Catalyst 9.11 accelererar Adobe Flash-video

Permalänk
Melding Plague

Catalyst 9.11 accelererar Adobe Flash-video

Både AMD och Nvidia lägger in stöd för GPU-accelererad video i formatet Adobe Flash 10.1 (H.264), den förstnämnda tillverkaren med den alldeles färska drivrutinen Catalyst 9.11.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

alltid nice med månadens drivisar!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

OH YEAH! Nu kan jag ha alla dess fyrtioelva flashfönster upp med obefintliga eftersläpningar och hack!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Är väll bara å börja ladda ner

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Inga problem med installationen ... som vanligt.
Omgjord installer också ....

Kört en timme nu ... inga konstigheter.

Permalänk

Wow tänk att de började med detta nu, detta har ju behövts sedan macromedia kom med flashplayer

Men bättre sent än aldrig :D:up: Nu kan vi utnyttja kraften hos ION så vi slipper hackiga uppspelningar gjorda med Atom

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Finns test hos Anandtech.com men de testar med feldrivrutin ser det ut som.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Ser ju bra ut tycker jag

Kanske lite offtopic.

Men fyfan vad härligt om dom kunde skippa utvecklingen av drivrutiner i XP och kan fokusera helt på vista,7 och kanske lite mer på linux operativsystem (som är välbehövligt)

Tyvärr är kanske för många kvar på XP fortfarande? Men borde slutas med drivrutiner till XP för att sätta näven i bordet och säga stopp, nu är det nyare OS som gäller framtiden på ingång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechWolf
Inga problem med installationen ... som vanligt.
Omgjord installer också ....

Kört en timme nu ... inga konstigheter.

Ser likadan ut som vanligt? Eller hur länge sen var det du uppgraderade rutiner egentligen? ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Ser ju bra ut tycker jag

Kanske lite offtopic.

Men fyfan vad härligt om dom kunde skippa utvecklingen av drivrutiner i XP och kan fokusera helt på vista,7 och kanske lite mer på linux operativsystem (som är välbehövligt)

Tyvärr är kanske för många kvar på XP fortfarande? Men borde slutas med drivrutiner till XP för att sätta näven i bordet och säga stopp, nu är det nyare OS som gäller framtiden på ingång.

Kör XP för att jag inte har råd med uppgradering.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Finns test hos Anandtech.com men de testar med feldrivrutin ser det ut som.

Jo men de verkar ha uppdaterat:

Citat:

Update 4: AMD has released Catalyst 9.11 with Flash support for Radeon HD 5000 series and 4000 series GPUs. No word on integrated graphics platforms. We've begun testing but the drivers don't seem to enable H.264 decode acceleration under Hulu at this point, waiting for a response from AMD.

Verkar som om AMD's drivrutin inte löser det helt korrekt.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

alla har råd med win 7, skippa krogrundan eller godiset en månad bara

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Kör XP för att jag inte har råd med uppgradering.

Jovisst, det kan jag förstå. Men någon gång måste det finnas ett slut, och jag tycker slutet för XP börjar närma sig, mycket.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt. Kan rent ut sagt säga ÄNTLIGEN!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Kör XP för att det rockar. Varför uppgradera i tid och otid när det man redan har fungerar alldeles utmärkt. Nej att sluta med drivrutiner till XP = gräva sin egen grav.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha lite kul bild med tanke på att i dark night spelet så är det låst vissa funktioner till nvidia kort...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Varför uppgradera i tid och otid när det man redan har fungerar alldeles utmärkt.

Använder du IE6 också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Sist men inte minst passar AMD på att inkludera "en mängd buggfixar", dock ännu oklart vilka.


Om
man läser release notes så vet man vilka som har fixats. (iaf till stor del)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Använder du IE6 också?

