Permalänk

Xbox 360 till Projektor~Hur?~

Nu är det så att planen är att spela DJ Hero på en projektor med duk 10x15m typ. Detta är då en projektor monterad i en teatersal så den sitter en bra bit upp ovanför marken. Detta har man löst genom fjärrkontroll samt en väldigt lång sladd som är fast monterad inne i ljud o ljus båset så man kopplar in datorn där. Då är det ju en monitor sladd men det är ju inte direkt det bekvämaste om man vill försöka koppla in xbox 360 arcade. nu är ju då frågan om det finns någon enkel lösning på detta problem? dvs så jag kan enkelt koppla in min 360 inne i ljud o ljus båset till denna förgargliga sladd? Någon konverterare av den sorten eller något annat sätt?

Permalänk
Sötast

Re: Xbox 360 till Projektor~Hur?~

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NyjahMunt88
Nu är det så att planen är att spela DJ Hero på en projektor med duk 10x15m typ. Detta är då en projektor monterad i en teatersal så den sitter en bra bit upp ovanför marken. Detta har man löst genom fjärrkontroll samt en väldigt lång sladd som är fast monterad inne i ljud o ljus båset så man kopplar in datorn där. Då är det ju en monitor sladd men det är ju inte direkt det bekvämaste om man vill försöka koppla in xbox 360 arcade. nu är ju då frågan om det finns någon enkel lösning på detta problem? dvs så jag kan enkelt koppla in min 360 inne i ljud o ljus båset till denna förgargliga sladd? Någon konverterare av den sorten eller något annat sätt?

Vad är det för sladd vi pratar om egentligen?

Det låter lite som att du pratar om en VGAkabel? Och det finns väl till 360?

Permalänk

Jag har ingen aning på vad olika kablar heter tyvärr, det är en han kontakt som man kopplar in ifrån en datamonitor till datorn. en sådan

Permalänk
Citat:

Jag har ingen aning på vad olika kablar heter tyvärr, det är en han kontakt som man kopplar in ifrån en datamonitor till datorn. en sådan

Ge oss foto

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ahh eh sån.

Jo det finns ju bara....

VGA, HDMI, DVI, Displayport osv....

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det där är en VGA

Permalänk
Sötast

Japp, bara å köpa en VGA konverter till xboxen

http://cdon.se/spel/xbox_360_vga_hd-av_cable-530330

Permalänk

Bra då vet jag namnet på den. Men tillbaka till problemet. finns det någon lösning? att koppla ihop en VGA kontakt med ett xbox 360 arcade?

Permalänk

Du fick ju lösningen av Allexz?

Visa signatur

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz

Permalänk
Medlem

Läs inlägget ovanför ditt

Permalänk

Visserligen så skrev jag ju när det inlägget skrevs och jag missade det tack så mkt Allexz