Dreamhack flyttas till Göteborg

Permalänk
Medlem

Vadå, alla vet ju att DH ska vara i Borlänge!?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Alla vet att DH bör vara nere i Malmö rosengård xD

*Skämt*

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Vadå, alla vet ju att DH ska vara i Borlänge!?

varrå Borlänge , d ligger väll inte ens i Sverige?! finns inte på kartan?!, i Gimo skare va!

Permalänk
Medlem

Detta är ju bara posetivt! Även om jag aldrig skulle sätta min fot på DH så är det ju trevligt att de flyttar kalaset till en stad med mer än en gata.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Detta är ju bara posetivt! Även om jag aldrig skulle sätta min fot på DH så är det ju trevligt att de flyttar kalaset till en stad med mer än en gata.

Haha... Vilken skämtare. Alla vet att GBG är Sveriges största småstad och det finns ju ffs bara en gata i den byn. Avenyn. Positivt my ass.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Haha... Vilken skämtare. Alla vet att GBG är Sveriges största småstad och det finns ju ffs bara en gata i den byn. Avenyn. Positivt my ass.

Vi har faktiskt Andra långgatan och Rosenlundsgatan också

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Garanterat för att Jönköping har börjat ta ut för dyra avgifter Brukar bli så när något har blivit stort vill alla ha sin del av kakan

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Om man jämför Elmias omgivning med Svenska Mässan blir det betydligt bättre i göteborg, finns ju i princip inget i närheten av Elmia förutom Statiol vilket är något jag saknat, typ en matbutik nära eller en mc donalds.
(har förövrigt vart på 10 raka dh'n)

Permalänk
Medlem

Felpost

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Haha... Vilken skämtare. Alla vet att GBG är Sveriges största småstad och det finns ju ffs bara en gata i den byn. Avenyn. Positivt my ass.

Äh knip igen solnatattare.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
JAG Hade inte vågat skicka min dator genom bagage hanteringen på flygplatserna.

Lite risker får man ta! ;D Hoppas han har en Thermalright TRUE installerad också! ^^

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

Måhända att det blir närmre till vissa grejjer. Men sedan när har det varit ett problem att hoppa på bussen för att köpa något i jkpg? eller gå en bit?

Bara mer bevis på att ni är alltför lata/snåla.

Och det är svårt att hitta något ställe som kan hålla samma volym som Elmia så lätt.

Men i wish all the luck för Dreamhack staff.

DH dog ut endå för typ 3år sedan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Alla vet att DH bör vara nere i Malmö rosengård xD

*Skämt*

Oj då kommer de stjäla hela lokalen eller bränna ner den.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lualian
Ja, men det e ju lite tråkigt att sitta splittrat i 8 hallar :S

ja.. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Vill ha något där folk skriver VHDL eller Verilog på FPGA, där folk visar upp demos, föredrag om Wi-Fi crack, Xbox mod, och Coreboot.

Den dagen det arrangeras i Sverige med omnejd står jag först i kön. Till skillnad från vad Dreamhack förändrats till, låter ovanstående väldigt väldigt roligt.
CCC finns visserligen, och för mig som bor på sydkusten är det nästan närmre till Tyskland än Jönköping. Defcon är också en avlägsen dröm.

Har vi inga roliga demopartyn eller konvent på hemmaplan längre?
De gamla rävarna ur demoscenen arrangerar förvisso ett antal partyn några gånger om året, men jag har en känsla av att de är av demoscenen, för demoscenen. Hade man som nykomling haft trevligt på dem, även om man själv inte haft mycket att bidra med, annat än stor nyfikenhet och glädje att dela?

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Istället för att klaga så åk dit och se hur det verkligen blir, sen klaga efter om det nu blev så jävla mycket sämre...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja säga att jag tror på förändring när de gäller DH för som de är just nu är dom förjävla trångsynta, dom senaste eventen jag va på fanns inte denhär härliga stämningen som alltid funntis på dh så jag skulle kunta tänka mig o ge detta en chans. De kanske kommer in lite friskt blod i ådrorna om ni fattar vad jag menar.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Alla vet att DH bör vara nere i Malmö rosengård xD

*Skämt*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roonz
varrå Borlänge , d ligger väll inte ens i Sverige?! finns inte på kartan?!, i Gimo skare va!

Ni verkar inte förstå vad han menar...

Jag kommer nog åka dit, hoppas det inte blir femtielva hallar bara, en stor ska det vara

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

I'll be there! För första gången faktist!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krakis
jag skulle vilja säga att jag tror på förändring när de gäller DH för som de är just nu är dom förjävla trångsynta, dom senaste eventen jag va på fanns inte denhär härliga stämningen som alltid funntis på dh så jag skulle kunta tänka mig o ge detta en chans. De kanske kommer in lite friskt blod i ådrorna om ni fattar vad jag menar.

äntligen någon som fattar lite:P och håller med till 100%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
jepp
5 minuters bilväg till västsveriges bästa kebabtallrik från mässan

Fast Jönköping har Sveriges besta kebab/ kebabtalleikar

Permalänk
Medlem

Jag har fan närmare till ryssland än göteborg

Dock så är det väl närmare till ryssland än jönköping också...

Permalänk

GRABBAR
Jag har fått detta löst nu!

Vi köper upp hela Dreamhack evenemanget!
Sedan så låter vi det stanna i Elmia!

Nej men seriöst, ska börja bojkhotta.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
GRABBAR
Jag har fått detta löst nu!

Vi köper upp hela Dreamhack evenemanget!
Sedan så låter vi det stanna i Elmia!

Nej men seriöst, ska börja bojkhotta.

Undra om de ens märks att du/ni bojkottar DH?

Är ju mest P12;or osv som hänger där nu.

jag som bor i GBG kommer åka dit och kolla på utställningarna osv.

men jag kommer inte åka dit med datorn förens man ser att de styrs upp lite.

Eftersom SM har flera lokaler så hade dom kunnat sätta oss äldre i en lokal och ha dagiset i en annan.

Då skulle jag åka dit igen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Undra om de ens märks att du/ni bojkottar DH?

Är ju mest P12;or osv som hänger där nu.

jag som bor i GBG kommer åka dit och kolla på utställningarna osv.

men jag kommer inte åka dit med datorn förens man ser att de styrs upp lite.

Eftersom SM har flera lokaler så hade dom kunnat sätta oss äldre i en lokal och ha dagiset i en annan.

Då skulle jag åka dit igen.

Det var en jävligt bra idé!
Dom skulle kunna ha en hall som är 20+
Det tror jag hade varit uppskattat, då hade jag nog också tagit mig dit.

Kanske borde man skriva ett mail till arrangörerna och se vad dom säger?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Det var en jävligt bra idé!
Dom skulle kunna ha en hall som är 20+
Det tror jag hade varit uppskattat, då hade jag nog också tagit mig dit.

Kanske borde man skriva ett mail till arrangörerna och se vad dom säger?

20+ är väll lite hårt.

tänkte mest typ 18.

då skulle man kanske ta sig några rundor till "dagiset" och kolla på den hysteriska folk massan för att sen gå igenom utställningarna på väg till baka till sin tron bland resten av oss entusiaster/Gamer's.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Jag gillar Göteborg Ni är hur snälla som helst <3 Är ofta på Liseberg så

Haha Love <3

Permalänk
Medlem

en 20+ hall och jag åker lätt ner nästa gång

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Är ju mest P12;or osv som hänger där nu.

Ja usch, det blir fler och fler för varje år, WTF
De tidigare åren så har det oftast hängt folk där från 16 års åldern uppåt.
Men, desto mer mainstream ett evenemang blir, desto fler P12: or. ;<

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

citat:
Ursprungligen inskrivet av lualian
Ja, men det e ju lite tråkigt att sitta splittrat i 8 hallar :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pontuza
ja.. =/

Men va fan! Skall du ha kramkalas med dina 8000 polare så kan ni ha det på utsidan!