Permalänk
Medlem

grafikkort till mac

har bestämt mig för att gå över till osx, nu vet jag att diskussion om hackintosh inte är tillåten på detta forum, så...

men vad är det som gäller grafikkortsmässigt? jag har ganska liten koll på vad som gäller nu, har kikat lite på ett nvidia 9400 gt, rätt billigt, men det gör väl iof inte så mycket ifall man väljer ett med lite mer klös i, men jag skall inte ha det till spel, utan mer workstation

finns det nånstans vart man kan läsa om vilka grafikkort som funkar under osx, och den listan på insanelymac känns inte direkt uppdaterad

/Daniel

Permalänk

9600GT ska funkar bra under OS X vad jag har sätt.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

japp, kikat lite på det, men så har jag hittat ett passivt kylt asus 9400 gt för 445:- känns nästan som jag kommer köra på det

ett litet passande projekt nu när socket 775 är på väg ut och delar är billiga

/Daniel

Permalänk

Rätt många verkar funka om man haxxar lite
I Mac Pro forumet på MacRumors finns en hel del: http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=1
Som exempel:
ATi 4870,
nVidia 295 GTX,
och annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ATI 4870 borde väll vara rätt bra?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB