Permalänk
Medlem

Sista kollen 8k speldator

Tja

Ska beställa detta paket när grafikkortet kommer i lager (14/01) Allt har kostat runt 8100:- Och där går även min budget.

Undrar ifall det finns något som bör ändras? Har läsare och HD, något som jag stör mig på är att det står Serial ATA? Är det samma som sata och är det kompatibelt med mitt moderkort?

Finns det några direkta flaskhalsar ni ser?

Permalänk
Medlem

Ja nästan alla nyare modekort(99,5%) stöder Serial ATA också kallad S-ATA eller SATA, Sen så vet jag inte vad du ska med "blandad skruv" till Och jag skulle nog ta Corsairs minnen hellre http://www.inet.se/artikel/5315032 Billigare och Corsair håller i stort sett hög kvalitet på alla deras produkter. Sen är det om du vill ha en i5a eller inte (Många rekommenderar den) Och har en själv och är väldigt nöjd med den. Sen är det ju ingen nytta att ta Xfx black edition för den är bara mycket dyrare för lite överclock som du lätt kan göra själv och dom har den inte i lager så jag skulle ta ett Powercolor 5850 istället som är 400 kronor billigare.

Permalänk
Medlem

Ingen hårddisk?

Permalänk

Maattis. kan jag bara instämma med. du ska ha corsairs minnen, dom är sjukt bra.
sen så tkr jag du häller köper som han sa, 5850 1gb vanlig , sen klockar du själv det. och du spar in pengar på det vis och kan peta in en Hårddisk på 450-500 kronor då erbjuder jag samsung spinpoint F3 500 gb:)
men sen så är AMD 965 en riktigt bra spel processor så det passar perfekt till spel dator:)
så du behöver inte byta ut masa komponeter till ett intel i5.
för AMD 965 fungerar exakt lika bra.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.