Permalänk
Medlem

Mitt ljud är skumt i windows 7 64bit

Hej

Jag har nyss installerat windows 7 64 bit och installerat alla drivrutiner osv.
När jag tittar på en youtube video/spelar ett spel t.ex cs så låter det lite brusigt i bakgrunden bara och ljudet kommer lite då och då, ljudet kommer förövrigt tillbaka på exakt samma ställe hela tiden, t.ex om jag spolar tillbaka lite i en video där jag vet att jag fick ljud. Samma sak i cs, för varje skott jag skjuter så kommer det ett litet brus och när jag laddar om hör jag riktigt ljud i nån sekund sen går det tillbaka till inget ljud alls/lite brus.
Jag hör när nån skriver till mig på msn och när jag vibbar osv, bara videos och spel som ljudet inte funkar som det ska.

Jag har ett soundblaster x-fi extreme audio ljudkort och jag tankade senaste drivrutinen från creatives hemsida och det stog att den skulle vara kompatibel med windows 7.
Jag hade inte det här problemet med windows XP

Någon som har en aning om hur jag ska fixa detta?

Permalänk

Tjo.
Har läst en del om att EAX är dödat av win vista, och win 7, tydligen så ska Creative ha byggt ihop någon lösning på detta kallat Alchemy. har du provat det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mandrag0ran
Tjo.
Har läst en del om att EAX är dödat av win vista, och win 7, tydligen så ska Creative ha byggt ihop någon lösning på detta kallat Alchemy. har du provat det ?

Nej jag har inte testat Alchemy, har du nån bra länk?

Permalänk
Medlem

http://support.creative.com

Bara o söka på ditt kort..

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jisten
http://support.creative.com

Bara o söka på ditt kort..

Obviously har jag redan kollat där.

Permalänk
Medlem

Okidoki!

Som jag kan förstå om man kan läsa sig lite i deras forum. Om man nu tar sig lite tid till det, så funkar inte ALchemy i W7 ännu...

Om jag nu inte missat något skall jag kanske tillägga!..

//J

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Medlem

Detta säger ju inte så mycket, men detta var all info jag hittade om Creative ALchemy http://connect.creativelabs.com/alchemy/ALchemy%20for%20Audig...