Hur tolka priser Tele2 Kompis Student?

Permalänk
Medlem

Du ska helt klart ha gratis SMS. Ring till kundtjänst och klaga.

Permalänk
Medlem

Gjorde det..
"Blivit något fel i systemet" var svaret.
Ska vara åtgärdat men jag kommer ändå dubbelkolla nästa faktura.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv

Hej. Kan någon förklara mig vad betydet öppningsavgift? Och varför står det i min prislista som kom med sim kort att det kostar 99 kr för inträdesavgift trots att det var grattis genom student rabatt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av letostancia
Hej. Kan någon förklara mig vad betydet öppningsavgift? Och varför står det i min prislista som kom med sim kort att det kostar 99 kr för inträdesavgift trots att det var grattis genom student rabatt?

Det är nog bara felskrivet det där med inträdesavgiften. Jag behövde inte betala någon.
Fasta kostnader på fakturan var ~10kr för augusti månad (fick abonnemanget runt mitten av månaden) och 19kr för september månad.

Angående öppningsavgift är det en avgift du betalar för varje påbörjat samtal.
Minut-avgift är 0kr till Tele2Comviq men du betalar ändå en öppningsavgift för varje samtal.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv

Hej
Jag har fått något konstigt brev idag. Det komm från Soliditet angående beställd kreditupplysning som har beställts av Tele 2. Har ni fått en sånt?

Permalänk
Medlem

Japp de kollar upp om du har några registrerade skulder m.m

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Inaktiv

Vad tycker ni om den Tele2 Kompis student förresten?
Jag hade en vanlig Comviq Kompis tidigare men när jag laddade min kort med pengar de tog slut ungefär om en vecka trots att jag inte ringde alls.

Permalänk
Medlem

Är inte speciellt imponerad. Skaffade Tele2 Kompis Student i mitten på sommaren och har inte fått en enda faktura som stämt hittills. Har e-faktura men ändå får jag 24kr/ faktura i tillägg för pappersfaktura. Har massa extraposter med konstiga avgifter för tjänster jag inte har en aning om. Deras kundsupport är verkligen bakom där deras huvudargument är "de står fel i ditt avtal". Är väl ändå avtalet man skrivit på som gäller?

Permalänk
Medlem

Fick första räkningen för några dagar sedan. Var tyvärr lite sen in med autogirot då men iaf.

Den landade på 121kr och då stod det 2 månadsavgifter på 29kr. (Jag har den äldre som är 10kr dyrare.) Betyder detta att man betalar för 2 månader varje gång eller tar den ut månadsavgiften i förskott på någon höger?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Hej, Jag köpte Comviq kompis student också och har använt det ungefär 4 dagar nu men om jag ringer Saldo så säger dom att det har debiterats 150kr. Det ska ju vara gratis sms? Jag har inte ringt en ända gång, bara smsat..

Permalänk
Medlem

Tjo, har också tecknat ett sånt här abbonemang nu, hur går det för er? Stämmer inte avtalet? Jävligt dåligt i så fall för det var enda anledningen att jag skaffade det...

Med vanligt kompis kontant måste man ju betala 195 per månad för att få 3000 gratissms, känns mer nice med bara 19 kronor i månaden för samma sak, men hur är det egentligen?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag skulle beställa det idag, men det verkar ju vara totalt omöjligt att få Kompis student special om man inte är 18år trots att man har ett abonnemang som står på någon som är myndig.

Är det någon av er som har lyckats få Student special trots att ni inte är 18 med hjälp av t.ex. mamma?

Visa signatur

iMac 27" | Intel Core i7 3.4 GHz | 12GB 1333MHz | 256 GB SSD | 1 TB | HD6970M 2GB GDDR5
- MacBook Pro 13" | 2.26Ghz Intel Core2Duo | 4GB 1067Mhz DDR3 | Intel SSD 80GB | Nvidia 9400M

Permalänk
Medlem

Går det att lägga till datapaketen (Mobil surf Small, Medium, Large) till Kompis Student?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zpYrix
Jag skulle beställa det idag, men det verkar ju vara totalt omöjligt att få Kompis student special om man inte är 18år trots att man har ett abonnemang som står på någon som är myndig.

