
Avstängd

Mugi, finns inget som säger att du måste grinda i Eve. Du kan bara köra PvP eller byteshandla om du vill ha pengar. I Linage 2 MÅSTE du grinda. För XP, för SP och för pengar. För quests, för events, för allt. Allt handlar om grind. Det ENDA som inte handlar om grind är kanske PvPn då. I Eve kan du grinda för pengar, men du behöver inte. I WoW måste du oftast grinda, men det FINNS en HEL DEL quests som inte går ut på det. Sen att många koreaner gillar grind, visst, men asiater kollar på bläckfiskporr och säljer tecknad barnporr i automater på gatan. Jag tar inte riktigt deras ord för vad som är "bra".

"Medspelare behövs". Det behövs i alla MMORPGs. Inte för att du ska klara dig, utan för att det ska vara kul ö.h.t. Skillnaden är bara att i Lineage 2 måste du ha det för annars kommer du behöva grinda så plågsamt mycket att inte ens den mest fanatiska japannörd kan påstå att det är roligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror du har lite problem att förstå vad 'grind' innebär smokerdave, Grind handlar inte enbart om att döda X antal monster o.s.v för att nå nya mål.

Wikipedia har det ganska fint quotad "Grinding is a pejorative term used in computer gaming to describe the process of engaging in repetitive and/or non-entertaining gameplay in order to gain access to other features within the game"

Detta inebäer att det kan handla om grinda för XP, pengar ( byteshandel t.ex. i Eve-Online, du kommer ingenvart i spelt utan pengar som sagt va )
Quests är oxo en typ av grind, du gör dem får att nå ett mål som sagt va. För mig quest är den värsta grind jag känner till men som sagt va, det är hellt personligt.

Som sagt va, ALLT i mmo som du skrev för Lineage 2 handlar om GRIND, Inklusive ditt hyllade Eve-Online, du kommer ingen vart utan det, inte i något RPG för den delen, det är det fundamentala grund konceptet i RPG, att göra något om och om igen för att bli bättre.

Men vist vi kan säga att det är enbart grind för XP och allt annat kommer serverande på fat i alla spel, Inklusive eve-online där pengar bara kommer in av någon anledning?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tror du har lite problem att förstå vad 'grind' innebär smokerdave, Grind handlar inte enbart om att döda X antal monster o.s.v för att nå nya mål.

Wikipedia har det ganska fint quotad "Grinding is a pejorative term used in computer gaming to describe the process of engaging in repetitive and/or non-entertaining gameplay in order to gain access to other features within the game"

Detta inebäer att det kan handla om grinda för XP, pengar ( byteshandel t.ex. i Eve-Online, du kommer ingenvart i spelt utan pengar som sagt va )
Quests är oxo en typ av grind, du gör dem får att nå ett mål som sagt va. För mig quest är den värsta grind jag känner till men som sagt va, det är hellt personligt.

Som sagt va, ALLT i mmo som du skrev för Lineage 2 handlar om GRIND, Inklusive ditt hyllade Eve-Online, du kommer ingen vart utan det, inte i något RPG för den delen, det är det fundamentala grund konceptet i RPG, att göra något om och om igen för att bli bättre.

Men vist vi kan säga att det är enbart grind för XP och allt annat kommer serverande på fat i alla spel, Inklusive eve-online där pengar bara kommer in av någon anledning?

Quests är ju faktiskt underhållande att göra, sålänge de inte är gjorda på ett "döda-100-björnar-och-lämna-in-deras-tänder"-sätt. Så ditt grind-argument faller där.

För övrigt är grindning MMO-branschens stora problem idag. Grejen med det är att det är tråkigt, tar mycket tid och ingen vill göra det. Varför ska man ens göra nåt man inte tycker om i ett spel. Alla spel som har grind-moment i sig är idiotiskt designat. Det får mig dock inte att undvika MMOn, men jag undviker att grinda så mycket som möjligt. Under de år jag har spelat MMOn (AO, GW, WoW) har jag aldrig grindat mer än en timme i sträck förutom WoW's raids.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Ja, men allt handlar om grind i alla spel om du vill dra det så. I Need for speed grindar du bara lopp. I Oblivion grindar du bara quests. Skillnaden är att i andra spel brukar det vara lite varierande ibland. Om du har 10 quests i WoW som handlar om att döda X antal moster eller plocka upp Y antal saker kanske man får 2-3 quests som går ut på att bara hitta något och lämna det till någon annan. VARIATION kallas det och gör att det inte blir lika trist att göra ett till döda X monster-quest sen. Om du tycker att Quests är den värsta typen av grind medan att stå på SAMMA jävla ställe och döda SAMMA jävla monster i FLERA JÄVLA TIMMAR I STRECK är mycket roligare är du en minoritet i västvärlden. Och om vi tar och tittar lite på din Wikipediaquote där.

Repetive/non-entertaining gameplay. Att vara med i en svettig PvP-strid och få en adrenalinkick samtidigt som du gör dina fiender (människor) sura och tjänar pengar på det ser inte jag som repetivt eller icke-underhållande. Däremot ser nog de flesta meningslöst monstergrind som repetivt och icke-underhållande. Sen är som sagt skillnaden att grind förekommer i alla spel, men den är inte huvudsaken och man försöker undvika det. I Lineage 2 verkar man ju inte ens tänka tanken att det inte är kul att grinda.

"Vad ska vi göra för halloweenevent?"
"Vi kan väl göra en drop-quest. Spelaren dödar monster och blir belönad med en larvig hatt!"
"Bra idé!"

"Vad ska vi göra för julevent då?"
"Vi kan väl göra en quest som går ut på att döda monster och hämta drops. Så kan ju spelaren bli belönad med en larvig hatt? Vi kan ju t.o.m. slänga in så att efter 10,000 monster får man något semi-värdefullt?"
"Bra idé!"

Men visst, eftersom du redan sagt att du tycker det här är mycket roligare än varierande uppdrag som får spelaren att tänka lite och kanske behöva interagera med andra spelare på en annan grund än att båda två "måste" för att komma någonstans har vi ju inget att diskutera. Du kan säkert ha skitkul med Aion om det blir en L2-klon men jag är bara lite less på spel som inte kommer med något nytt whatsoever. Och säg inte att vingarna eller deras PvPvE kommer vara nyskapande. Flying mounts finns i WoW och PvPvE låter bara som ett stort skämt för att dom ska ha PvP-strider med PvE-fiender i med (typ som det finns i Battlegrounds i WoW). Våga vara nyskapande!

Jag hade kunnat tänka mig att se ett spel där kartan är enorm och tagen av NPC-spelare, och resten av communityn måste hjälpa till att ta tillbaks hela kartan ifrån NPC-faktionen där saker man gör stannar för evigt. T.ex. kan det vara så att typ alla spelare på hela servern hjälps åt att försöka inta en stad och tillslut lyckas efter en vecka och får behålla staden som sin egen. DET hade jag kunnat betala för.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Lineage 2 nåde 15 miljoner för 2,5 år sedan.

När man bokstavligen ser hundratals farmbot-dvärgar marschera likt ett lämmeltåg i varenda stad, flera konton troligen kontrollerade av samma farmare, börjar man undra hur mycket 15 miljoner är i praktiken.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

eh, kan ni inte starta en ny tråd om hur tråkigt grinding i MMO'n är och istället snacka om aion här :P?

jag ser mycket fram emot detta som en potentiell uppföljare till min L2 karriär

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!