Random freezes efter jag installerat Win 7 x64 :s

Permalänk
Medlem

Random freezes efter jag installerat Win 7 x64 :s

Har haft Windows 7 64bit i ett tag nu. Det fungerade hel klockrent i början. För några veckor sen frös datorn helt plötsligt medan jag surfade. Jag tänkte inte så mycket på det och rebootade. Datorn har sedan dess flytit felfritt fram tills idag. För något timme sedan började det. Ifall jag spelar, surfar eller gör vad som helst egentligen så bara stannar datorn. Det blir ingen bluescreen utan allt bara fryser. Den blå lilla cirkeln som har ersatt timglaset från tidigare windows operativsystem snurrar på men jag kan inte röra musen eller göra något. Datorn har varit fryst så här i över en halv timme nu.

Ifall jag rebootar funkar det i ungefär 5 minuter innan datorn stannar igen.

Tidigare har jag kört Vista 64bit med samma hårdvara utan problem.

Jag har ett Asus P5K Premium MoBo, 8GB Corsair DDR2 RAM, ATi Radeon HD 4870 1GB, intel q6600 quad core cpu. Allt är väl kylt och har aldrig strulat innan. Inget är heller överklockat.

Någon som har någon aning om vad detta kan bero på :/?

Permalänk
Medlem

Senaste versionen av voddler var grejjen som låste hela datorn. Fin reklam för Voddler.

Permalänk
Medlem

vad är voddler ? Kan du förklara mer för jag tror att många har det här problemet med att datorn fryser slumpmässigt

Visa signatur

If you are going through hell, keep going!

Permalänk
Medlem

Voddler är ett film streamings program i stil med Spotify. för mer info:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Voddler

Har själv haft samma problem som löste sig när jag avinstallerade voddler. voddler har en process som körs i bakgrunden hela tiden, är antagligen den som orsakar det här. Sen ska man väl tillägga att voddler officielt är beta fortfarande.

Visa signatur

Livet, universum och allting...