Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem

Asså hur blire när man har xp?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Så där, har nu reggat mig, betalat 100kr med kort, blev bonus medlem i ett år och har reggat mitt csn kort. Väntar på mail från microsoft nu bara.

Fungerar det just nu? Fick du din inloggning? Verkar var lite instabilt...

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

BONUSMEDLEM PÅ DIREKTEN MITT I NATTA!

EDIT 2 - Fick mitt mail från MSDN-AA den 18e och som sagt så regga jag ju mitt kort den 14e.. Pelle skapa ett konto den 15e och sedan vänta jag in tills helgen var över.
NJuter för fullt utav mitt W7 i skrivande stund och äääääär såååå mkt bättre än VISTA ;)!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av reinholdsson
Hur lyckas ni bli medlemmar? Vad jag än väljer vill den att jag skall välja betalningssätt...

Titta nedanför och välj detta istället för bankbetalning.
Du behöver iaf 100 kr för medlemskapet och ca 2 kr för två sms som kostar vanlig sms taxa.

EDIT - Jag testade på att dra ett sms via denna länken nedan.
http://www.pellesoft.se/services/smsactivate.aspx

Eftersom ingen lyckades med att svara på mina frågor, så var jag tvungen att vara lite risky ist xD.

Körde först med ett demo sms, tog typ 5 min innan det kom.
Men sen när jag insåg att det funka så tanka jag på mobilen från nätet, körde det riktiga smset som kostar 100 kr.
Fick svar direkt med min kod, och då blev jag bonusmedlem på direkten änna utan att behöva vänta på internetbanken och sådant.
Så nu är jag bonusmedlem mitt i natta, sen så regga jag mitt lånade kort och det funka perfa.

Så nu är det bara att vänta in uppgifterna från MS eller Pelles validering.
Hör av mig när allt är klart.

Meddelandet från pellesoft.
"Gratulerar till din registrering för beställning av utvärderingsprogramvaror från Microsoft. Du kommer inom kort få ett email från Microsoft som ger dig tillträde till deras shop där du gratis beställer och hämtar hem alla de programvaror du önskar använda. Du kan också beställa dessa via CD men får då betala $8 för frakt.

Observera, registreringen kan ta mellan en och fem dagar innan du får detta bekräftelsemail från Microsoft. Detta beroende på manuell hantering från pellesoft mot ELMS-systemet.

Se http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=874 för detaljer om hur du arbetar med ELMS-systemet för att ladda hem programvarorna. Obs! Den svenska XP pro/Windows Server fungerar inte att hämta, du får använda den Engelska.

pellesoft.se önskar dig lycka till!"

Jag har lite funderingar ang. detta faktiskt.
Skulle vara schysst om någon kan besvara detta snarast :).

Jag har skapat mig ett konto på pellesoft nu och har tex skickat in 4 tips/trix även en artikel som ska ge 200 poäng.
Har skickat ett mail till pelle själv och frågat om poäng fortfarande ges ut, inget svar än så länge.

Så om någon vet ifall man får poäng på något eller om det bara gäller att bli bonusmedlem genom att betala 100 spänn.

Eftersom jag själv inte har ett csn kort och lånar ett av en tjejkompis, måste jag heta som på csn kortet hos pellesoft eller reggas kortet bara?
Samma sak på MSDN-AA, om jag kan skapa ett konto med mitt namn eller om det måste vara med henens namn då?

Hoppas att någon har koll på detta.
Sen även att det är så enkelt att jag kan betala 100 spänn, regga ett valfritt csn kort och sedan vänta in uppgifter från MSDN-AA :D!

Tack för en grym guide, verkligen värt 100 spänn ifall poängsystemet inte finns kvar längre :).

Permalänk

Har blivit medlem på pellesoft och det funkar fint. Har installerat en 64bits svensk version av windows 7 professional. Tänkte installera w7 på en eller två till datorer och hade då helst viljat ha 64bitars svenska versioner då också. Eftersom man får 4 licenser via pellesoft av olika slag så undrar jag ifall jag kan använda de nycklarna till den skiva jag redan bränt ut? Dvs, kan jag använda 32 bitars svensk nyckel och de engelska nycklarna till en installation med 64bits svenskt windows 7?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Hur lyckas ni bli medlemmar? Vad jag än väljer vill den att jag skall välja betalningssätt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
såvitt jag vet nej, sen är det inget problem att använda samma licens flera gånger vid ominstallationer. Alltså, du kan inte installera samma licensnummer på flera datorer samtidigt, men en vanlig ominstallation eller flytt.

Var det Win7 som du fick dessa erfarenheter från?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberdyne
Har blivit medlem på pellesoft och det funkar fint. Har installerat en 64bits svensk version av windows 7 professional. Tänkte installera w7 på en eller två till datorer och hade då helst viljat ha 64bitars svenska versioner då också. Eftersom man får 4 licenser via pellesoft av olika slag så undrar jag ifall jag kan använda de nycklarna till den skiva jag redan bränt ut? Dvs, kan jag använda 32 bitars svensk nyckel och de engelska nycklarna till en installation med 64bits svenskt windows 7?