Är det någon av er som har lyckats få Student special trots att ni inte är 18 med hjälp av t.ex. mamma?

Hm, jag vet inte om det går. Eftersom det är den som håller abbonemanget måste dels ha ett CSN konto (ha ett CNS / Mercant kort alltså) och vara över 18 år.
Klurigt det där.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Hm, jag vet inte om det går. Eftersom det är den som håller abbonemanget måste dels ha ett CSN konto (ha ett CNS / Mercant kort alltså) och vara över 18 år.
Klurigt det där.

Jo precis, det som gjorde att jag trodde att det var möjligt var att jag kunde teckna deras förra erbjudande "Kompis Special" trots att jag inte då heller var över 18.

Då tycker jag att det borde gå att ändra abonnemangsformen av samma princip som jag gjorde förra gången.

Eller så borde tele2 fixa så att det är möjligt med tanke på att det är många studenter som är under 18år.

Visa signatur

iMac 27" | Intel Core i7 3.4 GHz | 12GB 1333MHz | 256 GB SSD | 1 TB | HD6970M 2GB GDDR5
- MacBook Pro 13" | 2.26Ghz Intel Core2Duo | 4GB 1067Mhz DDR3 | Intel SSD 80GB | Nvidia 9400M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Går det att lägga till datapaketen (Mobil surf Small, Medium, Large) till Kompis Student?

Ja, det gör det, vet att man får 200MB för 29 kronor extra i månaden, det går i alla fall att ha till abbonemanget, men jag vet inte om man kan lägga till det efter, men det borde ju inte vara omöjligt om man ringer till supporten.

Dessa tjänster kan man lägga till sitt Kompis Student abbonemang.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Går det att lägga till datapaketen (Mobil surf Small, Medium, Large) till Kompis Student?

Det var inga problem, jag passade på att fråga kundtjänsten själv! och man kan även teckna det i efterhand genom att ringa 0200 25 25 25!

Visa signatur

iMac 27" | Intel Core i7 3.4 GHz | 12GB 1333MHz | 256 GB SSD | 1 TB | HD6970M 2GB GDDR5
- MacBook Pro 13" | 2.26Ghz Intel Core2Duo | 4GB 1067Mhz DDR3 | Intel SSD 80GB | Nvidia 9400M

Permalänk
Medlem

Ang. datapaketen: Det kan vara bättre att teckna i efterhand, för då slipper man bindningstid på tilläggstjänsten. Om man beställer samtidigt som abonnemanget så läggs det på hela bindningstiden. Det kan vara svårt att veta hur mycket trafik man behöver.

Iaf så brukar det vara så, men har inte kollat upp med tele2 specifikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Tjo, har också tecknat ett sånt här abbonemang nu, hur går det för er? Stämmer inte avtalet? Jävligt dåligt i så fall för det var enda anledningen att jag skaffade det...

Med vanligt kompis kontant måste man ju betala 195 per månad för att få 3000 gratissms, känns mer nice med bara 19 kronor i månaden för samma sak, men hur är det egentligen?

Avtalet stämmer, dock var det fel på första fakturan. De tog betalt för sms till andra operatörer.
Kontaktade kundtjänst och fick tillbaka pengar i en pott för allt.

Nyligen fick jag ett brev där det stod att jag skulle kompenseras med ytterligare 100kr. Så nu får jag anse mig nöjd.

Ska ändå kolla nästa faktura lite noggrannare, men jag tror det ska vara löst nu.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Ang datapaketen ni skrivit om så kan man teckna dom när som helst och avteckna dom när som helst. Tycker dessutom att Tele2 kan ha en del "missar" med fakturor men brukar lösa sig med ett samtal till kundtjänst typ. Har själv jobbat på deras kundtjänst tidigare

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zpYrix

Är det någon av er som har lyckats få Student special trots att ni inte är 18 med hjälp av t.ex. mamma?

Nu citerar jag mig själv, men nu går det tydligen att fixa Student special trots att abonnemanget står på nån annan!

Jag beställde det idag genom Mecenat's sida och fick sedan en bekräftelsekod att det var jag som stog som ägare för abonnemanget, så nu är det bara att vänta 1-3 dagar!

Visa signatur

iMac 27" | Intel Core i7 3.4 GHz | 12GB 1333MHz | 256 GB SSD | 1 TB | HD6970M 2GB GDDR5
- MacBook Pro 13" | 2.26Ghz Intel Core2Duo | 4GB 1067Mhz DDR3 | Intel SSD 80GB | Nvidia 9400M

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att beställa och ha kvar mitt nummer (comviq kontant) men är inte sugen på att bli utan mobil i 1-3 dagar. När jag bytt operatör/abonemang förr så har de alltid varit så att klockan si och så på ett angivet datum sker flytten, fram tills dess funkar det gamla kortet.

Men så är det uppenbarligen inte här? Eller har jag missuppfattat något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zpYrix
Nu citerar jag mig själv, men nu går det tydligen att fixa Student special trots att abonnemanget står på nån annan!

Jag beställde det idag genom Mecenat's sida och fick sedan en bekräftelsekod att det var jag som stog som ägare för abonnemanget, så nu är det bara att vänta 1-3 dagar!

Jag är också under 18 och vill beställa abonnemanget.
Du bara beställde det med dina föräldrars personnr och sen bekräftade genom Mecenat att det var du som var ägare?
Vilka uppgifter skrev du in som dig själv och vilka inte?

Permalänk
Medlem

Aj aj min räkning landade på 206 kr denna månaden.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Aj aj min räkning landade på 206 kr denna månaden.

Får man fråga vad du gjorde för pengarna?

Permalänk
Medlem

3000 fria sms Skulle ta mej 3 år å göra av med de
Tjejen smsar en fråga - ja ringer upp, tar dubbelt så lång tid att skriva svar än att säga med ord

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Får man fråga vad du gjorde för pengarna?

Samtal till andra 8,25kr
Samtal till Tele2Comviq 90kr ~
Fasta nätet: 35kr ~
Telefonsvarare: 2kr~
Sms andra: 39kr~ (Då jag har det äldre ab.)
+ Ab. kostnad 29kr.

Kanske man borde ta och kosta på sig den nya?
Fria sms och 10kr billigare i månaden men det kostar dock 99kr att byta och då får jag längre uppsägningstid.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Samtal till andra 8,25kr
Samtal till Tele2Comviq 90kr ~
Fasta nätet: 35kr ~
Telefonsvarare: 2kr~
Sms andra: 39kr~ (Då jag har det äldre ab.)
+ Ab. kostnad 29kr.

Kanske man borde ta och kosta på sig den nya?
Fria sms och 10kr billigare i månaden men det kostar dock 99kr att byta och då får jag längre uppsägningstid.

Ja du verkar ju ringa en del. Man ringer väl för 0 kr/min till andra som har tele2comviq?

En fråga: Någon som vet om man kan köpa en telefon samtidigt som man tecknar abonnemanget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Ja du verkar ju ringa en del. Man ringer väl för 0 kr/min till andra som har tele2comviq?

En fråga: Någon som vet om man kan köpa en telefon samtidigt som man tecknar abonnemanget?

Du ringer för 0kr/mån ja, dock så är det ju en öppningsavgift på alla samtal. Står iofs också om man läser ^^

Tvivlar, tecknar du via CSN så är det nog bara abonnemanget du får. Annars hade dom haft som val att du kan teckna med mobil direkt till det. Som tele2 har på sin hemsida tex.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Ni som har detta abb. kommer ni åt mina sidor på www.tele2.se/mina-sidor-start.html ?? Jag gör nämligen inte det, kan inte registrera mig, det står:

"Numret du angett är inte ett giltigt telefonnummer. Kontrollera uppgifterna och försök igen. "

när jag försöker regga mig...

Visa signatur

[E6600][ASUS P5B][2GB PC6400][8800GTX][3Dmark06: 10273]