FF 3.5

Edit. Jag kan dock glädja dig med att jag kommer köpa win7 under december (julklapp till mig själv ). Hoppas du blev lite gladare nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda

Ser likadan ut som vanligt? Eller hur länge sen var det du uppgraderade rutiner egentligen? ^^

Uppgraderar varje månad, direkt när drivarna kommer .....
Kan ju bero på vilket OS vi pratar om

Permalänk

hoppas att pekarbuggen är fixad, har precis installerat de nya drivisarna och faktikst just nu medans jag skriver svällde pekaren upp... MEN har inte gjort omstarten än!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
FF 3.5

Edit. Jag kan dock glädja dig med att jag kommer köpa win7 under december (julklapp till mig själv ). Hoppas du blev lite gladare nu

Jajamensan vad stolt jag vart över dig nu

Permalänk
Medlem

Detta fixade inte min "inflated cursor" bugg. SATAN SATAN SATAN!
Har ett 5770 kort för övrigt

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Undra hur det är med crossfire ? några förbättringar typ 250 % bättre i Crysis så totalt borde väl Crysis prestandan 10 dublats eller något

Ne skämt o sido det är gött med nya drivisar i bland

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Detta fixade inte min "inflated cursor" bugg. SATAN SATAN SATAN!
Har ett 5770 kort för övrigt

Om du har Gigabyte moderkort har jag för mig att det finns en biosuppgradering för att ta hand om det.

Du kanske inte har ett men man får väl försöka hjälpa till iallafall

Permalänk
Medlem

ASUS har jag tyvärr och den Gigabyte uppgraderingen ska tydligen bara gälla P-55 Gigabyte moderkorten, tack för hjälpen iallafall

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Kör XP för att det rockar. Varför uppgradera i tid och otid när det man redan har fungerar alldeles utmärkt. Nej att sluta med drivrutiner till XP = gräva sin egen grav.

Jag håller med. Eller gjorde, tills jag slängde in Win7 x64 Ultimate på jobbet när RTM:en kom i augusti, tappade hakan och övergav XP för alltid.

XP -> Win7 är en klart klart rekommenderad uppgradering, it be excellent shit.

On topic: trevligt med nya drivare, men GPU-stöd för Flash? Om GPU:n belastas så att fläktjäveln går upp ens 1 sketen RPM så vill jag INTE ha det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Ser ju bra ut tycker jag

Kanske lite offtopic.

Men fyfan vad härligt om dom kunde skippa utvecklingen av drivrutiner i XP och kan fokusera helt på vista,7 och kanske lite mer på linux operativsystem (som är välbehövligt)

Tyvärr är kanske för många kvar på XP fortfarande? Men borde slutas med drivrutiner till XP för att sätta näven i bordet och säga stopp, nu är det nyare OS som gäller framtiden på ingång.

Ser likadan ut som vanligt? Eller hur länge sen var det du uppgraderade rutiner egentligen? ^^

Varför sluta utveckla drivrutiner till ett av de mest stabila operativsystemen Micrsosoft har gjort? Hade det inte varit för att jag behövde mer än 4 GB RAM hade jag fortfarande kört XP pro. Vore ju bättre att sluta utveckla till Vista i så fall och bara satsa på vettiga OS som XP och 7.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

God damn! Installerade nya ATI Radeon x64 drivisen + Flash 10.1 - Säger bara WoW!

Flashtunga sidor(läs Aftonbladet) Laddar typ dubbelt så snabbt!

// Lazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Jag håller med. Eller gjorde, tills jag slängde in Win7 x64 Ultimate på jobbet när RTM:en kom i augusti, tappade hakan och övergav XP för alltid.

XP -> Win7 är en klart klart rekommenderad uppgradering, it be excellent shit.

On topic: trevligt med nya drivare, men GPU-stöd för Flash? Om GPU:n belastas så att fläktjäveln går upp ens 1 sketen RPM så vill jag INTE ha det.

Ställ in manuel fläktreglering då? Så slipper du oljud.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Varför sluta utveckla drivrutiner till ett av de mest stabila operativsystemen Micrsosoft har gjort? Hade det inte varit för att jag behövde mer än 4 GB RAM hade jag fortfarande kört XP pro. Vore ju bättre att sluta utveckla till Vista i så fall och bara satsa på vettiga OS som XP och 7.

Fast nu är det så att Vista och 7 använder samma drivrutiner.

Och bara för att nåt är stabilt så betyder det inte att man inte kan köra vidare. D

Dessutom om det är så stabilt som det är nu, och med nuvarande drivrutiner varför ska man då fortsätta utveckla när det är bra som det är? Vill man ha det stabilt så ska man väl troligen bara låta det vara.

För övrigt är 7 jävligt stabilt, har inte haft ett enda problem jämfört med XP. Nej fyfan, XP och dess jobbiga installationer kan stanna kvar i året det kom