göra sitt skrivbord/dator personlig

Permalänk
Medlem

göra sitt skrivbord/dator personlig

Nån som har några coola tips på hur man ändrar om på skrivbordet och andra saker i datorn så de ser coolare ut hade ju varit coolt isället för gamla vanliga windows temat.. lite hacker stil hade varit nice?

+ en sak till, skulle gärna vilja lära mej hur man hackar lite lätt? typ enklare hemsidor och bloggar? (endast teori har inget som helst syfte att använda det, hade bara varit coolt att ha kunskapen)

Permalänk
Medlem

visste inte var jag skulle posta den men tyckte de passa här

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilket os har du? XP, Vista, W7 osv.. Underlättar lite för oss.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Om du har windows xp kan du ladda ned Royal Theme tror jag det heter, ger lite nytt liv

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

+ en sak till, skulle gärna vilja lära mej hur man hackar lite lätt? typ enklare hemsidor och bloggar? (endast teori har inget som helst syfte att använda det, hade bara varit coolt att ha kunskapen)

Du behöver ingående kunskaper i hur ett system fungerar för att kunna se dess brister, när du har det kan du hacka.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Med rocketdock har jag för mig att man kan hitta på hur mycket som helst, surfa runt lite så hittar du bra grejjer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har vista 64bits.. rocketdock?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pk404
+ en sak till, skulle gärna vilja lära mej hur man hackar lite lätt? typ enklare hemsidor och bloggar? (endast teori har inget som helst syfte att använda det, hade bara varit coolt att ha kunskapen)

http://www.hackthissite.org/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Med rocketdock har jag för mig att man kan hitta på hur mycket som helst, surfa runt lite så hittar du bra grejjer.

Har fått lite problem sen jag installerade det Tror att det är det som är felet iaf. Efter att jag installerade det har min dator frusit varje gång jag lämnat den ensam för länge kör win 7 64

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pk404
Har vista 64bits.. rocketdock?

Googla!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

nja.. var väll helt ok program.. men är inte riktigt det jag letar efter? finns det inga "teman" som man kan ladda hem? till datorn?

Permalänk
Medlem

kolla WindowsBlinds

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Vill man ha ett superpersonligt skrivbord kan man skapa en BMP med sitt namn i någon haxxig font. Då kommer alla på Dreamhack vilja vara vänner med dig och alla scriptkiddieas feara dig.
Och en regel är, ju mörkare bakgrundsfärg du har destå tuffare är du. Det har ryktats om en überhacker som hade -1,-1,-1 i färg på sitt skrivbord vilket ju är svartare än svart. Han behövde inte ens en brandvägg för han syntes inte på Internet om man pingade honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Vill man ha ett superpersonligt skrivbord kan man skapa en BMP med sitt namn i någon haxxig font. Då kommer alla på Dreamhack vilja vara vänner med dig och alla scriptkiddieas feara dig.
Och en regel är, ju mörkare bakgrundsfärg du har destå tuffare är du. Det har ryktats om en überhacker som hade -1,-1,-1 i färg på sitt skrivbord vilket ju är svartare än svart. Han behövde inte ens en brandvägg för han syntes inte på Internet om man pingade honom.

Det där var riktigt roligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Vill man ha ett superpersonligt skrivbord kan man skapa en BMP med sitt namn i någon haxxig font. Då kommer alla på Dreamhack vilja vara vänner med dig och alla scriptkiddieas feara dig.
Och en regel är, ju mörkare bakgrundsfärg du har destå tuffare är du. Det har ryktats om en überhacker som hade -1,-1,-1 i färg på sitt skrivbord vilket ju är svartare än svart. Han behövde inte ens en brandvägg för han syntes inte på Internet om man pingade honom.

qft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Vill man ha ett superpersonligt skrivbord kan man skapa en BMP med sitt namn i någon haxxig font. Då kommer alla på Dreamhack vilja vara vänner med dig och alla scriptkiddieas feara dig.
Och en regel är, ju mörkare bakgrundsfärg du har destå tuffare är du. Det har ryktats om en überhacker som hade -1,-1,-1 i färg på sitt skrivbord vilket ju är svartare än svart. Han behövde inte ens en brandvägg för han syntes inte på Internet om man pingade honom.

imponerad! att bara ta sig tiden o skriva de?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
http://www.hackthissite.org/

Citat:

Panda GateDefender Performa
Access to page denied

The web filtering is configured to deny access to this web page: http://www.hackthissite.org/

Computer Crime / Hacking

Click on the Back button in your browser to go back to the previous page.

Tyckte det var lite lustigt av nån anledning.. får kolla på den när jag kommer hem ^^

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Vill man ha ett superpersonligt skrivbord kan man skapa en BMP med sitt namn i någon haxxig font. Då kommer alla på Dreamhack vilja vara vänner med dig och alla scriptkiddieas feara dig.
Och en regel är, ju mörkare bakgrundsfärg du har destå tuffare är du. Det har ryktats om en überhacker som hade -1,-1,-1 i färg på sitt skrivbord vilket ju är svartare än svart. Han behövde inte ens en brandvägg för han syntes inte på Internet om man pingade honom.

Hahaha du räddade min dag.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe| I7-920@4100Mhz 1,31V| Corsair 6Gb Xms3@1731Mhz 7-8-7-20| Antec Truepower NS 750| Intel x25-M G2| 2x WD Green 1TB| 1x WD 320Gb| 2x WD 160Gb| 2x Sapphire 5770 Oc| 2x Dell 2209WA| Lian Li PC-V1100B|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Vill man ha ett superpersonligt skrivbord kan man skapa en BMP med sitt namn i någon haxxig font. Då kommer alla på Dreamhack vilja vara vänner med dig och alla scriptkiddieas feara dig.
Och en regel är, ju mörkare bakgrundsfärg du har destå tuffare är du. Det har ryktats om en überhacker som hade -1,-1,-1 i färg på sitt skrivbord vilket ju är svartare än svart. Han behövde inte ens en brandvägg för han syntes inte på Internet om man pingade honom.

lmao, dagens garv!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm