[Python/Tkinter] Minneskonsumering eller Konsten att förstöra sitt liv med petitesser

Permalänk

[Python/Tkinter] Minneskonsumering eller Konsten att förstöra sitt liv med petitesser

edit: Hur exporterar man en tkinter-Text till en vanlig sträng?

Guten abend swec

Går första året på KTH och läser Python i kursen prgo09 (Programmering somethingsomething). Har frågat om ~något~ här tidigare just angående Python och fick då ett perfekt svar ganska kvickt, så jag provar igen.

Min fråga rör minneskonsumtion.
Jag undrar varför den (minnesanvändningen) ökar i det (förenklade) exempel.
Om man skrapar py-filen jag kastar oändligt med bokstäver in i till problemet, så är det en (Tkinter-) knapp, en frame och ett innehåll i frame. När man trycker på knappen förstör den innehållet och lägger upp samma sak igen. Det här fungerar utmärkt, problemet är att minnesanvändningen fortsätter öka!

Till en början tänkte jag att det var på grund av att jag använda widget.forget(), men samma sak händer med .destroy().

Och så till det andra problemet, ett som jag inte kommer bli alltför besviken om ni inte ger en lösning på:
Processen ökar med 4Kb. Ibland. Jag är inte på långa vägar klar med själva programmet. Jag har en enorm hög matematik och fysik att göra och har lagt ner ~två timmar på det här icke-problemet. Prioritering

(Var även vaken till fyra imorse för att jag bestämde mig runt två att jag skulle i ascii-stil (med en underliggande 2D-matrix) rita upp ris-schack-historien. När klockan ringde sju började jag inse att det kanske inte var det mest geniala någonsin. Jag löste den hursomhelst Python Anon är bara för de som inte lyckas med problemen amirite?)

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar