Permalänk

Mellandagsrea

Hur utbrett är rea på mellandagshelgen med internetbutiker? Vi vet att det är väldigt stirrigt och alla stora fysiska butiker slår på med rea på mellandagarna, men hur är det med internetbutiker? Brukar de också slå på med rea? Är det rea på ett brett sortiment eller mest vissa lockvaror?

Permalänk
Medlem

Mig veterligen har det inte skett i någon större utsträckning. Kan ha att göra med att internetbutiker har ett mer avancerad lagersystem (länkat till grossist osv), att den ursprungliga orsaken till rea:n inte finns. Men det klart, man kan ju alltid trolla och sänka priserna bara för att hänga med i traditionen. Jag har dock inte sett det, vad jag vill minnas.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd

Mellandags rea?
Originarie priser höjs till julen och sen sänks till normal pris och kallas "Rea"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

100% korrekt, dock alltid kryddat med en eller två lockvaror i få exemplar!

Permalänk
Medlem

dustinhome hade en del ruggigt billiga prylar i mellandagarna förra året.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte kamera på Dustinhome för 460kr (rabatt genom jobbet). Ordinarie var någonting på 1900 och reapris 495kr. Minns att jag köpte min då jag vaknade 11.00 på juldagen och vid 15.00 var alla slut.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=353177

Dustinhome har i tre(?) år också haft en "tävling" från 00.00 - 23.59 24Dec där dom som först lägger en utvald vara i kundvagnen och skickar iväg ordern får den gratis. Ny chans varje heltimme. Tyvärr har folk bla. från detta forum fuskat så det varit svårt att få något.

Jag stämmer trots ovanstående in i att det är ont om riktiga reor på nätet.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Mellandags rea?
Originarie priser höjs till julen och sen sänks till normal pris och kallas "Rea"

mm, precis detta gör ju de flesta butiker.
Eller så sänker de priset på sitt överprisade två år gamla system/modell.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eik
dustinhome hade en del ruggigt billiga prylar i mellandagarna förra året.

Dessutom vill jag minnas att många av dem var hyfsat attraktiva; nätaggregat till exempel.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas stort på att det blir webbshopsrea på något man behöver eftersom man bor där man bor och inte kommer till någon fysisk butik.

Vi får kanske hoppas på en reastrid mellan dustin/misco/komplett/inet ja gudarna vet alla butiker, för att vara "vänligast" ^^ Skulle ju gynna oss i alla fall

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Steam har alltid haft 10-90% rabatt på alla spel under mellandagarna.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.