Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickeh
Nu har jag äntligen fått hem ISO filen till w7 x64. Filen var på 860 mb, men när jag monterade iso filen raportedades storleken 2.1 gb så jag antar att det kan vara rimligt, bränner just nu och provar...

Skumt att den är såpass komprimerad.

Har för mig att 64bit är runt 2.8-3GB om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Korrekt, såg senare att den var 2.9 gb vet inte om jag kollade fel eller om det var olika beroende på vart man kollade...

Fungerade hur som helst inte, bootade på skivan men första steget i installationen kom det upp en ruta om att installationsprogrammet inte kunde hitta drivrutiner till min DVDläsare. Känns som att det inte är en komplett fil som jag fått hem...

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickeh
Korrekt, såg senare att den var 2.9 gb vet inte om jag kollade fel eller om det var olika beroende på vart man kollade...

Fungerade hur som helst inte, bootade på skivan men första steget i installationen kom det upp en ruta om att installationsprogrammet inte kunde hitta drivrutiner till min DVDläsare. Känns som att det inte är en komplett fil som jag fått hem...

Du kan ju alltid jämföra SHA-1 värden med dem som MS släppt, men eftersom det är från msdn du laddat ner den antar jag så ska den vara korrekt.

Pröva bränn om skivan på lägre hastighet och/eller pröva isofilen i en virtuell maskin om du kan eller pröva installera från usbpinne.

Permalänk
Medlem

Har någon lyckats få det att fungera nu på slutet? Eller har Microsoft fortfarande problem med sina servrar?

Permalänk
Medlem

Senast igårprovade jag och då fungerade det inte. Har mailat pelle men inget svar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Samma här. Jag laddade ju på med 100kr via sms och aktiverade koden som jag skrev om tidigare. Sen några dagar senare hade mitt bonusmedlemskap försvunnit. Jag fick svar från pelle på de två första mailen men nu har jag inte fått fler svar på några dagar. Får väl försöka få tillbaka pengarna eller nåt..

Permalänk
Medlem

MSDNAA

Min nerladdning stoppar på 50% hela tiden har raderat+resume ett antal gånger...Kan någon snäll fixa så jag kan få ladda w7 sve från någon

Permalänk
Medlem

Fick mitt MSDNAA konto igår och började naturligtvis ledda ner direkt men, nu är det så att på första nedladdnings försöket fick jag bara en iso fil på ca 250MB. Prövade då att göra ett nytt försök, resulterade i en fil på 435MB.
Detta funkar naturligtvis inte och jag undrar då om någon vet om det faktiskt går att använda serie nyckeln på en riktig W7 skiva?

Eller om deras fil finns att ladda ner från någon annanstans för deras nedladdnings programm var väldigt skumt och långsamt.

Permalänk
Medlem

Samma problem som många andra..snitthastighet på 10kb/s och avbryts då och då.

Någon som har en lösning?

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

MSDNAA

fixade en engelsk oem win 7 det engelska serienummret funkar

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja veta hur det funkar för andra, för min RC går ut om fyra dagar och jag vill gärna vara säker på att det funkar innan jag ger mig på och blåser ren datorn...

Hur stora ska de unmountade resp mountade filerna vara på?
W7 32 samt 64 bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalkon
fixade en engelsk oem win 7 det engelska serienummret funkar

Du menar att numret du fick via msdnaa funkade med en "vanlig" skiva?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Du menar att numret du fick via msdnaa funkade med en "vanlig" skiva?

Jo det ska den göra.

Det som bestämmer typen är licensnyckeln man får.

Oavsett om det står retail, oem eller vl i "ei.cfg" så är det nyckeln som bestämmer typ av licens om jag nu inte fått allt om bakfoten eller bara läst fel, så tro inte allt för mkt på mig nu

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Skulle gärna vilja veta hur det funkar för andra, för min RC går ut om fyra dagar och jag vill gärna vara säker på att det funkar innan jag ger mig på och blåser ren datorn...

Hur stora ska de unmountade resp mountade filerna vara på?
W7 32 samt 64 bits.

Som skrivet, ca 2.3 resp. 2.9.

Nuffrorne är ju lite olika beroende på språkversion, men står inte storleken på hemsidan?

Siffrorna säger ju inte mkt om isofilerna är genuine eller rena så att säga utan då ska man kolla SHA-1 och/eller MD5 siffrorna och jämföra dem med MS officiella som finns på MSDN's hemsida.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått lite klaret, fått ett mail från e-academy, och de håller på att ordna en massa med sina servrar därav de problem som vi upplever.

JAg har mailat tillbaka om vilken server det gäller osv. så förhoppnigs vis rullar det väl igång rätt snart igen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat bläddra bland tidigare poster. Men är det OEM eller Retail man får?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Nu har jag inte orkat bläddra bland tidigare poster. Men är det OEM eller Retail man får?

[ironi]Nu har jag heller inte orkat bläddra:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...[/ironi]

http://www.google.se/search?rlz=1C1_____enSE365SE365&sourceid...

Permalänk
Medlem

Någon som testat att tanka ner en retail från tpb och använda den cd-key som man får från MSDNAA? Har problem med att tanka ner från dom MSDNAA. Har visserligen inge bråttom, så om det bara är servarna som är nere och det fixas inom några veckor är det ju lugnt.

/Tullen

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Hmm har laddat ner min win 7 64 från msdnaa och filen jag får ligger på 160mb men mountar jag den så blir den 2,9gb.. DOCK så när jag dubbel klickar på den för att bränna den till en skiva (kommer upp automatiskt) så blir skivan bara typ 207mb?

någon som vet vad det är för fel?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
Hmm har laddat ner min win 7 64 från msdnaa och filen jag får ligger på 160mb men mountar jag den så blir den 2,9gb.. DOCK så när jag dubbel klickar på den för att bränna den till en skiva (kommer upp automatiskt) så blir skivan bara typ 207mb?

någon som vet vad det är för fel?

Nedladdningen har misslyckats helt enkelt! Filen som laddats ner ska vara 2,9gb även innan den "mountas".

Det har hänt mig flera gånger nu. Det står att nedladdningen är klar, men bara en liten del av filen har faktiskt laddats hem.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Ingen som provat att ladda hem iso-filer någon annanstans? Eller använda originalskivor man redan har?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tullen
Någon som testat att tanka ner en retail från tpb och använda den cd-key som man får från MSDNAA? Har problem med att tanka ner från dom MSDNAA. Har visserligen inge bråttom, så om det bara är servarna som är nere och det fixas inom några veckor är det ju lugnt.

/Tullen

Dem kan innehålla vadsomhelst dock, men visst du kan ju ladda ner och matcha SHA-1 och MD5 värden mot de riktiga på MS hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Dem kan innehålla vadsomhelst dock, men visst du kan ju ladda ner och matcha SHA-1 och MD5 värden mot de riktiga på MS hemsida.

Jag är helt okunnig när det gäller detta, men hur/var hittar man dessa värden i filen man laddat hem och var finns dessa att matcha på ms sida?

Min RC går ut om tre dagar...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Jag är helt okunnig när det gäller detta, men hur/var hittar man dessa värden i filen man laddat hem och var finns dessa att matcha på ms sida?

Min RC går ut om tre dagar...

Finns på MSDN's hemsida om man letar runt lite, kan vara ett helvete att hitta rätt så ska se om jag kan hjälpa till:

http://msdn.microsoft.com/sv-se/subscriptions/cc137115(en-us)...

I vänsterspalten, väljer du "Operating systems" > "Windows 7", sen har du allt på högersidan.

Har du t.ex laddat ner home premium, tryckar du bara på "view" för "Windows 7 Home Premium (insert arkitektur) - DVD (insert språk".

Nu vet du vilket SHA-1 och MD5 värden dem ska ha, du kan använda hashcalc 2 för att ta reda på värden för isofilem du laddat ner.

Hittar du inte på hemsidan kan du alltid söka på SHA-1 eller MD5 nuffrorna på google så ser du om dem stämmer eller inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Ingen som provat att ladda hem iso-filer någon annanstans? Eller använda originalskivor man redan har?

Tja, du ska kunna det då licenserna inte är bundna till skivorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, du ska kunna det då licenserna inte är bundna till skivorna.

Jo, jag tycker det också.
Men jag har ingen dator att prova på just nu och vill vara säker på det.
Även om jag är sådär 95% säker nu så vill jag få det bekräftat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jo, jag tycker det också.
Men jag har ingen dator att prova på just nu och vill vara säker på det.
Även om jag är sådär 95% säker nu så vill jag få det bekräftat...

jag håller på och drar hem ISO-filerna på annat håll, måste få detta gjort nu och jag orkar inte vänta på att det ska lösa sig med MSDNAA.

Jag återkommer senare ikväll.

@tcntad: Danke för infon, men orkar inte med att fixa med hashcalc etc (trots att det faktiskt inte lät så svårt, ärmest psykoloigisk lathet här från mitt håll nu).

Permalänk
Medlem

Detta funkade itne för mig. Blev blåst på 50 kr tror jag de var. Dom höjde till 100 bara några timmar efter min berställning. Kan berott på de, men när dom inte kan hjälpa mig i supportern så sket jag i de.

Grattis till er som det funkar för.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

@tcntad: Danke för infon, men orkar inte med att fixa med hashcalc etc (trots att det faktiskt inte lät så svårt, ärmest psykoloigisk lathet här från mitt håll nu).

Känner igen det där

Sålänge ni drar hem från, ja vart nu ni laddar hem isofilerna ifrån så ska det vara lugnt.. hoppas jag iaf eftersom andra verkar ha gjort det utan problem.

Permalänk
Medlem

Windows 7 köpes för 300 kr. PMa.

Visa signatur

R2UD3RCM550930577010006U

Permalänk
Medlem
Citat:

Känner igen det där

Sålänge ni drar hem från, ja vart nu ni laddar hem isofilerna ifrån så ska det vara lugnt.. hoppas jag iaf eftersom andra verkar ha gjort det utan problem.

Fick mig en chock när den sa att Windows SKUen var fel...

Insåg sen att jag försökte installera Ultimate med ett professional-key.

Dum som jag var hade jag Ultimate-ISO-filerna då varningen i W7 RC hela tiden sa att jag var tvungen att fixa ultimate... hehe.

Får fixa nytt. Men det ser ut att funka, magkänsla