Permalänk
Medlem

H50 + Antec Ninehundred two

Är det någon som har en bra idé om var man placerar en H50 kylare enligt rubriken?

Mvh Bronze

Visa signatur

Bronze

Permalänk
Medlem

I 5.25" facket? Jag vet inte riktigt hur den kylaren ser ut. Liksom lite ont om plats vid processorn.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är väl bara att sätta den i valfri 120mm fläktplats?:)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Går att sätta i valfri 120mms fläktplats. Tänk på att kablarna max går dra runt 25 cm (kanske lite mindre tillomed är inte helt hundra på avståndet).

Så i det chassit kan du placera den i platsen bak. Sidoplåten går också men tror det kan bli jävligt jobbigt att montera och att sen få av plåten om du ska pilla med något blir inte mkt roligare :P.

Sen vill jag bara säga att även om Corsair tycker att du ska suga in luft med den rekomenderar jag motsatsen, dvs att fläkten som sitter på radiatorn suger ut luft istället. Skillnaderna är minimala och du undviker att fylla lådan med varmluft som påverkar alla andra komponenter istället.
Du kan även som kompensation för detta ta och montera 2 fläktar på radiatorn, pusn'n'pull som det så fräsigt kallas. Kör så själv på min H50.

Ska du för övrigt överklocka något är det nästan tvunget att köra push'n'pull på den annars blir tempsen lite väl häftiga under load (blev det för min i7a iaf).

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Ok. Ska ta mig en funderare men det lutar åt 5.25" platsen. Det är ju rätt korta vattenslangar så allt för mkt bökande blir svårt.

Tackar för svaren!

Visa signatur

Bronze