Permalänk
Robot

Arkad konsoll

Hej,
Som projektarbete har jag valt att köra en arkad kabinett där jag ska köra emulator på en burk som sedan ska in.
Jag började på projektet ungefär i april då jag började på själva kabinetten till projektet, men efter det så blev det uppehåll och jag började med den nu igen. Jag ska köra Mame på den och som front så ska jag köra Maximus arcade.
Jag ber om ursäkt för Mobilkamera bilder i början.
Skriv gärna varför ni röstar under 5p

Besök albumet: Arkad konsoll av Azith

Permalänk
Medlem

Kul grej! Men lite fler bilder kanske?

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk

Asså Ja tkr de e kul å spackla^^

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Medlem

den killen ville inte vara anonym?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

kör man ett äldre operativ system så kan man ändra botfilen med en simpel sträng så han startar emulatorn före operativ systemet har vart inne på liknande bygge tidigare men har inte blit av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
http://www.sweclockers.com/upload/gallery/32156-large.jpg?0

den killen ville inte vara anonym?

Fixat

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
kör man ett äldre operativ system så kan man ändra botfilen med en simpel sträng så han startar emulatorn före operativ systemet har vart inne på liknande bygge tidigare men har inte blit av.

Det låter väldigt intressant, jag hade planerat att köra xp och ändra så explorer inte startar, så den startar in i emulatorn. Din idé låter mycket roligare

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk

windows 95, 98, 98se och Win ME kan man med en simpel sträng i botfilen få vilket program som helst att starta före operativet.. Mins när jag var mindre vi satt i skolan med Qbasic och knappa ihop Fake virus la på skolans datorer och ändrade botfilerna ^^ så alla trodde datorerna hade virus

Permalänk

hur fan kan detta ha så lågt betyg?
Slopa röstning före färdigt projekt!

Ser bra ut

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
hur fan kan detta ha så lågt betyg?
Slopa röstning före färdigt projekt!

Ser bra ut

Man blir verkligen glad av personer som dig
Tack för taggen!

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk
Medlem

det ser väldigt bra ut tycker jag. det kommer bli ett bra resultat av det hela. lycka till med kvarvarande arbete.

Permalänk
Medlem

Blir detta bra, vilket det ser ut att bli. Så blir det jävligt bra

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Offtopic, men har alla skolor exakt samma bänkar till träslöjden:P? Äkta offentlig sektor att handla enligt principen. Varför köpa tusen bänkar för 1 miljon när man kan köpa två tusen för 2 miljoner.

Permalänk
Medlem

hur får man egentligen sånna joystickar/knappar att funka. måste mn inte ha några drivisar eller nåt sånt. hamnar dem under spelenheter?

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk
Medlem

Sweeejt! Ser ju astuff ut, ser fram emot slutresultatet!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Jävligt cool!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnasErik
hur får man egentligen sånna joystickar/knappar att funka. måste mn inte ha några drivisar eller nåt sånt. hamnar dem under spelenheter?

Jag hade tänkt strippa ett gammalt tangentbord som jag sedan kopplar knapparna till, då behöver man ju inga drivrutiner eller liknande.

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk
Medlem

Tack för alla härliga kommentarer, jag kommer att fortsätta med projektet så fort som möjligt.

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt! Ingår mjukvaran också i projektarbetet eller bara bygget av en cab? Om du gör cabben lika bra mjukvarumässigt som hårdvaran så kan det bli skitnajs! Glöm inte att uppdatera 8 p sålänge, vill gärna se den igång sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jochitko
Skitsnyggt! Ingår mjukvaran också i projektarbetet eller bara bygget av en cab? Om du gör cabben lika bra mjukvarumässigt som hårdvaran så kan det bli skitnajs! Glöm inte att uppdatera 8 p sålänge, vill gärna se den igång sen

Jodå jag ska konfa den mjukvarumässigt också

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk
Medlem

Hm. botten delen saknas. Men den kommer kanske i senare projekt? Väntar med omdömen till jag har sett hela bygget. Det kan ju inte vara optimalt med en arkad maskin som halkar runt på ett bord.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Hm. botten delen saknas. Men den kommer kanske i senare projekt? Väntar med omdömen till jag har sett hela bygget. Det kan ju inte vara optimalt med en arkad maskin som halkar runt på ett bord.

Varför är inte det optimalt? Jag tycker att det är smidigt samtidigt som man kan sitta brevid det och spela. Bara att lägga den på ett bord och spela.

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk

Grym idé Får titta tillbaka senare och se hur det går Lycka till

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Kan du inte ta ner den på tekniken senare då det är färdigt så man får se?

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LyneX
Snyggt!
Kan du inte ta ner den på tekniken senare då det är färdigt så man får se?

Hehe, klart jag kan göra det

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azith
Hehe, klart jag kan göra det

Nice

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem

häftig tanke!

ska kolla tillbaka senare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azith
Jag hade tänkt strippa ett gammalt tangentbord som jag sedan kopplar knapparna till, då behöver man ju inga drivrutiner eller liknande.

Om du har pengarna skulle jag rekomendera en Ipac eller minipac från Ultimarc. Du slipper massa problem med missade knapptryckningar och liknande.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Citat:

Hittade en låda med 16st 500gb som jag hade tänkt använda till min konsoll. Skämt åsido :), Nämen tror ni att det räcker?

ja? xP

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...