[Video] Skapa Virtuell dator på Mac

Permalänk
Medlem

[Video] Skapa Virtuell dator på Mac

Tänkte visa hur man skapar en virtuell dator i Mac, det går såklart och skapa på Windows.

Alla har kanske inte kunskaper som att skapa två datorer som körs samtidigt, jag vet inte hur det är här på SweClockers, men en guide är en guide, dom som behöver den använder den

För att ta reda på fördelarna och nackdelarna med att köra en virtuell dator scrolla ner till Svar på Frågor så står det lite mer där
Hoppas ni finner denna guide utförlig och bra, det är första gången jag gör något liknande, men ska försöka få det så bra som möjligt!

Virtuell dator på Mac Del 1
Virtuell dator på Mac Del 2
Ni får ursäkta mina uttal och att jag stammar till ibland
Blev två delar eftersom Youtube har en gräns på 10 minuter.

Svar på Frågor

Varför video guide?
Jag tycker det är enklare och se vad folk gör än vad folk skriver, hoppas ni iaf förstår hur jag gör i filmen iaf

Varför VMware Fusion?
Jag har testat Virtualbox som är open source, men personligen tycker jag VMware är bättre, det har bland annat Unity som jag nämner i del 2.
Vill man inte betala för VMware går det såklart bra att köra Virtualbox.

Varför en virtuell dator?
Fördelarna är att man kan köra två eller fler system samtidigt, så man behöver inte starta om datorn för att komma åt Windows eller Linux.
Min mor använder till och med VMware för att köra SPCS på sin Mac
Har man ett företag som behöver köra flera olika system samtidigt kan det vara onödigt och lägga ner flera tusen på att få flera olika operativsystem.

Det går också att köra VMware på en server, som sedan "hostar" den virtuella datorn, man kan sköta om alla olika virtuella datorer man har på sin server på en annan dator genom olika program, det finns lösningar på VMware's hemsida.

Nackdelar med en virtuell dator?
Nackdelarna är få, men den största är nog att man behöver en lite kraftfullare dator för att kunna köra flera system "bra", men det blir betydligt billigare än att köpa en till dator.

Fråga gärna saker eller rätta mig

Länkar:
VMware
Virtualbox

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Båda länkarna leder till del 2.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

jag har ingen mac men jag tyckte då det var väldigt intressant å sitta å kolla på vad du gjorde bra jobbat kan jag bara säga

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Kul med video istället för berg av text.
Embedda gärna videosen i forumet så man slipper öppna upp Youtube.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Youtube säger:
Det här videoklippet har tagits bort av användaren.

Blir så på båda :S
Finns det andra länkar eller vad är det som är fel?

Visa signatur

Jaxne.com - Musikproducent / DJ / Liveartist