Permalänk
Medlem

superdator på tradera?

Hittade denna i mitt surfande..

http://www.tradera.com/Otroligt-tyst-hogpresterande-stationar...

Verkligen en otroligt tyst höhpresterande stationär dator.

prestandan är ju oslagbar för 8000:-

Permalänk
Medlem

Ironin i ditt inlägg är så tjock att man kan skära den med kniv

Ska du köpa den?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Hahah Köp den! Absolut inte värt det

Permalänk

Superdator? Jag skulle inte betala ens hälften av det utgångspriset, så jag tror inte att du kommer få den såld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluttonous
Superdator? Jag skulle inte betala ens hälften av det utgångspriset, så jag tror inte att du kommer få den såld.

Skulle du betala för den!?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Köper folk sån skit?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Shit vikken grym data azzo!!!!!!!11111 lät minzt värd d dubla!!!!11 =OO

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk

Processor: Intel(R) Pentium(R) M processor 2.26GHz. (Stark energisnål och "ljudlös"

oh va bra, min processor låter som f*n..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

500:- skulle jag kunna ge för den.. Och då endast för att jag skulle ta chassit och trycka in servergrejerna i det

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk

Hur fan tänker han när han säger att man ska addera 1.2GHz på klockfrekvensen för att jämföra med en vanlig stationär PC?

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

trodde det var en riktig superdator...

besviken :/

Permalänk
Medlem

!

Haha, kul att ni reagerade precis som jag

Kanske man ska prova att lägga upp en annons och sätta överpris på 5000:- bara för att ngn dum stackare kommer köpa? Vad tror han egentligen!!!

Tänker maila honom,

förslag på vad jga skall skriva?

Permalänk
Medlem

"Hej, jag är intresserad av datorn men hur kan det komma sig att du säljer den så billigt?"

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

fan va kul att han har 2 olika hastigheter på sitt RAM

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpna
Haha, kul att ni reagerade precis som jag

Kanske man ska prova att lägga upp en annons och sätta överpris på 5000:- bara för att ngn dum stackare kommer köpa? Vad tror han egentligen!!!

Tänker maila honom,

förslag på vad jga skall skriva?

Inga påhopp mot honom som säljare eller person, jag har blivit polisanmäld för det och det känns lite onödigt.

Skriv bestämmt men inte elakt att han borde brinna i helvettet om han lurar på någon den datorn..

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Vad är skrotvärdet på en såndär?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
"Hej, jag är intresserad av datorn men hur kan det komma sig att du säljer den så billigt?"

Hahaha.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk

Skriv att du är mycket intresserad av detta (monster) men att du vill veta hur mycket bättre Processorn presterar än det där skräpet i7 eller vad det nu heter gör sedan frågar du hur mycket kraftfullare detta monstergrafikkort är än till ex ett budjetkort som 5850! och till sist frågar du hur mycket mer på prestandan man tjänar på hans båda 200 GB hårdiskar mot om man köper en ny på 1 TB för ca 650 kr! Vidare vill du veta vad som gör hans minnen så kraftfulla då dom tydligen presterar mer än vanliga DDR3 på 4 GB kan ju vara några tänkvärda frågor som han kan få klura ut svar på ! hehe

Permalänk
Medlem

Datorn har Pentium M adapter för att få det att fungera på socket 478. Pentium M har socket 479.

Lösningen var den snabbaste som fanns då det begavs sig. Vad han menar med uppräkning är om man jämför med Pentium4.

CPUn kostade ca 8000kr ny.

Jag håller med om att den inte är värd pengarna han har nog inte rikigt hängt med de senaste åren.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

ljudlös? min överblivna 3200+ som ligger i garderoben är också ljudlös. Den som köper den datorn blir lurad.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
ljudlös? min överblivna 3200+ som ligger i garderoben är också ljudlös. Den som köper den datorn blir lurad.

Pentium M drar 21w så den är väldigt lätt att kyla.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

Kan bygga en dator för 2000 kr som utpresterar hans!

Permalänk
Medlem

Han som säljare får väl sätta ut den för vad han vill liksom. Är någon korkad nog att köpa den får väl den personen stå sitt kast. Han överdriver ju rejält men han ljuger väl egentligen inte om någonting. Ska väl vara det där med att man ska addera 1.2Ghz, vet inte riktigt vad han fått det ifrån. Men tja, processorn är väl ljudlös som alla andra processorer antar jag..
Undrar hur han har byggt den? Chassit är väl ändå hyggligt nytt, det andra delarna spöar ju min gamla p4 från 2003 utan problem. Har väl antagligen bara skramlat ihop massa delar och satt samman. Skulle vara kul att veta vad för nätdel som sitter i.. 1000 spänn kanske??

Permalänk
Medlem

Re: !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpna
Haha, kul att ni reagerade precis som jag

Kanske man ska prova att lägga upp en annons och sätta överpris på 5000:- bara för att ngn dum stackare kommer köpa? Vad tror han egentligen!!!

Tänker maila honom,

förslag på vad jga skall skriva?

Något i stil med: "Jag köper den för 4 hundralappar vilket om man ska jämföra i 50-öringar blir 800! 50-öringarna kan betalas med nästan ljudlös och kraftfull ica-kasse som enkelt kan hantera alla möjliga tunga saker."

Permalänk
Medlem

Man borde ju polisanmäla hans val av typsnitt. Skiten är ju i det närmsta oläslig..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

fan va grym den eeee, ska köpa den så ja kan köra crysis........ som powerpoint presentation

Permalänk
Medlem

Det här känns som ett skämt.

Hoppas det. för den datorn är inte värt mer än 1600kr eller nått.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Haha, nu har jag fått massa bra tips på vad jag ska skriva, har mailat nu, så pastar jag svaret

tänk om det är någon från swec som sitter och traderar sig

--

Så här skrev jag!

--
Hej impiety

Jag kontaktar dig beträffande objekt nr 100755435, Otroligt tyst högpresterande stationär. Läs mer, passa på!.

Länk till objektet:
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=100755435

"Hej,

Hur kommer det sig att du säljer denna monsterdator så billigt? Den är ju värd en bit över 9000:- + frakt inom sverige ca 500:-

Har lite frågor också om du kan hjälpa mig så jag är säker innan jag köper eller lägger ett bud.

Hur mycket bättre är processorn än det påstådda överklocksmonstret Intel Core i7?
Hur mycket bättre är grafikkortet än ett GTX 295 från Nvidia? Eller är det likvärdigt?
Stödjer det PhysX och det där skiten också eller?

Hur bra är minnena? Är dom som typ DDR3?

Sen tänkte jag bilden du har visar ett tomt chassi utan hårdvara och nästa bild ser man inte hårdvaran inne i chassit.

Kan du svara innan jag lägger ett bud är du snäll.
"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rammaj
fan va grym den eeee, ska köpa den så ja kan köra crysis........ som powerpoint presentation

*asg*:D

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Då borde han bannlysas från sweclockers..

Kommeer bli intressant och se vad han svarar till dig

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^