Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem

Är det alltså så att nyckeln bara fungerar för att aktivera Win7 en enda gång? Om jag formaterar så går det alltså inte med samma nyckel nästa gång?

Q: Does the license (or "key") permanently unlock the software?
A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school."

Eller? Lite rörigt det här :p.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

jag beställde kontot i söndags.. hoppas att det kommer i morron :S

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Är det alltså så att nyckeln bara fungerar för att aktivera Win7 en enda gång? Om jag formaterar så går det alltså inte med samma nyckel nästa gång?

Q: Does the license (or "key") permanently unlock the software?
A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school."

Eller? Lite rörigt det här :p.

Hahah, jag har installerat med samma nyckel på en annan hd när min ena hd krashade. Då funkade det utan problem.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Detta funkade inte för mig 50 spenn åt helvete. Mail svarar dom inte heller på. Eller dom svarade en gång att jag måste gjort fel sen svara dom fan inte mer. Tror fan de va en robot som skrev de till mig. Mailet kom för fan 04.32

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

man måste bli full bonus medlem (100 kr) för att detta ska funka. det är lite lurit för aldeless ovan där man ska regga sig för full bonusmedlem så står det att man kan testa tjänsten i 3 månader för 50 kr. det funkar inte att regga sitt studentkort om man inte är FULL bonus medlem eller har 200p.
jag fick mitt msdnaa konto först idag.. reggade mig i söndags så det tar ca 5 dagar.

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Ville bara tacka "Lezziter" för tipset fungera perfekt + att du spara mig 1,5k

Permalänk

Jag har lite problem med att betala för Bonusmedlem. Har provat FF, Opera och IE. Men när jag väljer betalningssätt så säger den bara att jag måste välja ett sätt att betala.

Något tips?

Permalänk
Medlem

betala via sms.. det funkar helt ok, du får din bonusmedlems kod direkt via sms

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woxer
betala via sms.. det funkar helt ok, du får din bonusmedlems kod direkt via sms

Hittade inte vart man skickade SMS så jag körde via deras Pg. Då får vi se vad som händer. Tack iaf

Permalänk
Medlem

Jag skrev 10 tips/tricks. Tog kanske 10-15 min. Registrerade CSN-kortet. Dagen efter fick jag mail och sedan var det bara att ladda ner. Funkar perfekt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Latheten övervann Skrev också 10tips/tricks och nu inväntar jag mailet från MS

Permalänk

Funkar att installera om, men fick ringa och aktivera igen

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradoxnode

Ändra språk
Versionen som finns på MSDNAA är endast på engelska men i med det har de lagt upp en langpack för att man ska kunna ändra språk. Börja med att ladda ner langpack (som är en .zip-fil om jag inte misstar mig) och packa upp sv-se-mappen till C:\langpack\sv-se. De övriga mapparna är onödiga såvida du inte vill ha ett annat språk än svenska.

Öppna nu upp kommandotolken genom att skriva CMD i startmenys sök-ruta, högerklicka på den och välj Kör som administratör.

Kör följande kommandon:

DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se ###Kommer ta en stund för datorn att slutföra första kommandot. bcdedit /set {current} locale sv-se bcdboot %WinDir% /l sv-se

Det sista steget i att ända språk är att öppna Registereditorn, man får upp den genom att skriva regedit i startmenyn och kör även den här som administratör. Det är här det kan se lite olika ut beroende i installation har jag märkt men navigera (någon av dessa bör finnas) till:

1: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControl/SetControl/MUI/UILanguages
2: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentContro001/Control/MUI/UILanguages
3: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentContro002/Control/MUI/UILanguages

När du har hitta vilken av dessa alternativ som finns så tar du helt enkelt bort en-us och låter sv-se stå kvar.

Då var det klart och efter en omstart bör datorn vara på svenska!

När jag kör DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se så får jag ett felmedelande "the online/add-package option is unknown".

Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OnTheEdge
När jag kör DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se så får jag ett felmedelande "the online/add-package option is unknown".

Vad gör jag för fel?

Du kanske har samma problem som mig.
Löste det genom att skriva

DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se

Se till att mappen sv-se är uppackad i mappen langpack.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Nu behöver man inte byta språk längre.
Bara att ladda ner de svenska versionerna istället så slipper man det lilla krågel som var med att byta.

Både X86 och X64 finns på svenska för nerladdning.
Win7 Pro givetvis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chbg
Nu behöver man inte byta språk längre.
Bara att ladda ner de svenska versionerna istället så slipper man det lilla krågel som var med att byta.

Både X86 och X64 finns på svenska för nerladdning.
Win7 Pro givetvis

Betyder inte det ett extra par med nycklar?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradoxnode
Betyder inte det ett extra par med nycklar?

Jo, det blir ju 2st extra nycklar som man får tillgång till

Permalänk

Har nycklarna något bäst-före-datum. Dvs kan jag spara oaktiverade nycklar för framtida nyinstallationer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bad_spanker
Har nycklarna något bäst-före-datum. Dvs kan jag spara oaktiverade nycklar för framtida nyinstallationer?

såvitt jag vet nej, sen är det inget problem att använda samma licens flera gånger vid ominstallationer. Alltså, du kan inte installera samma licensnummer på flera datorer samtidigt, men en vanlig ominstallation eller flytt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Kan bara meddela att Pellesoft numera inte ger några poäng för tips & trix eller dylikt, så alla lycksökare kan ju söka sig någon annanstans..

(Pga. allt spam, ska tilläggas.. Det var inte mycket till tips & trix direkt..)

(Jag är för övrigt inte mer än medlem på Pellesoft, bara en något irriterad sådan)

Visa signatur

/Oskar Johansson
http://onkelborg.com

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att jag till slut har blivit bonusmedlem. Som jag skrev tidigare i tråden betalade jag för över två månader sedan, fick inga svar på mail osv. Till sist blev jag dock kontaktad av Pelle som ordnade allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falafel
Tänkte bara meddela att jag till slut har blivit bonusmedlem. Som jag skrev tidigare i tråden betalade jag för över två månader sedan, fick inga svar på mail osv. Till sist blev jag dock kontaktad av Pelle som ordnade allt.

hej, hur många nycklar fick du?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Onkelborg
Kan bara meddela att Pellesoft numera inte ger några poäng för tips & trix eller dylikt, så alla lycksökare kan ju söka sig någon annanstans..

(Pga. allt spam, ska tilläggas.. Det var inte mycket till tips & trix direkt..)

(Jag är för övrigt inte mer än medlem på Pellesoft, bara en något irriterad sådan)

Får man ej häller poäng för artiklar?

Så det enda sättet är alltså att betala för att bli bonus medlem?

Permalänk

Asså, 10 programmerings-tips&tricks, hur fan kan ett vanligt nöt komma på sånt o skriva där?

Edit: nehe, ser nu att det ändå inte funkar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Poäng för artiklar får man, men då ska man se till att anstränga sig. En artikel är inte fem rader om hur bra ctrl+c är..

Visa signatur

/Oskar Johansson
http://onkelborg.com

Permalänk

Nice guide!

Permalänk
Medlem

Ngn som har fått MSDNAA från pellesnoft och lyckats ladda ner Visio 2007? Det kanske bara är temporärt, men det står "Inventory is not available" när jag försöker göra det. Andra programvaror går.

Permalänk
Medlem

Registrerade mig igår på pellesoft och betalade 100kr med sms, lånade brorsans csn kort och skrev in det på mecenat fältet och verifiera, och fick mail från microsoft i dag har precis bränt ut win7 pro. snabbt som attan känner mig riktigt nöjd!

tog 24 timmar allt som allt! och allt på en söndag!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det beror på vilken sorts MSDNAA man har men jag kunde bara installera 3 ggr (WinXP för något år sedan) på samma dator. Dock om man har tillgång till flera språk hos MSDNAA så har man 4 olika nycklar för Win7 (man kan blanda 32- och 64-bitnycklar). Sedan har jag läst att efter en viss tid (~6 mån) går det att installera med samma nyckel igen om den låsts.
Men eftersom det handlar om hur många gånger man kan aktivera nyckeln så kan man installera en gång, aktivera nyckeln och sedan gör avbild av installationspartition (t.ex. Macrium Reflect, gratisversion).

Permalänk
Medlem

Så där, har nu reggat mig, betalat 100kr med kort, blev bonus medlem i ett år och har reggat mitt csn kort. Väntar på mail från microsoft nu bara.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB