Permalänk
Medlem

Mirrors edge problem

Tja!

Problem 1: När jag installerar mirrors edge så slukar den nästan hela mitt ramminne under installationen och avinstallationen. Jag har 6 gb ramminne och den käkar 5,5GB.

Är detta normalt? Minnet frigörs inte efter installationen. Måste starta om datorn.

Problem 2: När jag väl installerat spelet så kan jag inte starta det! Står bara Mirrors edge stopped working och så försöker dne hitta lösning.

Jag har installerat senaste patchen 1.01 men det funkar inte.

Jag har följande spec på min dator:

CPU: i7 920
Graffe: HD4870 1 GB DDR5
Minne: 6GB Corsair DDR3

Om det nu hjälper!

Tack!

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Inaktiv

Har du något ljudkort i datorn som inte är inbyggt i moderkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jagengsner
Har du något ljudkort i datorn som inte är inbyggt i moderkortet?

Nej har bara det inbyggda! Är det nåt som spelet stör sig på då?

Väldigt skumt isåfall...

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Inaktiv

Jag hade problem med ett extern ljudkort så fick byta ljud enginen till UT3

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med internt ljudkort, fick tanka något programfrån Creative som löste problemet. Fast det här var när jag fått igång spelet och inte hade något ljud, och använde Windows 7 Betan tror jag också.

Ditt problem kanske kan lösas genom att installera om fast med admin rättigheter eller i felsäkert-läge?

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ok. Alltså problemet är att det inte ens kommer fram till spelets meny. Det blir en sort 3/4 svart skärm sen dör den och säger "Has stopped working".

Jag har senaste drivrutinerna och PhysX (Fast spelar väl ingen roll då jag har ATI).

Hade nästan samma problem med Crysis. Fast där så startade inte ens något. Inget alls startade.

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Medlem

Jag hade ett problem där installers käkade allt mitt RAM under Vista, och sen dog datorn bara, ingen BSOD, ingen crash dump fil.. nothing!

Lösningen? att jag såg till och ha en större allokerad swap fil (jag hade endast 8 GB innan crashen, efter så hade jag 16GB som funkade bättre)

Smorris, avinstallera physX eftersom det är ett känt problem att ATI kort HATAR physx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fönster
Jag hade ett problem där installers käkade allt mitt RAM under Vista, och sen dog datorn bara, ingen BSOD, ingen crash dump fil.. nothing!

Lösningen? att jag såg till och ha en större allokerad swap fil (jag hade endast 8 GB innan crashen, efter så hade jag 16GB som funkade bättre)

Smorris, avinstallera physX eftersom det är ett känt problem att ATI kort HATAR physx

HAr för mig att det där spelet kräver physx ändå av någon konstig anledning..

Det enda problemet jag hade när jag installerade det var (jag laddade ner det genom ea-downloadmanager) att man inte kunde välja vart installfilen skulle laddas ner för någonstans, så C:disken blev ju proppfull och var tvungen att utöka den.. Men efteråt så gick det ju bra

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fönster
Jag hade ett problem där installers käkade allt mitt RAM under Vista, och sen dog datorn bara, ingen BSOD, ingen crash dump fil.. nothing!

Lösningen? att jag såg till och ha en större allokerad swap fil (jag hade endast 8 GB innan crashen, efter så hade jag 16GB som funkade bättre)

Smorris, avinstallera physX eftersom det är ett känt problem att ATI kort HATAR physx

Har kollat på pagefilen och man kan ställa in den manuellt (Kör win7 64-bit) men man måste ange minimum och maximum....vad ska det vara för värden på det?

Läste runt på nätet att man nog inte ska leka med det så mkt. Fördelar/Nackdelar?

Angående spelet....har för mig att jag avinstallerade PhysX och att det fortfarande inte ville sig. Som han skrev ovan så tror jag att det ändå måste vara installerat!

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Medlem

Hade också problem, tog bort PhysX.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Det funkade EJ med PhysX avinstallerat. Samma problem. Sökt runt på nätet överallt och hittat noll.

Kanske drivrutinerna? Har senaste från ATI:s hemsida.

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq