Permalänk
Avstängd

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Hittade en låda med 16st 500gb som jag hade tänkt använda till min konsoll. Skämt åsido , Nämen tror ni att det räcker?
--------------------------------------------------------------------------------

jasså där va mina stulna hårdiskar din jävel du har snott dom

(ironi)

OT: förbaskat snyggt bygge i alfall dock tror jag att 8tb i en sådant bygge är lite väl till överkant såvida du inte samtidigt tänkt göra en Filserver av den

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Hyvens att även gömma en gigantisk filserver i bygget.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
citat:
Hittade en låda med 16st 500gb som jag hade tänkt använda till min konsoll. Skämt åsido , Nämen tror ni att det räcker?

jasså där va mina stulna hårdiskar din jävel du har snott dom

(ironi)

OT: förbaskat snyggt bygge i alfall dock tror jag att 8tb i en sådant bygge är lite väl till överkant såvida du inte samtidigt tänkt göra en Filserver av den

Tillochmed 500gb är i överkant.
1-5GB / Gammal konsol sen lite nyare som PS 1 och N64 blir det kanske lite mer
men inte mycket

Permalänk
Medlem

Hehe:D
Jag ska inte ha 8TB i den(skämtade), ska nog bara ha en gammal ide-disk^^.

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Tillochmed 500gb är i överkant.
1-5GB / Gammal konsol sen lite nyare som PS 1 och N64 blir det kanske lite mer
men inte mycket

N64 Ligger på cirka 10 GB. Men alla PS1 spel (utan dubletter) ligger okomprimerade på ungefär 700 gb. Sen om man ska ha sega CD eller CDi och andra cd-konsoller så tar spelen väldigt mkt plats :/ 2 TB är lagom om man ska ha allt typ ^^

Fint bygge, ser gärna allt ihop sen Rekommenderar också att du sorterar ut dubletterna i spellistan och fixar till namnen dock, snyggare så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azith
Varför är inte det optimalt? Jag tycker att det är smidigt samtidigt som man kan sitta brevid det och spela. Bara att lägga den på ett bord och spela.

För att man står och spelar en Arkad maskin.
I annat fall blir det som att köra flipperspel på pc. Hur kul är det när man inte kan tilta med kroppen.:)
Menar att ett arkad spel bör vara stort och högtalarna skall sitta ovanför skärmen i rastret.
För mig blir det bara en ful trälåda..sorry...
Men en dator i ett trä chassi och Mame känns tamt.
Men i ett fullstort chassi med stål joystick och dom rätta Williams knapparna eller med en trackball, då går jag igång. Ett Wheel funkar med om det är till en del Atari spel.
http://www.arcadecab.com/Intro.htm
http://www.dcl.se/Bygg_arkadkabinett.pdf
Se även:
https://www.flashback.info/archive/index.php/t-591119.html

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
För att man står och spelar en Arkad maskin.
I annat fall blir det som att köra flipperspel på pc. Hur kul är det när man inte kan tilta med kroppen.:)
Menar att ett arkad spel bör vara stort och högtalarna skall sitta ovanför skärmen i rastret.
För mig blir det bara en ful trälåda..sorry...
Men en dator i ett trä chassi och Mame känns tamt.
Men i ett fullstort chassi med stål joystick och dom rätta Williams knapparna eller med en trackball, då går jag igång. Ett Wheel funkar med om det är till en del Atari spel.
http://www.arcadecab.com/Intro.htm
http://www.dcl.se/Bygg_arkadkabinett.pdf
Se även:
https://www.flashback.info/archive/index.php/t-591119.html

Ok men vi alla tycker olika. Själv tycker jag att det är smidigt och snyggt. Jag fick min ide främst från den här sidan:
http://www.koenigs.dk/mame/eng/stepweecade.htm
Riktigt grymt bygge måste jag säga. Min konsol är dock större.

Visa signatur

THERMALTAKE FULLTOWER ARMOR | ASUS P5KC P35 | INTEL CORE 2 QUAD Q66002.4GHz@3.0GHz | XFX 8800gt, fabriks överklockad | CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 |~2.3tb Hdd | ACER P223w |

Permalänk
Medlem

Hur gjorde du så att den bootade i Mame programmet innan explorer?
Har du länk till en guide?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Jag har ingen länk men går in på regedit och sen bläddar du dig vidare till: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
I den mappen så skapar du en film som du döper till Shell. Sen klickar du på egenskaper på Shell och skriver in genvägen till exe-filen. Så ser det ut i Windows xp iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har du kommit något längre på bygget?

