Permalänk
Medlem

Spelburk runt 10k

Dags att fixa ny dator, har byggt ihop ett paket, men tänkte kolla med de som vet mer om det här

vet inte om jag ska vänta på att 5850 korten kommer in eller om jag ska köra på 4890 kortet. Tips är välkomna.

Permalänk

Byt ut zalman psu mot ett corsair 650W för 850kr. Även byt ut ditt grafikkort till ett XFX radeon HD4890 , ingen skillnad mellan prestanda men bättre garanti på xfx kortet Annars ser det bra somsagt du kan såklart köpa ett 5850 när dom finns i lagret.

Permalänk
Medlem

så här ser det ut för tillfället, som sagt tidigare, tips är välkomna

Permalänk
Avstängd

Hej, skulle ta annat chassi än antec 300, det är uttjatat, sen är kabeldragningsmöjligheterna inte de bästa heller. Bättre cpu kylare skulle jag ta med, freezern kommer inte hjälpa mycket vid överklockning. För 200:- kan jag få 3 st Scythe fläktar, lönar sig mer än en styck noctua. Du kan ta 9-9-9-24 minnena istället, kostar bara 1000:- kr. Lägg till några hundringar på hdd så du får 640 eller 1 TB. Du kommer inte långt på 500 gb lagringsutryme.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Hej, skulle ta annat chassi än antec 300, det är uttjatat, sen är kabeldragningsmöjligheterna inte de bästa heller. Bättre cpu kylare skulle jag ta med, freezern kommer inte hjälpa mycket vid överklockning. För 200:- kan jag få 3 st Scythe fläktar, lönar sig mer än en styck noctua. Du kan ta 9-9-9-24 minnena istället, kostar bara 1000:- kr. Lägg till några hundringar på hdd så du får 640 eller 1 TB. Du kommer inte långt på 500 gb lagringsutryme.

Hurvida ett chasi är "uttjatat" eller ej anser jag vara ovidkommande. Personligan hade jag kanske rekommenderat Fractal designs nya serie Define R2 för ca 200:- mer för funktionalitet och utseende, eller
Cooler Master Elite 334 Svart för 230:- mindre som budgetalternativ.
Jag har själv en Freezer 7 pro, och håller inte med om att man inte kan klocka så mycket med denna. Mycket överklockning för pengarna skulle jag snarare säga. Jag köpte dock min för 155:- tror jag och min är för sockel 775 vilket kanske gör skillnad?

Noctuafläkten håller jag med om. Kostar mer än den smakar även om den är tyst... Även minnena är en bra idé. Där finns hundralappar att spara. Men jag tycker att du kan lägga de extra pengarna på att faktiskt välja mitt lite dyrare alternativ på chassi och en scythe chassifläkt extra istället för hårddisk (av den anledningen att du själv valt storlek på hårddisken)

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

ähh, jag satte ihop ett alternativt paket här. Tänkte lite annorlunda.

http://i38.tinypic.com/13yosat.jpg

Först och främst ser du ju chassit, sedan har jag valt ett AMDpaket vilket du kanske inte är intresserad av. Båda processorvalen ger bra spelprestanda, men detta moderkort var billigare samt att du på AMDversionen får två st PCI-e 16x 2.0 portar medans det moderkortet du valt endast hade en 16X-port. Bättre med två snabba portar om du ska ha ett grafikkort till längre fram. Tack vare denna prissänkning och framtida prestandahöjning tillsammans med att jag skippade noctuafläkten har vi gjort plats i budgeten för ett HD5850kort. Det är ju alltid trevligt ;). Just det ja, du får Dirt2 med det grafikkortet också. Bör tillägga att jag valt lite billigare minnen också för att finansiera detta grafikkortsval. Eller egentligen för att man betalar mindre pengar för minnen man ändå inte märker prestandaskillnad på.

Så hade jag gjort. Om du nu vill ha en Intelprocessor ändå så kan du ju ta moderkort och processor som du valt från början. Men då blir också lite dyrare.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ta en titt på min annons på blocket
http://www.blocket.se/stockholm/Komplett_Vattenkyld_gaming_da...
om du inte vill ha skärm och tillbehör kan jag sälja den utan det till dig.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte hålla på mycket med överklockning utan mest för spel. Om jag byter ut minnena och tar bort Noctuafläkten, borde det ge budget för 5850 kortet, problemet med det är att man inte vet riktigt när det kommer in, och det lär vara en rätt trevlig kö på det

Så här ser det ut för tillfället.

Edit: Bytte bildlänk

Permalänk
Hedersmedlem

om du inte ska överklocka alls ska du inte heller köpa en processorkylare. Det ingår ju när du köper processorn, och denna är inte bara tillräcklig och lämpad för uppgiften, utan det går även att överklocka en del med orginalkylaren. Inte så mycket visserligen, men det är olönt att lägga pengar på en processorkylare om överklockning inte är intressant.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=23j48ox&s=4

Lite över budgeten men hade halt klart tat denna

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Medlem

Lutar åt

för tillfället