cooler master 690 bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

cooler master 690 bra eller dåligt?

Hej. lite snabbt, är 690 ett bra val ? jag ska sätta in dessa delar, i7 920
en vanligt hårddisk
asus p6t se
corsair tx 650
corsair 6gb
asus 5770

hur mycket rum har jag att jobba med?
tyst?
kylning bra eller dålig? (kommer nog inte att klocka den)

ska beställa idag hade jag tänkt så ett par snabba kommentarer hade inte varit helt fel

PS detta är mitt första bygge så alla är på det klara med det=)

Permalänk
Avstängd

Jag har haft det chassit och jag bara älskar det, fläktarna är faktiskt ganska så tysta och det kyler bra, du kan ju köpa till 2fläktar så kommer du att ha 2topen, 1botten, 1front och en bak..

Det är klockrent att dra kablar i...

Säger bara Köp köp köp!

MVH

Permalänk

cm 690 är luftigt och ganska lättarbetat. men det är också ganska ljudligt. Många platser för fläktar. Ska du inte klocka kanske du ska ta ett chassi som inte har så mycket fläktplatser då det faktiskt låter mycket. en bra feature (för mig iaf) är att man har hårddiskarna på tvären, och lätt kommer åt dessa vid byte.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

ah oki två lite olika svar här

förslag till andra chassin som jag skulle kunna tänka på tas i mot med en öppen famn

btw tack för svaren

Permalänk
Medlem

Som sagt så är det högljudt, Lancool K56 och K60 är bättre om man vill hålla en någorlunda ljudnivå.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

har med haft chassit. är myyyycket bra kyl förmåga. jag ljud dämpade mitt och va super nöjd.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Ska du inte ha mer än det du skrivit, dvs inte crossfire så räcker ett Antec Solo bra och det är kanske det tystaste chassit som finns med bra kylning om man inte överklockar högt eller har flera grafikkort.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

är Fractal Design define r2 svart bra också elelr ? hittade det precis och tycker det va ganska stil rent och så

om jag köpte det, så skulle jag kunna trycka in mina saker i det utan problem ?

tack för svaren btw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humpe85
är Fractal Design define r2 svart bra också elelr ? hittade det precis och tycker det va ganska stil rent och så

om jag köpte det, så skulle jag kunna trycka in mina saker i det utan problem ?

tack för svaren btw

det borde nog gå bra det. kolla måtten på grafikkorten och chassit. för att va helt säker.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Följdfråga till er som äger ett 690: Jag hittar ingen information om dammfilter?
Finns det på chassit?
Om inte, blir det inte rätt skitigt inuti?

-går lite i köptankar här-

Permalänk
Medlem

Jag skulle heller ta detta chassit framför ett 690 : http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.273684/ace-edge-990-pro---...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Jag skulle heller ta detta chassit framför ett 690 : http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.273684/ace-edge-990-pro---...

Samma Chassi fast det står ACE på fronten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Samma Chassi fast det står ACE på fronten...

Men det är många detaljer som inte är samma, den är säkert byggd på samma ram men tex har ACE svart inne i chassit som ger mer påkostad känsla.

Permalänk
Avstängd

Dom jag kunde se var svart insida och en typ fläktkontroll, men ett plus är ju faktiskt att det ät svart insida...

Personligen skulle jag tagit CoolerMasters, men det är ju inte upp till mig, ACE´s modell är ju ett billgit och bra alternativ

Permalänk
Medlem

Det kommer en ny version av 690 nästa år som verkar vara snyggare/bättre.

Permalänk
Medlem

DrSwizz: Var har du hört/läst det?
*blev nyfiken*