Permalänk
Medlem

It auktion erfarenheter

Hej, är det någon som köpt från denna hemsida? [Länk inredigerad av GAPa: http://www.it-auktion.se/]
Tänkte mest på bärbara datorer, skick, tangenbord osv. Vet självklart att det kan variera.

MVH

Permalänk
Medlem

vilken sida?
auktioner brukar sluta på två sätt. antingen gör du ett kap eller blir du rånad.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Jag köpte mina Z-2300 där för några år sedan och de funkar kanon, köpte dem för ca 1000:-

Men tänk på frakten om du inte hämtar på plats, den är ofta dyr.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

Jag har köpt två datorer därifrån. Skicket har motsvarat deras beskrivning och datorerna har varit väl packad.
Det är viktigt att komma ihåg att dom lägger på 17,5% extra på det vinnande budet. Känns lite trassligt att behöva maila om att man vill ha grejorna skickade och att man får vänta så länge (vinner man på söndagen skickar dom först på torsdagen om jag minns rätt).

Kort sagt: jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag har bara haft bra erfarenheter, men jag har varit på plats vid budgivningen. De är tydliga med vad som är trasigt eller skadat på något vis. Det kan vara svårt att förutse om produkten ska gå sönder imorgon, om en vecka eller om två år däremot.

Om du ska köpa begagnade grejer så är det väl bland det bästa stället, då de faktiskt är ärliga om produktens skick, skulle jag säga.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Haft APU där (prao) i två veckor och de säljer inte saker som inte funkar, sakerna kollas så de startar, på skärmar kollas defekter, sprickor etc upp. Och många av "Högprestanda" och "Superprestanda" datorerna är i mycket bra skick.

Och om det är något fel eller liknande så står det tydligt på instruktionerna av produkten.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Logitech-högtalare med sub därifrån. Inte jättebra skick på de, repiga, och kablaget glappade lite. Men jag har haft de i två år typ och så länge man inte sparkar på suben så funkar de fint. Priset? 100 kr tror jag
Jag är rätt nöjd med de i alla fall.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har redigerat in länken i trådskaparens första inlägg och tagit bort en massa inlägg som kommenterar avsaknaden av en sådan länk.

Permalänk
Medlem

Är det inte ganska dyr frakt? :S Känner dom att det går att dra in lite cash därifrån med?