En stund på Appstore, och sen då?

Permalänk
Medlem

En stund på Appstore, och sen då?

Jo, jag vet att det förmodligen blir oundvikligt att jailbreaka vad det lider, om man har den minsta gnutta av entusiasm i sig. MEN efter en stunds surfande på Appstore i iPhonen hittade jag nedanstående som jag installerade, så frågan är: vilka killerapps har jag missat(förutom blackra1n, Cydia och Rock då)?

Mitt personliga Appstore urval(1:st edition):

Spotify - den viktigaste appen för mig, musik-Nirvana
BeejiveIM - verkar vara en rätt smidig chattklient, tänkt mig främst för MSN och Facebook.
Skype - rätt självklar, ringa gratis är gott.
GPS LTE - GPS-app som verkar fungera precis som förväntat dvs bra.
NASA - för tekniknörden i mig.
Google - har inte tagit reda på om det finns någon fördel mot sökrutan i Safari.
(Facebook och Gmail är såklart installerade as well, de integrerar ju med iPhones egna apps)
Wikipedia - samma här, man kanske lika gärna kan ha ett bokmärke, men men kanske att det finns någon fördel?
SR Podradio - trevlig liten app faktiskt.
TV.nu - som sagt, istället för bokmärke, är det bättre? Vet inte.
Viasat Sport - trevlig app
Eurosport - likaledes trevlig app
SF Bio - klart användbar.
Aftonbladet TV - den åker nog bort, vet inte varför jag installerade den
IDG.se - tja, nördnyheter är aldrig fel.
På stan - som Stockholmare är det här en bra app.
Prisjakt - ännu en sån där bokmärkesapp typ
hitta.se - dito
eniro.se - dito
Res i STHLM - SLs reseplanerare är faktiskt klart användbar.
Arla kökets kokbok - även nördar måste äta.
Lindahls receptbank - som sagt, mat är gott.
Coop recept - ännu en i samma kategori.
Tasteline recept - dito.
Menyse mat & dryck - gott gott.
m48 - En HP 48GX emulator, attraherar nostalgi-nörden i mig.
Quick Graph - 3D-grafer över mina formler.
TouchCalc - tja, verkar inte mycket bättre än den inbyggda Iphone kalkyltorn i vyläget, åker nog bort.
PCalc Lite - samma sak, försvinner nog.
Mathematics - en formelsamling, bra att ha.
MathRefFree - samma kategori.
Formulus F. - och ännu en, det återstår att undersöka vilken av dessa som är att föredra.
Camera Plus - vad är bättre än den inbyggda kameraappen? Återstår att ta reda på.
RadioBOX - riktigt trevlig app, lyssna på alla världens webbradiostationer.
RK Freee - löparapp, laddar automatiskt upp all statistik över mina träningsrundor till en hemsida, sträcka, fart, kalorier, ritar diagram osv förutsatt att jag springer med iPhone.
Concerts - en riktigt, riktigt bra app, listar alla aktuella scenframträdanden i den staden man befinner sig samt vilka arenor/klubbar som finns att tillgå.
FileApp - tanka över filer via WLan/ftp, och läs dem i en lång rad format.
Google Earth - imponerande, fungerar klockrent - awesome!
AwesmFacts - trivia, förser en med onödigt vetande, flipp eller flopp? Lite kul ändå, men väldigt USA-centriskt.
Alarm Clock - tja, en sån behövs ju, men är denna att föredra eller ...?
LCR - Linux Command Line reference, praktiskt.
SFNetNews - som sagt, nördnyheter måste följas.
iPhone Secrets Lite - tja, alltid står det något jag missat.
iPhMMLite - samma sak, missing manual.
sdkIQLite - om jag tänker bygga en hackintosh, så är jag förberedd för Xcode och Cocoa.
Stanza - ebook-reader med webshop, trevligt.
GoodReader - samma sak, många gratisböcker.
Blocket - ännu en hemsideapp.
GuitarToolkit - synnerligen grym, ett måste faktiskt, om man spelar gitarr!
R.Racing GTI - förvånansvärt spelbart bilspel, med fantastisk 3D-grafik.
Steel Sky - Beneath A Steel Sky, gammalt klassiskt äventyrsspel, måste provas.
Labyrinth 3D - svårt att motsstå, alla minns väl det gamla träspelet
X2Football - även här ett förvånansvärt spelbart fotbollsspel, med virtuell gamepad. Rätt grymt faktiskt, och grym grafik.

Det är allt jag har hunnit med så här långt, en del skall bort och som sagt. Vad har jag missat som är uppenbart?

Jailbreak tar vi i en annan tråd, men det gör inget om ni tjatar på mig att det är nödvändigt.

Tacksam för alla tips, iPhone-nybörjare som jag är

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

ett tips är att använda denna sidan, där kan du se vilka apps som har nedsatt pris, vissa är till och med gratis, sen om du trycker på popular i kategori menyn till vänster så kan du se de mesta populäraste apparna till nedsatt pris, även här en del gratis

http://appadvice.com/pricedrops

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack, det fanns lite roliga tips där, ännu bättre blev det om man följde tipsen till Appstore och sen läste användarkommentarerna där. För det finns ofta ytterligare ett snäpp bättre apps, vilket användarna många gånger är snälla nog att påpeka

Jag la till:

Fourtrack - en helt otrolig multikanal inspelningsapp som fungerar med den inbyggda mikrofonen, eller om man har större krav en mik med dockanslutning. Verkar klara typ allt man behöver, minns att Beatles drog in Sgt.Pepper-plattan på 4-kanal

Xewton Music Studio - precis som Cubase fast på telefonen och tom mycket mer användarvänligt än Cubase. Låter helt grymt, och touchkeyboarden är löjligt bra efter förhållandena.

TuneWiki - musikspelare med låttexter till alla låtar man har i ipod-delen, och som rullar fram snyggt över albumbilden

Twitterrific - ja, även jag har Twitter, så en klient blev det.

Evernote - tja, har inte testat den ännu, men verkade ju rätt smooth för att få ordning på den elektroniska tillvaron.

Discover - ännu en tanka/sen läsa filer över WiFi-app, får se småningom vilken som är att föredra(varför kunde Apple inte bara tillåta USB-disk + utforskarapp som alla "normala" smartphones, dåligt Apple, men det är väl där någonstans funderingarna på jailbreak börjar).

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||