Finns det någon anledning till varför du köper ett 'cube' chassi och inte ett 19" rack? Jag skulle rekommendera något liknande det här
Möjligtvis ett större 24-bay chassi eller två mindre 16-bay så du har lite plats för utökning av lagringsplatsen senare. Kostnadsmässigt landar du ganska likt men du får i gengäld hotswap bays vilket du kommer behöva framåt eftersom diskarna dör och behöver bytas ut.
Kolla också på ett SAS kontrollerkort iställetför dina 3 SATA kort. Om du köper ett 'bra' SAS kort kan du utöka onboard portarna från 4 till över 100 vha SAS Expanders. Ett SAS kort bör du kunna plocka upp för runt 2000,- och en 24 portars expander för ytterligare en tusenlapp. I tillägg behöver du SAS kablar, men tror inte jag betalade mer än en femtiolapp per 4 för någon månad sedan.
Du behöver inte ett HX1000W nätaggregat, men det är inte mycket pengar att spara på att skala ned det till ett mindre så kör på det om du vill. Om inte annat har du PSU för lång framtid (kör själv en av mina 20-bays på samma agg).
Eftersom detta är en ren filserver (går jag ut ifrån) behöver du varken ECC minne eller server moderkort som andra rekommenderat, men samtidigt behöver du inte en Phenom x4 heller så frågan är om det verkligen är en ren filserver eller inte. Ska du f.ex. använda den till virtualisering också är ECC samt riktiga server delar en bra investering.
En UPS är ett måste dock, speciellt här i Sverige där strömmen går bara det luktar åskväder, inte speciellt kul att förlora diskar (speciellt om de är RAIDade) flera gånger om året. Med mindre du kommer ha användning för servern vid strömavbrott klarar du dig fint med de billigare modellerna som kanske kan köra din maskin i några få minuter (dvs. ge nog ström för att stänga ned burken gracefully).
Som andra nämnt tidigare bör du också köra med Intel NIC - onboard eller inte spelar mindre roll, men med så mycket lagring på en maskin kommer du definitivt märka skillnad mellan f.ex. ett Realtek och Intel NIC. Om nätverket i övrigt är större kan det kanske vara lönt att titta på Intel's 4-in-1 NIC för 4Gbps hastighet eller rent utav ett fiberkort för 10Gbps connection till switchen.
Ett annat alternativ är liknande chassi som ovan fast ett byggt enbart för lagring, då har du en SAS Expander i chassit som kopplas till en 1u server via en enkel SAS kabel. Då slipper du tänka på PSU, värme/kylning etc eftersom lagringschassina har detta som stock. En fördel är att du, vid framtida utökning, helt enkelt köper ännu ett chassi och kopplar till samma SAS kontroller på själva servern.
Slutligen, om du kommer lagra någon som helst viktig data här bör du också budgettera för någon sorts backuplösning, RAID 6 håller bara så långt och är absolut ingen ersättning för backup. Om, du som mig, tycker backup för såhär många TB blir för dyrt kollar du runt på eBay och plockar upp en LTO-4 robot billigt, visst får du fortfarande betala endel för en 16-tape changer men då har du iallafall ~12.8TB native backup kapacitet (dvs. ~25 TB compressed).