Permalänk
Medlem

Acer Aspire 8935G

Goddagens!!

Jag har en stationär i dags läget med 5-6 år på nacken nu.
Och känner att det är dags att uppgradera sig.

Funderade först på att köpa nya komponenter till min stationära men har nu beslutat mig att köpa en halt ny bärbar istället.

Denna datorn ska mest användas för arbeta med redigerings program som Adobe Premier och dyligt.

Det jag är på jakt efter skall ha dessa speccs:

Minst 2Ghz CPU (eller en snabb 1.8Ghz)
Minst 4Gb RAM (Helst 6)
Snabb HDD ( Gör inget om det endast är en 5400RPM, man kan alltid köpa en ny 7200RPM eller SSD extern senare och spara några slantar)

HDMI, AGP (DVI är ett stort plus, då jag tänkte plugga in min 22* display så man har 2st skärmar)

FireWire

Optiskljud utgång / eller SPDIF (Då jag vill koppla in datorn i hemmabio systemet och kunna redigera film i 5.1) ((Detta går även om jag pluggar in HDMI från datorn till stärkaren, men alltid bra med extra resurser ))

Display storlek är jag öppen för förslag, men hälst inte mindre än 14*

Grafikkort är inget jätteviktigt då jag inte spelar några tunga titlar så som COD eller liknande. (Men om det finns någon med ett grafik eller Videokort som är bra på att hantera realtids video eller tunga video filer är det är stort plus) (Rå-material som man tankar in innan redigering är ju inte komprimerat)

Något i denna stilen finns ju:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=462508

Saker som ej är måste men är ett bra plus:

eSATA

SPDIF / Optisk (Skrev det på KRAV, men eftersom jag kan köra via HDMI för bild och ljud så är det inget måste-måste)

Någon konventerare (om det finns) för att plugga in 2st skärmar:
Laptops skärmen +en 22* +en 42* (Totalt 3 bildrutor) ((Eller funkar det med 22* med AGP och 42* med HDMI. Väldigt bra med många skärmar vid redigerings arbete))

Priset får ligga mellan allt från 4500 - 1200 men gärna billig peng för prestanda och utförande.

Tackar för kommentarer, åsikter eller rekomendationer.