Jag kan inte svara på om du kan använda samma skiva. Jag kan däremot svara på att du kan installera dem för sig och byta språk på operativsystemen om du vill ha engelska eller svenska, eller vilket annat språk du vill. Någonstans i början av denna tråd så finns det information om detta.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få nycklar till fler språk via pellesoft?

jag får svenska och engelska?

Visa signatur

// Oscar aka raXXo

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det innan man får mail från MS?
Har väntat i snart en vecka :S

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Hej!

Har fått tag i win 7 pro eng via msdn konto via en it-kurs som jag läser.

Men nu vill jag kunna byta språket och jag hittade ett tidigare inlägg i denna tråd som beskriver hur man gör. Bra.

Men hur påverkas licensen av detta? Eftersom jag installerat med engelsk licens? Påverkas min serienyckel något av detta och kommer jag kunna installera om windows på samma dator om jag har bytt språk?

Tack på förhand

/Markus

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
Hej!

Har fått tag i win 7 pro eng via msdn konto via en it-kurs som jag läser.

Men nu vill jag kunna byta språket och jag hittade ett tidigare inlägg i denna tråd som beskriver hur man gör. Bra.

Men hur påverkas licensen av detta? Eftersom jag installerat med engelsk licens? Påverkas min serienyckel något av detta och kommer jag kunna installera om windows på samma dator om jag har bytt språk?

Tack på förhand

/Markus

Nyckeln är inte låst eller bunden till specifik språkversion eller arkitektur, utan bara versionen.

Alltså om du har 7 Professional svensk 32bit kan du utan problem byta till 64bit engelsk version..

Permalänk
Medlem

Fungerar detta fortfarande? (Pellesoft)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putana
Registrerade mig igår på pellesoft och betalade 100kr med sms, lånade brorsans csn kort och skrev in det på mecenat fältet och verifiera, och fick mail från microsoft i dag har precis bränt ut win7 pro. snabbt som attan känner mig riktigt nöjd!

tog 24 timmar allt som allt! och allt på en söndag!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Fungerar detta fortfarande? (Pellesoft)

Jag fixade mitt i December och tror det ska fortfarande funka. läs noga i först posten hur man gör va inte så jätte krångligt jag betalade med sms 100kr smidigt.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga: ingår word i de program man kan ladda ner?

(Jag har kollat länken på första sidan och det finns en massa officeprodukter, men ingen som verkar innehålla word. Vore kul om någon kunde konfirmera det dock )

EDIT: "alla Microsofts programvaror med undantag Microsoft Office." så det var inget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxxo
Hur gör man för att få nycklar till fler språk via pellesoft?

jag får svenska och engelska?

Just nu är det 4 licenser som finns. 32-bit och 64-bit för engelska och svenska. Mer än så tror jag inte att du kan få, just nu.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

När får man poängen efter att ha skrivit 10st Tips&tricks? Jag har inte fått mina...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattinsson
EDIT 2 - Fick mitt mail från MSDN-AA den 18e och som sagt så regga jag ju mitt kort den 14e.. Pelle skapa ett konto den 15e och sedan vänta jag in tills helgen var över.
NJuter för fullt utav mitt W7 i skrivande stund och äääääär såååå mkt bättre än VISTA ;)!

Titta nedanför och välj detta istället för bankbetalning.
Du behöver iaf 100 kr för medlemskapet och ca 2 kr för två sms som kostar vanlig sms taxa.

EDIT - Jag testade på att dra ett sms via denna länken nedan.
http://www.pellesoft.se/services/smsactivate.aspx

Eftersom ingen lyckades med att svara på mina frågor, så var jag tvungen att vara lite risky ist xD.

Körde först med ett demo sms, tog typ 5 min innan det kom.
Men sen när jag insåg att det funka så tanka jag på mobilen från nätet, körde det riktiga smset som kostar 100 kr.
Fick svar direkt med min kod, och då blev jag bonusmedlem på direkten änna utan att behöva vänta på internetbanken och sådant.
Så nu är jag bonusmedlem mitt i natta, sen så regga jag mitt lånade kort och det funka perfa.

Så nu är det bara att vänta in uppgifterna från MS eller Pelles validering.
Hör av mig när allt är klart.

Meddelandet från pellesoft.
"Gratulerar till din registrering för beställning av utvärderingsprogramvaror från Microsoft. Du kommer inom kort få ett email från Microsoft som ger dig tillträde till deras shop där du gratis beställer och hämtar hem alla de programvaror du önskar använda. Du kan också beställa dessa via CD men får då betala $8 för frakt.

Observera, registreringen kan ta mellan en och fem dagar innan du får detta bekräftelsemail från Microsoft. Detta beroende på manuell hantering från pellesoft mot ELMS-systemet.

Se http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=874 för detaljer om hur du arbetar med ELMS-systemet för att ladda hem programvarorna. Obs! Den svenska XP pro/Windows Server fungerar inte att hämta, du får använda den Engelska.

pellesoft.se önskar dig lycka till!"

Jag har lite funderingar ang. detta faktiskt.
Skulle vara schysst om någon kan besvara detta snarast :).

Jag har skapat mig ett konto på pellesoft nu och har tex skickat in 4 tips/trix även en artikel som ska ge 200 poäng.
Har skickat ett mail till pelle själv och frågat om poäng fortfarande ges ut, inget svar än så länge.

Så om någon vet ifall man får poäng på något eller om det bara gäller att bli bonusmedlem genom att betala 100 spänn.

Eftersom jag själv inte har ett csn kort och lånar ett av en tjejkompis, måste jag heta som på csn kortet hos pellesoft eller reggas kortet bara?
Samma sak på MSDN-AA, om jag kan skapa ett konto med mitt namn eller om det måste vara med henens namn då?

Hoppas att någon har koll på detta.
Sen även att det är så enkelt att jag kan betala 100 spänn, regga ett valfritt csn kort och sedan vänta in uppgifter från MSDN-AA :D!

Tack för en grym guide, verkligen värt 100 spänn ifall poängsystemet inte finns kvar längre :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

När får man poängen efter att ha skrivit 10st Tips&tricks? Jag har inte fått mina...

Man får tydligen inga poäng längre :(.
Så kolla igenom mitt inlägg där.. om du ska ha W7 så blir det för ca 100 spänn :D.
Jag tycker det är värt det iaf :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Just nu är det 4 licenser som finns. 32-bit och 64-bit för engelska och svenska. Mer än så tror jag inte att du kan få, just nu.

Ok, men det var ju någon tidigare i tråden som satt på typ 10 licenser på olika språk? kanske var via KTH/LTH/Chalmers eller något liknande då...

Visa signatur

// Oscar aka raXXo

Permalänk
Medlem

Funkar det för alla linjer? Står att det endast är för vissa specifika linjer på högskolan.

Permalänk

fungerar detta för gymnasie elever?

Skulle vara riktigt bra, då jag inte har råd att köpa WIN7 (för jag tänker inte gå tbx till XP!)

EDIT: hittade mitt svar när jag reggade mig xD (funkar för gymnasie elever)

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

HAHA! Väldigt aktiv denna tråd blev efter senaste nyheten om win7.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

Dryg nedladdnig ...

Jag var visst redan reggad via mitt universitet, hade ingen aning, bara att logga in med studentkontot

Men nedladdningen var värre, verkar stanna ungefär halvvägs, trots att jag ser till att jag inte blir utloggad genom att browsa lite bland tillgänglig mjukvara då och då. (Fanns en varning om att man kunde bli utloggad om nedladdningen tog mer än 20 min)

Vilket leder till följande fråga. Kan jag bara ta och använda en annan W7 Pro x64 Swedish och installera med den nyckeln jag fått? Eller är den bunden till den ISO jag laddar ner? Om jag tar en annan skiva ska det vara retail eller oem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_speed
fungerar detta för gymnasie elever?

Skulle vara riktigt bra, då jag inte har råd att köpa WIN7 (för jag tänker inte gå tbx till XP!)

Vill veta samma sak. Fungerar det med CSN-kortet som man fick när man började gymnasiet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Vill veta samma sak. Fungerar det med CSN-kortet som man fick när man började gymnasiet?

Vad jag vet så ska det gå.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Funkar det för alla linjer? Står att det endast är för vissa specifika linjer på högskolan.

Vart står det?

Pellesoft bryr sig bara om du har ett CSN- eller Mecenatkort.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vad jag vet så ska det gå.

Vill ha säkra svar från någon som vet säkert...
Tänker kasta 100kr i sjön.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Vill ha säkra svar från någon som vet säkert...
Tänker kasta 100kr i sjön.

Det är säkert min son ;).. det är för gymnasieelever med antingen CSN kort eller Mecenat änna.
Jag köpte nämligen med ett lånat csn kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Vill ha säkra svar från någon som vet säkert...
Tänker kasta 100kr i sjön.

Som Leedow sa i posten ovanför dig.

Permalänk

Trevligt, men koden man sedan fyller i på Pellesoft är den som står på kortet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Trevligt, men koden man sedan fyller i på Pellesoft är den som står på kortet?

Efter du betalat med sms länken i mitt ovanstående inlägg så är du bonusmedlem och då ska du slå in ditt kortnummer som finns på ovansidan av kortet såklart :P.
Här länken till att regga dit kort.. jag använde Mecenat istället för CSN kort även om jag har ett CSN kort.. fick höra att det var lättare.
http://www.pellesoft.se/area/students/msdnaa.aspx
Kanske är fixat nu.
Men sedan så är allt klart och det går mycket snabbare att göra via sms än att betala med bankkort eller så.