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem

Fint bygge, gillar dock inte att du använde plywood då det ser så extremt billigt ut med det.

6p

Permalänk
Medlem

Jag har beställt knappar och joysticks så dom väntar jag på innan jag kan fortsätta med projektet

Syns ju inte ens att det är plywood då nu när jag har målat den, men vi alla har olika åsikter...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

shit du är rätt skillad att bygga saker
lägg upp lite mer bilder på den så kan man kolla mer

Visa signatur

Älskar plexiglas och neon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavis94
shit du är rätt skillad att bygga saker
lägg upp lite mer bilder på den så kan man kolla mer

Hehe, tack tack! Har lagt upp några fler bilder nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta var ju inte att leka med, superbygget! Skitbra gjort (hittills iaf)

Permalänk
Medlem

snyggt!! det kliar i fingrarna. önskar jag kunde vara med och bygga. njut av den grabben! en av de bästa projekten jag sett här på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Du har ju satt joysticken till höger om knapparna!?! Så kan man ju inte ha det. Man har ju joysticken i vänsterhanden och högerhanden ska peppra knappar. Gör om gör rätt

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Detta var ju inte att leka med, superbygget! Skitbra gjort (hittills iaf)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zehracik
snyggt!! det kliar i fingrarna. önskar jag kunde vara med och bygga. njut av den grabben! en av de bästa projekten jag sett här på sweclockers.

Man tackar så mycket! Ska försöka uppdatera så snart som jag fortsätter med bygget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Du har ju satt joysticken till höger om knapparna!?! Så kan man ju inte ha det. Man har ju joysticken i vänsterhanden och högerhanden ska peppra knappar. Gör om gör rätt

Japp det har du rätt i, men jag insåg det när jag hade borrat hålen så det är svårt att göra om... Jag tycker inte att det känns så dåligt endå, kanske är en vanesak?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azith
Japp det har du rätt i, men jag insåg det när jag hade borrat hålen så det är svårt att göra om... Jag tycker inte att det känns så dåligt endå, kanske är en vanesak?

Hmm.. Spackla igen hålen och gör om? Lite slipning och färg på sen så blir det kanoners!

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

riktigt bra bygge, som nämdes så är det lite synd att sticken hamnade på fel sida =/

Kanske går att bara byta under delen och spackla skarvarna?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja, byt ut panelen med knapparna och sätt allt på rätt plats! Du kommer ångra dig senare annars, du har ju lagt ner rätt mkt tid, synd om du inte fixar till det felet

Permalänk
Medlem

Det kommer ju att bli svårt, för om jag spacklar igen hålen som kommer jag att bli tvungen att borra hål bredvid och dom kommer ju att gå in i spacklet som troligen kommer att spricka. Alternativt skulle vara om jag satte på en ny plywood skiva över och göra om, men jag ska försöka bygga klart bygget först och se om allt funkar som det ska innan jag gör det där..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aboo, det börjar närma sig

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara vända hela "plankan" med kontroller uppochner?

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Kan du inte bara vända hela "plankan" med kontroller uppochner?

Blir nog svårt att slita loss den:P Limmad, spikad och även spacklad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjusigt projekt. Du kunde använt en MDF skiva att montera joysticks och knappar i för att slippa sprickor och fått en helt slät yta där, Plywood är inte så bra för att få fina ytor. Jag har själv funderingar på att bygga ett kabinett så detta var bra inspiration.

För Mame samt alla ROMS behöver du 20 Gig ungefär. Men många av dessa roms är dubletter och en del spel funkar inte. Väljer man lite nogrannare vad man vill ha räcker ett par Gig.

Har för mig att jag såg nånstans där man kunde köpa en färdig adapter för knappar och joysticks så man slipper lödandet och grejandet med ett tangentbord.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

jag hade för mig man hade spaken på vänster sida och knapparna på höger eller är det bara jag som trodde det var så?

Permalänk
Medlem

arkadmaskin för vänsterhänta?

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk

eller en arkadmaskin för pcnördar som brukar ha "knapparna" till väster och "pekaren" till höger...
en 10 iaf.

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...