Permalänk
Medlem

Piclair.com vad tycker du?

Hej!

Vi är några grabbar som bygger piclair.com och vill veta vad ni tycker om våran tjänst.

Man laddar ner programmet och sen när man kör det läggs det nere vid klockan i systrayen. När man trycker på programikonen nere i systrayen får man ett kors och kan markera en yta som man vill ta printscreen på. Direkt efter att man släpper knappen laddas bilden upp på våran server.

Sen kan man välja hur länge bilden skall sparas på servern, t.ex. en dag eller ett år och om den ska vara synlig i galleriet eller bara gå att nå via hashen.

Ett mycket litet och enkelt program. Nu behöver vi feedback, vad kan vi göra bättre och vad saknas?

www.piclair.com

tex:

http://piclair.com/a5af5483254e1c92e222a3ca1d4f58de.png

Permalänk
Medlem

Grym idé! Gillar den verkligen, testat den lite nu och det verkar funka fint! Den kommer bli väl använd av mig iaf =D

Ska sprida runt den på jobbet och se vad andra tycker.

Men annars tycker jag att designen på själva sidan inte var en så stor höjdare.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

grym idé men designen bör tänkas om

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Sjukt bra ide, jag älskar den!
Har använt den flera gånger sedan jag laddade ner programmet igår.

Vad som är komiskt är att mina arbetskamrater och jag byggde en bildhostingstjänst förra veckan, våran är som alla andras. Bläddra -> Ändra storlek? -> Ladda upp -> Länk till bilden
http://img.mekk.nu

Men ni har verkligen tagit bildhostingen till en ny nivå. Helt genialt

Men... När kommer en klient för Mac?

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

Väldigt bra idé, kapa mellanhanden - perfekt! Som sagt så kan hemsidan arbetas på mer. Skriv gärna en kort förklaring på förstasidan vad det är för program, kanske med några slagord som gör att man direkt förstår ungefär vad det handlar om? Prova centrera layouten istället, tror det kan kännas "lugnare" med en layout som inte slutar helt plötsligt i det vita. Lite mer jobb på färg och form så är den hemma, gjorde ett snabbt förslag:
Bild

Överskrifterna ser även lite blockiga ut (även på förslaget), testa Verdana och gör typsnittet lite mindre, kanske lägg en lätt bakgrund till dem - ljusblå och göra dem lite layoutade så de ser ut som en pratbubbla ned till innehållet?

edit: onödigt med en blaffig bild i tråden.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Grym idé! Gillar den verkligen, testat den lite nu och det verkar funka fint! Den kommer bli väl använd av mig iaf =D

Ska sprida runt den på jobbet och se vad andra tycker.

Men annars tycker jag att designen på själva sidan inte var en så stor höjdare.

Vad säger de på jobbet då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
grym idé men designen bör tänkas om

De ska vi göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Sjukt bra ide, jag älskar den!
Har använt den flera gånger sedan jag laddade ner programmet igår.

Vad som är komiskt är att mina arbetskamrater och jag byggde en bildhostingstjänst förra veckan, våran är som alla andras. Bläddra -> Ändra storlek? -> Ladda upp -> Länk till bilden
http://img.mekk.nu

Men ni har verkligen tagit bildhostingen till en ny nivå. Helt genialt

Men... När kommer en klient för Mac?

Vi vet att vi ska bygga de, men tyvärr kan de ta ett tag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Väldigt bra idé, kapa mellanhanden - perfekt! Som sagt så kan hemsidan arbetas på mer. Skriv gärna en kort förklaring på förstasidan vad det är för program, kanske med några slagord som gör att man direkt förstår ungefär vad det handlar om? Prova centrera layouten istället, tror det kan kännas "lugnare" med en layout som inte slutar helt plötsligt i det vita. Lite mer jobb på färg och form så är den hemma, gjorde ett snabbt förslag:

Överskrifterna ser även lite blockiga ut (även på förslaget), testa Verdana och gör typsnittet lite mindre, kanske lägg en lätt bakgrund till dem - ljusblå och göra dem lite layoutade så de ser ut som en pratbubbla ned till innehållet?

Kanon, den där ska jag dra vidare till våran design-kille så har han lite input...Vi kommer nog med en ny design om ca 1 vecka.

Tacka alla för bra svar, då vet vi vart vi ska jobba vidare. Skriv gärna om ni har några mera tips. Som flera ( mer än en ) skriver så ska vi fixa till designen, och vi märker att vi börjar få trafik, fast inte så många nerladdningar så vi ska nog förklara bättre. ( som ni också poängtera )

Hoppas ni PicLair:ar på framöver

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar onekligen smidigt, en linuxversion hade varit guld!

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte laddat ner programmet då jag (tyvärr) inte har något behov av det. Däremot har jag ett par funderingar om funktionerna:

Istället för att ladda upp direkt, hade det inte varit bättre att få välja mellan att spara på datorn och ladda upp direkt?

Ex. jag tar ett screenshot genom programmet, då ser man en liten miniatyr på bilden och får välja;
Ladda upp direkt (utan att spara)
Spara till hårddisk (utan att ladda upp)
Spara och ladda upp (spara på hårddisk och sedan direkt ladda upp)

Sedan en liten input-box där man kan namnge filen, sedan ett par inställningar där man kan skapa en standard-sökväg för att spara bilderna (ex C:\piclair\) och hur dessa ska sparas om det inte finns något namn i input-rutan, ex. datum, datum med klockslag, fråga efter namn, nummerordning

Lycka till!
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Verkar onekligen smidigt, en linuxversion hade varit guld!

Vi ska bygga en version för linux och mac, tyvärr kan jag inte säga när den blir klar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Nu har jag inte laddat ner programmet då jag (tyvärr) inte har något behov av det. Däremot har jag ett par funderingar om funktionerna:

Istället för att ladda upp direkt, hade det inte varit bättre att få välja mellan att spara på datorn och ladda upp direkt?

Ex. jag tar ett screenshot genom programmet, då ser man en liten miniatyr på bilden och får välja;
Ladda upp direkt (utan att spara)
Spara till hårddisk (utan att ladda upp)
Spara och ladda upp (spara på hårddisk och sedan direkt ladda upp)

Sedan en liten input-box där man kan namnge filen, sedan ett par inställningar där man kan skapa en standard-sökväg för att spara bilderna (ex C:\piclair\) och hur dessa ska sparas om det inte finns något namn i input-rutan, ex. datum, datum med klockslag, fråga efter namn, nummerordning

Lycka till!
//pscs3

Tack för jätte fin o bra feedback, jag lägger de direkt i TODO listan

Permalänk
Medlem

Nu är det fritt fram och kolla på den nya designen och säga vad ni tycker och tänker, tack för all feedback så här långt. www.piclair.com

Permalänk
Medlem

Måste säga att programmet fungerade ruskigt bra! Bra jobbat!

Någonting jag däremot saknar är ett litet alternativ för vilken webläsare den ska öppna bilden i sen! Dwen verkar nämligen itne bry sig om vilken jag har som standard...

Annars väldigt bra

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UuixI
Nu är det fritt fram och kolla på den nya designen och säga vad ni tycker och tänker, tack för all feedback så här långt. www.piclair.com

Helt fantastiskt program!

Ang hemsidan, prova att centrera den, känns mer "professionell" då

Edit: Har tänkt lite, nu har jag dock inte laddat ner det än men ändå. Kanske det skulle finnas en möjlighet att binda en knapp till det och att det då startas upp "ovanför" spel?

Så att det inte tabbas ur dvs, då skulle man ju tex kunna ta några helfina bilder och slippa visa statsen som man kanske skäms för

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miFFhoe
Måste säga att programmet fungerade ruskigt bra! Bra jobbat!

Någonting jag däremot saknar är ett litet alternativ för vilken webläsare den ska öppna bilden i sen! Dwen verkar nämligen itne bry sig om vilken jag har som standard...

Annars väldigt bra

om det är firefox du vill få till testa o bara gå in o kontrollera, funderade iaf för en kompis

Se bilden:
http://piclair.com/93338b57a579bff475b6804c8abd6e0c.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Helt fantastiskt program!

Ang hemsidan, prova att centrera den, känns mer "professionell" då

Edit: Har tänkt lite, nu har jag dock inte laddat ner det än men ändå. Kanske det skulle finnas en möjlighet att binda en knapp till det och att det då startas upp "ovanför" spel?

Så att det inte tabbas ur dvs, då skulle man ju tex kunna ta några helfina bilder och slippa visa statsen som man kanske skäms för

Keybind ligger i todo kommer inom en snar framtid. Ska se om vi har möjligheten att starta de uppe på, de e helt klockrent ju, bra sagt

Centrera sidan ska vi fixa. Lägger med de också.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt bra program och bra tjänst. En sak som skulle kunna läggas till är att bilden öppnas med standardwebbläsaren. Sen tycker jag personligen att sidan ska centreras som några har sakt innan, det är trots allt lite tråkigt att sitta med en 1920x1080 skärm och bara ha sidan på ena halvan av skärmen

Visa signatur

Corsair 650W || MSI Z68A-GD65 (G3) || Asus R9 290 OCII || Intel i7 2600K, 3.4GHz || 4x4GB 1600MHz Corsair || Arch Linux || Fractal Design R4 || 120hz BenQ 24" 2ms + Benq 24" 2 ms || Cyborg Rat 7 || Corsair K90 || Logitech Z5500 5.1 Ljudsystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toi
Verkar vara ett riktigt bra program och bra tjänst. En sak som skulle kunna läggas till är att bilden öppnas med standardwebbläsaren. Sen tycker jag personligen att sidan ska centreras som några har sakt innan, det är trots allt lite tråkigt att sitta med en 1920x1080 skärm och bara ha sidan på ena halvan av skärmen

Yes de ska bli kommer nog i veckan...

Permalänk
Medlem

Ska bara hålla med alla.. Bra sida och tjänst..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Renato
Ska bara hålla med alla.. Bra sida och tjänst..

Kul och höra hoppas vi kan göra dig mera glad när vi kommer med nya versioner och funktioner.

Permalänk

Ett litet tips är att göra så att man kommer till första sidan när man klickar på loggan...vet att det finns en "Home" men jag går automatiskt alltid till logo o klickar när jag vill tillbaka, funkar inte det blir jag förvirrad!

Annars ser det grymt bra ut!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Ett litet tips är att göra så att man kommer till första sidan när man klickar på loggan...vet att det finns en "Home" men jag går automatiskt alltid till logo o klickar när jag vill tillbaka, funkar inte det blir jag förvirrad!

Nu är de fixat.

Citat:

Annars ser det grymt bra ut!

Permalänk
Medlem

Gillar inte att det är klientbaserat och vart hittar jag Linux/Mac os X klient?

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Vi jobbar för fullt med mac versionen, den kommer nog inom 1 vecka..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UuixI
Vi jobbar för fullt med mac versionen, den kommer nog inom 1 vecka..

Fantastiskt!

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

Vart faktiskt imponerad.

Lite luddigt att se vart själva bilden är på hemsidan, kanske någon tydligen ram eller så runt den?

Sen så saknar jag det som tinypic har
http://piclair.com/3b7ccb47a4c6007e013c7ef6f3caaecc.png

Sådant. T.ex. om jag kör en Inet handlingslista och ska lägga upp den här så vill jag inte behöva sjabbla på med IMG-taggar osv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerad jag med, finurlig idé minst sagt!

Utöver dom bra förslag som skrivits i tråden (gillar speciellt det med keyboard-shortcut) så har jag ett förslag om vidareutveckling av klienten.
Jag tycker det vore sjyst ifall man kunde ta ett tjog med bilder som sparades i klienten tillfälligt, sen gick man in och valde vilka av dom här bilderna man vill ladda upp och laddar sedan upp alla som man valde med ett enda klick.

Permalänk
Medlem

Nu har vi Piclair Tool v2.0 ute till Windows!

Här hittar ni den nya versionen:
http://piclair.com/download/

Lista på vad som är nytt finns här:
http://piclair.com/features/

En liten extra meny hittar ni i version 2.0:
http://piclair.com/57bcc2f04b609c1e00fbc7090b81d4a2.png

Och efter ni tagit kortet får ni några alternativ:
http://piclair.com/f29f95482888ea12526bb7391956c04d.png

Om ni redan har version 1.0 så är det lättast att ni stänger piclair, genom att högerklicka på piclair symbolen nere i systrayen och tar "exit", och sen ersätter piclair.exe och startar upp de igen.

Permalänk

Problem:
Img koder funkar inte.
Förslag:
Auto uppdatering.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Sidan tycks ha lite problem att visa sig korrekt i Safari 4 ...

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikatataku
Problem:
Img koder funkar inte.
Förslag:
Auto uppdatering.

du menar "[ img ]" taggar ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UuixI
du menar "[ img ]" taggar ?

Yes!
Exempel:

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8