Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på P6T SE ?

Tjena

Sitter o kollar på olika folks konfigurationer med core i7 och många verkar köra P6T Deluxe. Vad är det som gör att ni köra Deluxe? Det skiljer ju inte direkt mycket mellan SE och Deluxe? Eller har jag missat nått?

Jag är ute efter Crossfire (med 2x x16 slots) och trippla minneskanaler (6 platser). Borde inte SE räcka gott?

/Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Vive la liberté!

Är väl den allmäna inställningen att man lika gärna kan brassa på när man köper delar av den kostnaden.
Sen stöder SE inte heller SLI då, inte för att det är relvevant för dig då. SE använder sig av Jmicron för IDE, har Färre överklockningsinställningar, mindre påkostad kylare, mindre skrytfaktor, sämre ljudkrets, Realtek-nätverk istället för Marwell.

Permalänk
Medlem

jag har ett P6T SE. Det ända jag kan tycka är lite dåligt med det är just att PCI-E portarna sitter för närar varann så det går inte köra Crossfire ändå i och med att korten är för breda(Inte direkt mätt men ögonmotta säger mig att det är för litet). Däremot Deluxe är det större mellanrum. SÅ jämnför lite bilder på de korten innan du bestämmer dig.

Permalänk
Medlem

elle P6TD Deluxe.

Som sagt bättre att ligga lite över än under.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Jag köpte P6T Deluxe för att jag inte villa känna mig dumsnål, det är det värsta som finns enligt mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hmm det där med avstånd mellan pci-e portarna är ju faktiskt viktigt, ska man köra crossfire (2 kort) så vill man ju att de sitter så långt ifrån varandra som möjligt... Ska forska lite mer innan jag beställer skiten.

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanx
mindre skrytfaktor

Jag har ett P6T SE, menar du att jag får knulla mindre nu?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Jag har ett P6T SE, menar du att jag får knulla mindre nu?

Helvete jag har också ett P6T SE, får bli o spela skinnbanjo istället

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
Helvete jag har också ett P6T SE, får bli o spela skinnbanjo istället

så illa är det, har man SE får man inga brudar...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Fyfan, inget SE för mig

Hmm, förr fick man ligga mycket med DFI moderkort, köper nog ett sånt istället. (DFI LanParty DK X58-T3eH6)

Detta hade sjukt långt mellan grafikkorten, 2x 5870 kommer nog bli rätt varmt hehe

//Henrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Muhhahah!! Jag får ligga mest, har ett EVGA Classified 3XSLI

Permalänk
Medlem

Hmm, sämre ljudkrets, det låter inte bra xD Jag planerar också att köra CF med 5870 på detta kort, fick svaret att det borde gå i en annan tråd, det e jäävligt viktigt för mig alltså

Permalänk
Medlem

Jag körde på ett DFI kort istället. DFI LanParty DK X58-T3eH6. Kollade lite reviews och detta kort är rätt sjysst (långt mellan pci-e x16 slotsen) samt att det finns MASSOR av klockmöjligheter. Nackdelen var att det drog några watt mer ström än motståndarna men klockade jävligt bra.

Beställde allt utom grafikkort idag, då jag vill ha 5870 och det är slut överallt.

Visa signatur