Allods Online (läs!)

Permalänk

Har ni aldrig förlorat mer än 10% hp innebär det att ni endast mött mobs med lägre level än er själva. Prova någon på samma level eller högre, så är det en helt annan femma. Mobs är betydligt tuffare i Allods Online jämfört med exempelvis WoW eller Warhammer, så jag förstår inte ert resonemang. I de spelen kan man ta en elite solo med rätt klass. I Allods är det en omöjlighet även om eliten är många levels under dig själv.

Allods Online är utan jämförelse det mest kvalitativa F2P MMOG på marknaden trots att spelet bara är i beta fortfarande. Bemötandet i USA är enormt positivt, bara ta MMORPG.com som ett exempel.

Hur som helst, vi har alla olika smak. De av er som vill prova på Allods Online har nu möjlighet att få en Beta Nyckel. För mer info kika in på MMOfocus.se

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snake_MMOfocus
Har ni aldrig förlorat mer än 10% hp innebär det att ni endast mött mobs med lägre level än er själva. Prova någon på samma level eller högre, så är det en helt annan femma. Mobs är betydligt tuffare i Allods Online jämfört med exempelvis WoW eller Warhammer, så jag förstår inte ert resonemang. I de spelen kan man ta en elite solo med rätt klass. I Allods är det en omöjlighet även om eliten är många levels under dig själv.

Håller med om att HPt kan droppa bra mycket när man går på mobs snabbt efter varandra och om dom är högre lvl, men jag har själv solat elite-mobs på samma lvl som mig själv med olika klasser dock var det på lvl 5 eller 4 så och det brukar vara lite enklare då. Har inte lirat över lvl 7 så jag vet inte hur det ser ut senare i spelet.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snake_MMOfocus
Har ni aldrig förlorat mer än 10% hp innebär det att ni endast mött mobs med lägre level än er själva. Prova någon på samma level eller högre, så är det en helt annan femma. Mobs är betydligt tuffare i Allods Online jämfört med exempelvis WoW eller Warhammer, så jag förstår inte ert resonemang. I de spelen kan man ta en elite solo med rätt klass. I Allods är det en omöjlighet även om eliten är många levels under dig själv.

Allods Online är utan jämförelse det mest kvalitativa F2P MMOG på marknaden trots att spelet bara är i beta fortfarande. Bemötandet i USA är enormt positivt, bara ta MMORPG.com som ett exempel.

Hur som helst, vi har alla olika smak. De av er som vill prova på Allods Online har nu möjlighet att få en Beta Nyckel. För mer info kika in på MMOfocus.se

Hade aldrig ens funderat på att hoppa på en mob högre level än mig själv då de mobsen på ens egen level redan tog så pass lång tid som de gjorde.

Möjligt att det är roligare senare, men jag har alltid varit svag för spel där man snabbt dödar sin mob och sedan går på nästa, istället för att stå en längre stund med en mob, ens väntetider känns väl kortare om man t.ex springer runt än om man bara står och tittar på när ens gubbe står å svingar en gammal träpinne

Permalänk
Medlem

Jag håller med Allexz, det är mycket roligare med spel där mobsen dör fort När det kommer ett MMO som Diablo så i äkta hack 'n slash så är jag där för att maxa

Permalänk

Talent och skills points har väldigt stor betydelse i Allods Online. Tillskillnad mot majoriteten av MMOs finns inte endast hit, miss, dodge, crit, block etc ...

De har även infört något som kallas för "glancing blow" som översatt blir något i stil med "misslyckad träff". Denna typ av träff ger väldigt mycket lägre damage än en vanlig träff.

Om man följer det normala mönstret från andra MMOs och placerar majoriteten av sina skill points på en eller två poster (ex strengt, hp), så kommer man inte bara att uppleva dodge och miss, utan även ganska mycket "misslyckade träffar" vilket ger en väldigt låg damage över tid.

Placera poängen med omsorg och ni märker en betydlig skillnad redan från låg level.

@Zablot
Du måste ha misstagit dig på vilka som är elite mobs och inte. Det finns nämligen inte en möjlighet att du tagit någon solo. Alla de elite mobs som finns i level 1-10 området är utomhus bossar och kräver en sex mans grupp för att överhuvudtaget ha en chans att klara dem. Och inte ens då är det säkert.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Testat och får nog hålla med andra i tråden, tar på tok för lång tid att döda monster. Stå och slå på en råttj*... i en minut? För att sen slå på åtta till? Och sen x sniglar som tar lika lång tid på sig att dö? Nja, har inget direkt tempo utan känns mer som ett jobb(att göra detta redan på de första levlarna har jag aldrig varit med om innan..)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snake_MMOfocus
Talent och skills points har väldigt stor betydelse i Allods Online. Tillskillnad mot majoriteten av MMOs finns inte endast hit, miss, dodge, crit, block etc ...

De har även infört något som kallas för "glancing blow" som översatt blir något i stil med "misslyckad träff". Denna typ av träff ger väldigt mycket lägre damage än en vanlig träff.

Jaha, som i WoW menar du?

Permalänk

Mig veterligen har WoW följande kombat variabler: armor penetration, block, crit, defense, dodge, expertise, haste, hit, parry och resilience.

Antingen träffar du och då är din damage avhängig din motståndares armor och recsilience. Eller så missar du beroende på miss, block eller dodge.

Allods Online har samtliga kombat variabler ovan plus "glancing blow". Tänk dig att du skjuter och träffar en motståndare, men det resulterar bara i ett ytligt köttsår. Det är en träff, men misslyckad. Din motståndares stats har ingen inverkan på "misslyckade träffar".

Något liknande finns inte i WoW.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

men lol glancing blows har funnits i wow sen början..

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

Läs hur jag beskriver combat variablen i stället för att hela tiden fastna vid namnet.

I WoW är resultatet av glancing blow avhängigt på skillnaden mellan din weapon skill och din motståndares defense skill.

Som jag skrev tidigare har din motståndares stats ingen inverkan på "misslyckade träffar" i Allods Online. Det är en ny parameter som tagits med parallellt med de andra.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul , spelat wow i 5 år så kul med "lite" omväxling gillar grafiken och interfacet allt är snyggt gjort.

Att det tar 1 minut för er att döda en råtta fattar jag inte, tar typ 15 sec för mig att döda en mob. Kör orc Paladin atm.

Finns det nån sida liknande Wowhead till Allods Online ?.

/mvh Plexx

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snake_MMOfocus

@Zablot
Du måste ha misstagit dig på vilka som är elite mobs och inte. Det finns nämligen inte en möjlighet att du tagit någon solo. Alla de elite mobs som finns i level 1-10 området är utomhus bossar och kräver en sex mans grupp för att överhuvudtaget ha en chans att klara dem. Och inte ens då är det säkert.

Nja, jag är helt bombsäker på att det varit eliter, för hjälp-guiden har kommit upp då och informerat om Elite-mobs. När jag kommer hem (är borta på semester nu) så ska jag leta reda på det och kontrollera.

Permalänk
Medlem

Någon som inte tyckt om spelet som vill dela med sig av deras konto eller har en beta Key över Skicka ett PM till mig

Så det kan gå, efter någon timmes googlande så kom jag över inte mindre än 175 beta keys

http://www.onrpg.com/MMO/event/Allods-Online-Europe-Closed-Be... bara regga sig på sidan så får man en nyckel... såg nu att det finns 172 kvar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NOAHu

http://www.onrpg.com/MMO/event/Allods-Online-Europe-Closed-Be... bara regga sig på sidan så får man en nyckel... såg nu att det finns 172 kvar

Å ett dygn senare är alla slut

PMa gärna mig ifall nån får en nyckel över

Permalänk
Medlem

Ställde mig på kö för EU-Beta Key och fick en några dagar efter, så ni kan ju prova det

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompaparompa
Vafan.... Idag när jag skulle in å lira på min Orc så stård det på inloggningsskärmen när jag tryckt på play "Cannot establish a server connection"

Någon annan som får detta problem? Börjar bli sjukt irriterade!

Du har aldrig spelat ett MMO förut va? Servern är bara nere, vänta.

Permalänk
Medlem

Har testat spelet i drygt 2 timmar totalt nu och har svårt ge spelet något direkt omdømme. Men det lilla jag sett værkar lovande. Någon som vet vad en mentalists roll ær i pvp och pve? har inte læst runt speciellt mycket men det lilla jag læst låter den klassen vældigt intressant. Spelar nu en paladin, vilket jag alltid gør men vill testa något nytt.

Permalänk
Medlem

väntar på en beta nyckel nu reggade mig nyligen på sidan och ansökte om beta nyckel.

måste testas och hoppas att det är bra.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snake_MMOfocus
Läs hur jag beskriver combat variablen i stället för att hela tiden fastna vid namnet.

I WoW är resultatet av glancing blow avhängigt på skillnaden mellan din weapon skill och din motståndares defense skill.

Som jag skrev tidigare har din motståndares stats ingen inverkan på "misslyckade träffar" i Allods Online. Det är en ny parameter som tagits med parallellt med de andra.

Öh... så vad du säger är att "Glancing Blows" är en ny stat som du kan lägga poäng i? Den påverkas inte av några förhållanden? Är det endast den som attackerar vars stats det bygger på?

"Glancing blows are combat events that can occur when fighting a mob of equal or higher level.

These occur only on white damage and result in the attack having its damage reduced in proportion to the difference between the attacker's weapon skill (capped at the attacker's level * 5), and the target's defense skill.

At current Glancing blows occur at about 20% of the time versus mobs that are above your level. These attacks only do 70% of their normal damage versus a mob that is 3 levels above you. (10% per mob level). Bosses are counted as "your level+3".

Against mobs with defense roughly equal to or higher than your Attack Rating (i.e. your weapon skill), you will have a chance to land a glancing blow instead of a normal hit. A glancing blow only occurs on white melee damage and does less damage than a normal blow. If the attacker's weapon skill is less than his level * 5, the damage reduction will be proportional to the difference between the attacker's weapon skill and the target's defense."

Vad är skillnaden egentligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Öh... så vad du säger är att "Glancing Blows" är en ny stat som du kan lägga poäng i? Den påverkas inte av några förhållanden? Är det endast den som attackerar vars stats det bygger på?

Man kan inte lägga poäng direkt på glancing blow. Utan mängden glancing blows är direkt avhängigt hur du lagt poängen på din karaktärs stats (finns 14st). Vad jag sett av förklaringarna på de ryska beta forumen är idéen bakom detta att ge utrymme för lite fler balanserade builds genom att "tvinga" spelare att fördela poängen på fler stats än fallet vore utan glancing blows. Det funkar alltså inte att plöja ner majoriteten av sina poäng på 1-2 stats och exempelvis skapa en magiker med väldigt hög basdamage. Då straffas man genom en obehagligt hög andel glancing blows.

Motståndares/mobs level och stats har tillskillnad mot WoW ingen påverkan när det gäller antalet misslyckade träffar. "Man mot man" i Allods Online kalkyleras de traditionella kombat variablerna: armor, block, crit, defense, dodge, parry etc.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

de var ju ingen höjdare tyckte jag allafall, hade större förväntningar men de e ju bara bete just nu får se om man testar när de släpps.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Jag har börjat spela AO precis (US-server dock), och undrar om det finns någon skum sparning som måste göras innan man loggar ut? När jag startar spelet igen så är jag tillbaks på lvl 1 och vid starten nämligen.

Visa signatur

Game- & Workstation: Fractal Design Define R2 | ASRock X58 Extreme | Intel i7 920@2,67GHz | Corsair H50 | 3x2GB Corsair xms3 DDR3 RAM 1600MHz | PowerColor ATi Radeon HD5850 1GB | Corsair VX 550W | Western Digital Caviar Black 640GB 7200rpm | Samsung DVDRW | 4x Fractal Design-fläktar | Win 7 Pro | Xubuntu 9.10
Notebook: MacBook | C2D@2,1GHz | Mac OS X Snowleopard

Permalänk

Det enda du behöver göra är att köra färdigt den inledande och instanserade questserien så att du hamnar ute i den öppna världen bland de andra spelarna. Avbryter du introduktionen får du börja om igen.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk

När vet jag att jag är ute ur den?

Visa signatur

Game- & Workstation: Fractal Design Define R2 | ASRock X58 Extreme | Intel i7 920@2,67GHz | Corsair H50 | 3x2GB Corsair xms3 DDR3 RAM 1600MHz | PowerColor ATi Radeon HD5850 1GB | Corsair VX 550W | Western Digital Caviar Black 640GB 7200rpm | Samsung DVDRW | 4x Fractal Design-fläktar | Win 7 Pro | Xubuntu 9.10
Notebook: MacBook | C2D@2,1GHz | Mac OS X Snowleopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhilemonArthur
När vet jag att jag är ute ur den?

Du kommer se en drös karaktärer med konstiga namn som hoppar upp och ner utan något mönster. De kommunicerar också på ett väldigt speciellt sätt med en vild blandning av bokstäver och siffror.
hoppas du kommer gilla spelet och vifta om du ser någon som heter solstorm

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

ska nog ta och försöka fixa close - beta nyckel...eller kanske lika bra att vänta till open - beta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B00gieman
ska nog ta och försöka fixa close - beta nyckel...eller kanske lika bra att vänta till open - beta?

Går att få tag på nycklar här:
http://www.alienwarearena.com/event/allods-beta-giveaway/

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Verkar som man inte behöver nyckel längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Hur kommer man in utan nyckel då? Har dom gått över till open beta?

Permalänk
Medlem

Skulle starkt uppskatta en beta key till EU betan om någon har en över

Edit, hittade en beta key.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE