Assassins Creed 2 - Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Assassins Creed 2 - Diskussionstråd

Nu är det ju snart här, och jag hittade ingen tråd.

Assassins Creed 2 är alltså uppföljaren på 2007 års Assassins Creed. Det släpps den 19 November, alltså på torsdag.
Wiki

Recensioner

Gametrailers

IGN

Har ni beställt? Ska ni köpa? Har ni redan spelat? Första intryck?

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte säker på om jag ska skaffa det till Xbox nu eller PC i mars...

Permalänk
Medlem

Jag tog Gamestops erbjudande om att byta två spel och få AC2 för en krona

Hämtas på torsdag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Jag tog Gamestops erbjudande om att byta två spel och få AC2 för en krona

Hämtas på torsdag

+1

Blir svårt och välja vad man ska köra dock. Är så jävla inne i cod mw 2:)

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Kommer inte att köpa/spela/se eller lukta på detta spel, ser allt för mycket ut som ettan som jag totalt avskydde!

Tycker dock att konceptet är rätt så coolt men spelet i sig självt har bara blivit repeterande låg action spel!
Inget tempo eller nått annat roligt i serien vad jag spelat/sett hittills!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Kommer inte att köpa/spela/se eller lukta på detta spel, ser allt för mycket ut som ettan som jag totalt avskydde!

Tycker dock att konceptet är rätt så coolt men spelet i sig självt har bara blivit repeterande låg action spel!
Inget tempo eller nått annat roligt i serien vad jag spelat/sett hittills!

Avskydde du ettan så finns nog risken att du inte gillar det här heller, även om de gjort sitt bästa för att minska repetitionen.

Jag gillade ettan för vad det var, även om en hel del bara var där för att dra ut på tiden;)

Permalänk
Medlem

Idag skickade webbis min Black Edition, längtar tills imorn

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

FZ och Gamereactor har även gett ut recensioner.

http://www.fz.se/artiklar/20091117/assassins-creed-ii

http://www.gamereactor.se/recensioner/20060/Assassin%27s+Cree...

Jag sitter själv o funderar över om man ska ta o köpa det till PS3:an eller om man ska vänta på PC versionen. Men dom verkar ju iallafall gett spelet lite mer variation än vad ettan hade.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Va i stan i morse och köpte det då dom redan plockat fram det

Kommit till venedig och kört endel uppdrag där och måste säga att variationen är bra.
Leonardo är dock tjatig säger exakt samma sak varje gång man kommer med de krypterade papprena.

Men gillar att man kan köpa vapen skydd osv och att man styr en egen lite stad

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Började spela idag, men jag stör mig något så enormt på att alla menyer, uppdragstexter osv är på svenska. Jag hoppas på att man kan ändra detta någonstans men har ännu inte hittat det. Någon annan som inte heller tycker om det och vet om det går att ändra?

Edit: Hittade lösningen nu, man måste tydligen ändra vilket land man befinner sig i på Xboxens inställningar också, inte bara språket. Hela grejen känns ganska korkad dock, vore enklare om man bara kunde välja det direkt från spelet.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Är på sekvens 4 och har fastnat rejält!

Man ska döda några vakter i ett kloster , där man får rökbomb osv och ska använda falksyn för att inte döda civilians.

Sen ska man döda en speciell kille där, men han flyr och man ska följa efter han. VART flyr han?? Pilen säger att han är inne i klostet men han är helt borta.

Visa signatur

E8300 4,1 GHZ 24/7 - Antec Sonata III - 8800GT 700 / 1750 / 920 - 4GB Corsair PC6400

Permalänk
Medlem

Håll inne knappen för att få "örnsynen" så är ditt mål den ända gula fiender röda och vänner blå. Är du där jag tror så är det bara att kolla vem som är målet innan du avslöjar dig och attackera honom först.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Otroligt vilket spel!!! Jag är sjukt nöjd med mitt 499:- spel från elgiganten... Jag kani nte klaga på nått. Jävlars vilken action och jag älskade ettan..

Klagar man på detta, så kan man skjuta sig själv i foten el nått och vakna till, för detta har kärlek bakom sig, inte bara pengar som Infinity Ward går efter.
Det märks att tjejer varit inblandade i detta projekt, då storyn är väldigt mixad med lite av varje och väldigt fint djup. Hade det bara varit killar som skapat det, hade vi nog bara fått se action, action, action och åter action.
Ett mästerverk helt enkelt!

Nu till ett problem:

Spoiler varning!!!

Jag är på den där bild gåtan med 10 målningar. Vilka 5 är rätt och varför just dem? Jag förstår inte logiken!

Dold text
Permalänk

gött att se att de flesta verkar gilla det

Jag hämtade det i förrgår... Har varit bortrest och kommer kanske inte kunna spela förrän på tisdag.

Dagens i-landsproblem, men ändå^^

Permalänk
Medlem

Nu till ett problem:

Spoiler varning!!!

Jag är på den där bild gåtan med 10 målningar. Vilka 5 är rätt och varför just dem? Jag förstår inte logiken!

Dold text

[/B][/QUOTE]

Har samma problem, förstår inte heller hur dom menar riktigt. "Fem av dessa myter har ett gemensamt grunddrag. Lista ut vilka så klarnar det."

Visa signatur

| Intel Core2Duo 6420 : 4GB DDR2 PC5400 : 730 GB HDD : C3D 8800GTS 320MB : Soundblaster X-FI ExtremeGamer | XFX Nforce 680i SLI | Scythe Infinity Fanless | Windows Vista Ultimate x64 | 3DMark05 Score: ._._._._.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiethR
[I]Nu till ett problem:

Spoiler varning!!!

Jag är på den där bild gåtan med 10 målningar. Vilka 5 är rätt och varför just dem? Jag förstår inte logiken!

Dold text

[/I]

Har samma problem, förstår inte heller hur dom menar riktigt. "Fem av dessa myter har ett gemensamt grunddrag. Lista ut vilka så klarnar det." [/B][/QUOTE]

jag var också på den, men så kom det en grej ivägen så tröck start, då åkte jag ut från gåtan Kan man komma åt den igen på något sätt?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joi
[/I]

Har samma problem, förstår inte heller hur dom menar riktigt. "Fem av dessa myter har ett gemensamt grunddrag. Lista ut vilka så klarnar det."

jag var också på den, men så kom det en grej ivägen så tröck start, då åkte jag ut från gåtan Kan man komma åt den igen på något sätt? [/B][/QUOTE]

Bara gå tillbaka och trycka Select, <,

Visa signatur

| Intel Core2Duo 6420 : 4GB DDR2 PC5400 : 730 GB HDD : C3D 8800GTS 320MB : Soundblaster X-FI ExtremeGamer | XFX Nforce 680i SLI | Scythe Infinity Fanless | Windows Vista Ultimate x64 | 3DMark05 Score: ._._._._.

Permalänk
Medlem

5 av 10 bilder har ett äpple.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nub
5 av 10 bilder har ett äpple.

Exakt, Jo. Hör o häpna, jag listade ut det helt själv. Tyckte det var lite skumt med alla målningar som innehöll äpplen.

Permalänk
Medlem

Suck, jag har fastnat!

När man spelar som Altair och är i Acre och ska upp för ett torn när jag jagar någon snubbe. Jag kommer till en balkong med en "bräda" utstickandes ovanför, men sen vet jag inte vad jag ska göra! Jag försöker ta mig upp på brädan men det går inte. Jag fastnar bara i dörren...

Dold text

Sen har jag en annan fråga, hur hittar man tillbaks till områden med symboler som man inte har hittat?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Är HAN med i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Suck, jag har fastnat!

Har för mig att jag tryckte på RightTrigger + grön för att kunna hoppa rakt upp. Använde man LeftThumbstick hoppade snubben bara mot väggen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nub
Har för mig att jag tryckte på RightTrigger + grön för att kunna hoppa rakt upp. Använde man LeftThumbstick hoppade snubben bara mot väggen.

Tack! Jag höll på att bli fullständigt galen...

Visa signatur

---

Permalänk

Fick spelet i torsdags, spelat några timmar sen dess och tycker det är hur bra som helst. Vill gärna spela mer men är inne i en HoN-period nu

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Jaha, klarade spelet denna kväll.

2 frågor till folket här då.

När jag går in och glor i "DNA" så verkar det som den hoppat över sequence 12 och 13, varför då ? dom är gråmarkerade och går inte välja :C Är det något jag missat i själva spelet eller något sådant ?

Sen undrar jag hur man gör för att spela om vissa minnen, skulle vilja lira om slutet med subtitles bl.a.

Hoppas någon har svar på dessa frågor, blir fasiken tokig på dessa 2 saker.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
Jaha, klarade spelet denna kväll.

2 frågor till folket här då.

När jag går in och glor i "DNA" så verkar det som den hoppat över sequence 12 och 13, varför då ? dom är gråmarkerade och går inte välja :C Är det något jag missat i själva spelet eller något sådant ?

Sen undrar jag hur man gör för att spela om vissa minnen, skulle vilja lira om slutet med subtitles bl.a.

Hoppas någon har svar på dessa frågor, blir fasiken tokig på dessa 2 saker.

Det har sagts att dem är till för DLC, som kommer att släppas i februari.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk

AC2 är mycket bra.
långt mycket bättre än ettan enligt mej.
spelade igenom det för nån dag sen,hur roligt som helst.
det rekomenderas varmt till alla som tvekar.
låt inte tanken på AC1 avskräcka er,AC1 kändes ofärdigt,monotomt och tråkigt,AC2 känns färdigt,varierande och helt enkelt roligt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Detta är enligt mig, det bästa Xbox 360 spelet jag testat.
Otroligt bra story och det känns inte lika enformigt som AC1 gjorde.
Har varvat spelet (Riktigt svårt att lösa allt).
Tveka för f*n inte att köpa det, DO IT!

9/10 Ezio's

Permalänk
Medlem

Klarade det för några dagar sen och tycker att det var ett riktigt bra spel! Om det är nån som funderar på att köpa så köp!

Permalänk
Medlem

...Men PC releasen fördröjs... Q och Q.

Vi får hoppas att Ubisoft har med all DLC och bonusbanor (från konsolversionens Limited Editions) som ursäkt.
Och en stor lapp på omslaget, där det står "Sorry for the inconvenience, but you know how it is. Have a cookie."

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500