Datorn hackar oregelbundet(speldator) Snälla hjälp!

Permalänk

Datorn hackar oregelbundet(speldator) Snälla hjälp!

Hej, jag har problem med min dator och har haft länge!
När jag använder datorn t.ex ser youtube eller lirar spel så hackar de väldigt mycket. Sen är det helt perfekt i någon minut sen börjar de hacka igen i ca 10-20 sek. Datorn är väldigt bra och har precis köpt ett nytt graffe kort för mitt förra sög och trodde det var därför det lagga. Har nu följande:

Processor: Amd x2 dual core 6000+ 3,1ghz
Graffe kort : Msi geforce gts 250 (detta är ej felet då det höll på innan köp av detta också)
Minne:4gb
Moderkort kan jag ej på rak arm

Vad tror ni kan va felet? det är något av ovanstående som är felet för jag har bytat alla andra delar i datorn och provat de flesta sakerna.
Jag har provat me xp alla sorters vista (har ultimate just nu)
Har någon nått tips vad jag kan prova, det är väldigt störigt att ej kunna använda en så pass bra dator på spel

Tacksam för hjälp!
MVH David

Permalänk
Medlem

Hur länge sedan var det du formaterade och installerade om datorn?

XP och Vista som du testat med. Är från innan, efter eller mitt i när du höll på att byta delar?

Beroende på hur många delar du bytt bör du ändå formatera och installera om allt. Glöm inte drivrutinerna till grafikkortet och moderkortet. Annars lär det verkligen hacka.

Permalänk

Jag formaterade senast datorn i förrgår jag har ej bytt delar förutom hårdisk och graffe kort. Graffe kort och hårdisk bytades i förrgår samband med formateringen och uppgraderingen till ultimate.!
jag har alla drivrutiner som behövs! HELT SÄKERT!
Tack

Permalänk
Medlem

Vad är det för nätagg (Tillverkare / Modell / Ålder)?

Vissa grafikkort behöver en extra elkabel från nätagget. Använder man sedan adapter råkar man ibland sätta den på fel kabel så den inte får tillräckligt.

Finns mer att göra men jag är osäker på om de har med felet att göra.

Permalänk

Det är ej fel på graffe kort för problemet fans långt innan jag köpte graffe kort.
Nätagg: 500w och den elkablen du snackar om har jag och den köpte jag igår.
Tacksam om du kan ge mig några mer tips att prova!
Tack!

Permalänk
Medlem

Att bara skriva antal Watt på nätagget säger ingenting. Behöver Tillverkare / Modell / Ålder också. Adaptrar brukar inte vara så bra att använda

Anledningen att jag ändå tog upp grafikkortet är om du glömmer något så ersätts det gamla problemet med ett nytt som kan ha samma symtom.

Permalänk

ska kolla upp vad det är för nätagg för jag är inte hemma nu. Återkommer snarast!
Tack

Permalänk

Hej igen!
Jag hittade felet!
Det satt i processorn. Jag ska reklamera den!
Funkar prima nu med en lite sämre processor tills vidare!
Tack för all hjälp!
David

Permalänk
Medlem

Var den trasig eller är den så ny att du behöver uppdatera bios till moderkortet?

Permalänk

Var något fel på den, vet ej riktigt vad... Ska reklamera den iallafall

Permalänk
Medlem

Bump!

Måste bumpa den här tråden då jag har precis samma problem, fast med en AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5400+.

Dave, fick du reda på vad felet med processorn var? Och isåfall, går det att fixa eller är det hopplöst?

Permalänk

Hej, var ett tag sedan jag hade detta problem. Men jag bytte processor och det löste det, något annat sätt kan jag inte.