Permalänk
Medlem

Datorn stängs av i spel!

KLICKA HÄR!

^
||
||
kan detta va anledningen ?

Permalänk
Medlem

körde PRIME95 och stressade datorn ,då såg det ut så där.

Permalänk

Låg temperatur enligt mig. Du kan ju testa att läsa av temperaturen med ett program som funkar bra dock, testa coretemp till exempel.

Sedan hade det inte varit helt fel med mer information.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

kan vara

fan vad hett du har det tror inte jag har så varmt i mitt o alla fläktar på 800varv typ

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Vad har grafikkortet för temp ? går att kolla med gpu-z

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Låg temperatur enligt mig. Du kan ju testa att läsa av temperaturen med ett program som funkar bra dock, testa coretemp till exempel.

Sedan hade det inte varit helt fel med mer information.

CORETEMP bild

varse go ,datorn var i idle ,när jag tog bilden , den andra bilden i speedfan var datan stressad med programet PRIME95 , då den stängde av sig :/ förmodligen av överhettning :S

vad vill du ha mer för information ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Vad har grafikkortet för temp ? går att kolla med gpu-z

lite bilder

GPU-z

CPU-Z

var ser man grafikkort tempen i gpu-z ?

Permalänk

#Sensors# fliken där uppe

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Vad har grafikkortet för temp ? går att kolla med gpu-z

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
#Sensors# fliken där uppe

finns inget om temp

Permalänk

Vd står det där under sensors då?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Vd står det där under sensors då?

se bilden !:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabbedi1
se bilden !:)

Aha såg den inte förr , men har du senaste drivrutinerna , om du har det så testa spela med datorlådans sidoplåt av

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

haha felaktig monterad cpukylare
Gör om gör rätt!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
haha felaktig monterad cpukylare
Gör om gör rätt!

nej den sitter rätt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Aha såg den inte förr , men har du senaste drivrutinerna , om du har det så testa spela med datorlådans sidoplåt av

ja men den stänger av sig lika jävligt ,har de senaste !:p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabbedi1
ja men den stänger av sig lika jävligt ,har de senaste !:p

Antar att du kollat att grafikkortsfläkten snurrar ? Om jag kommer ihåg rätt så är väl amds rekommenderade load temp 62c ? det visar 66c på bilden så kan det ha med att cpun är för varm och stänger ner datorn ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Jag hade samma problem, då var det ett nätagg av kvalitét B som stog till skuld!

Permalänk
Medlem

Kör memtest också. Vet att vissa 8800 kort kan få för sig att bli överhettade efter ett tags användning. Kolla så graffe fläkten är igång, samt känn på kylaren till graffekortet när du spelar lr stressar kortet.

Kan vara som Disco-stugun säger att nätagget inte orkar med när det måste ge extra kräm.

Kanske du har graffekort och nätagg samt minnen som du kan låna och testa med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Antar att du kollat att grafikkortsfläkten snurrar ? Om jag kommer ihåg rätt så är väl amds rekommenderade load temp 62c ? det visar 66c på bilden så kan det ha med att cpun är för varm och stänger ner datorn ?

smetade på kylpasta på prossessorn och i grafikkortet ,bad en lite kunnigare:) ,den blir lite svalare ,men den stängde av sig i crysis :/ ,problemet är fortfarande kvar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Kör memtest också. Vet att vissa 8800 kort kan få för sig att bli överhettade efter ett tags användning. Kolla så graffe fläkten är igång, samt känn på kylaren till graffekortet när du spelar lr stressar kortet.

Kan vara som Disco-stugun säger att nätagget inte orkar med när det måste ge extra kräm.

Kanske du har graffekort och nätagg samt minnen som du kan låna och testa med?

okej,ska låna ett annat grafik kort o prova

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min burk, så fort man pressa den lite så stängde den av sig trots att alla temps va bra.
Testade med nätagg, samma fel. Det visa sig att min minnen va boven i dramat! Trots att det inte visade fel på dom i test o.s.v.
Testa å släng i andra minnen.

Permalänk
Medlem

http://img189.imageshack.us/i/capture4fp.jpg/
finns inte en chans den kan ha varit rätt monterad å tvivlar fortfarande på de.
Ny bild från core-temp tack

En differans på 3-4c är max annars är inte kylaren rätt monterad!

edit

Citat:

Det visa sig att min minnen va boven i dramat!

om så är fallet så är de bara å vinkla en fläkt över dem, ingen idé å kasta dem för sån sak

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

hehe jag är lite sen med svar ,men det var nätagget som va boven i dramat xD har en "ace 620 w " nu ^^

Permalänk
Medlem

Vänta nu, köpte du ett nätagg från tillverkaren Ace? Du har inte läst de senaste nätaggstesterna här på Sweclockers va? :/

Visa signatur

Laptop: HP zBook Studio G5 (i7 8850H, 32gb, Quadro P1000)
eGPU: Razer Core X Chroma, Asus RTX 2080 Super Dual OC
Router: Fujitsu Futro S920, 2x4gb DDR3, 60gb mSata, OPNSense
Serverkluster: 4xLenovo M710Q (G4400T/16gb/120gb SSD), Proxmox VE