Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jävligt deppig är man...
Kan va så illa att det inte blir att fira 2 år med tjejen tyvär:(

Verkar fått för sig saker som inte är helt sant tyvär, få se hur det går.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Jävligt deppig är man...
Kan va så illa att det inte blir att fira 2 år med tjejen tyvär:(

Verkar fått för sig saker som inte är helt sant tyvär, få se hur det går.

Fan va trist.

Hoppas det löser sig!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Fan va trist.

Hoppas det löser sig!

Tack, hloppas det med!:)

Fick dock papper idag från migrationsverketm, tydligen har de fått för sig att tjejen bor i japan, men icke hon bor i taiwan xD.

Permalänk

Då det här är skriva av sig-tråden så tar jag och skriver om min dag på jobbet i dag.

Lite bakgrundsinfo är att jag sitter i Comhems kundtjänst och det är nu i dagarna som alla fakturor osv ramlar ner i folks brevlådor runt om i landet.

Till att börja med så kan vi ju ta ett lågvattenmärke för mänskligheten.

En dam ringde in och presenterade sig som god man för en herre (för er som inte vet så är en "god man" en sådan som hjälper folk med vissa saker som de inte klarar av själva, t.ex en dövstum kan inte beställa något över telefon, då hjälper en god man till). Den här herren var så vitt som jag förstod det något förståndshandikappad.
Vad som hade hänt var att det hade kommit hem en försäljare till den här herren och den försäljaren hade då tagit tillfället i akt och sålt på honom det dyraste och största han bara kunde. T.ex så hade han sålt på honom 100 mb bredband när den herren tydligen inte ens hade någon dator.
Riktigt jävla avskyvärt gjort, ångrar mig att jag inte tog ärendet vidare, den jäveln som sålde allt det där hade gott kunnat få sparken tycker jag.
Hon berättade även att det hade kommit dit en annan försäljare som hade sålt brandsläckare och grejjer till honom för någon vecka sedan...
Folk har fan ingen skam i kroppen längre.

Nästa humoristiska samtal var en herre som ringde in, för att sammanfatta det hela så hade han inte läst igenom avtalet som han hade skrivit på men hade fått för sig att han skulle få en massa grejjer för ett fantasipris som det inte fanns en chans i helskotta att han kunde få det för.
I vilket fall som helst så hade han haft en del klydd med sina tjänster, hade ringt in till oss en hel del gånger men det hade ändå inte blivit rätt.
Jag tar och fixar till det så att abonnemangen iaf blir rätt, ger honom en rejäl rabatt i 2 månader och justerar även bort en ganska så rejäl summa från hans fakturor av ren välvilja.
Jag hade inte behövt göra någonting av det där egentligen då det i grund och botten handlade om att han inte hade läst igenom avtalet innan han skrev på det, men vafan, jag är snäll.
Men är han nöjd? Nej, han ska ha sitt fantasipris som han inbillat sig att han ska ha trots att det inte finns en snöflingas chans i helvete att det står något sådant på hans avtal.

Dagen fortsatte ungefär i samma manér.

Längtar verkligen tills inkassobreven börjar dimpa ner i folks brevlådor, det kommer bli några roliga dagar där

Det är ett hard knock life.

Edit:
I övrigt så önskar jag verkligen att folk hade tittat på sina fakturor innan de hade slängt sig på luren och ringt till oss förbannade som fan. Hade de tittat på mer än enbart beloppet som ska betalas in så hade vi sluppit så hutlöst många onödiga samtal.

Permalänk
Hedersmedlem

Blev attackerad av en galning i trafiken igår, han var såpass påstridig att jag till slut fick ringa polisen för att få väck honom
Stod själv med bilen en lång kö som han helt blint försöker köra om i sin personbil. När han får möte blir det såklart kaos och han styr rakt in i kön, mot bilen som står framför mig. Självklart blir ju det inte så bra så jag styr åt sidan så han kommer in bredvid mig. När jag vänder mig om ser jag att han sitter och vrålar mot mig och hytter med näven. Eftersom han kört så nära att han står mer eller mindre mot min bil vill jag ju såklart inte flytta mig med risk för skador på bilarna så jag väntar på att han ska köra men han fortsätter att sitta och vråla och hytta med näven.
Till slut rullar kön igen men han står kvar mot min bil så jag öppnar dörren och kliver ut med frågan vad han vill och om han kan flytta sig. Bad idea!!
Han hoppar ut ur sin bil och attackerar mig direkt skrikandes frågan "ska vi slåss" som han upprepar kanske fem sex gånger samtidigt som han måttar några slag mot mitt ansikte. Dock inte med avsikt att träffa men ganska obehagligt ändå.
Därefter börjar han fråga om jag ska ha en danska skallar istället och gör ett par utfall mot mitt ansikte. Då fick jag nog och sa till honom att jag tröttnat och ringer polisen. Han hoppar då in i bilen och drar iväg med en rivstart så jag tar regnumret och ger till polisen i luren.
Kollar upp regnumret när jag kommer hem, ringer upp honom och frågar vad hans syfte med hela spektaklet var.
Svaret var skrattretande, han har aldrig gjort något sådant, jag har inga vittnen för det hade han kollat genom att stanna längre fram och kolla hur lång tid jag stannat på platsen samt frågade han mig om jag själv fattar vem polisen skulle tro på vid en eventuell fortsättning på historien. Han bad mig även att skaffa ombud om jag ville diskutera vidare.

Efter lite research visar det sig att han är brandman och extraknäcker som nån sorts jobbcoach.

Hans motto på hemsidan: Kompetent, ärlig, pålitlig, energisk och socialt tydlig

En ny Göran Lindberg i brandmannakostym?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

ledsen över att inga sjöar är skottade i närheten där jag bor nu .. snyft..

Primdatorn strular lite med nätverksanslutning krävs ibland flertalet reboot för att man ska komma ut på Wan/Lan.

Slavedatorn säckade ihop ännu en gång efter 6 st olika hårddiskbyten fick jag igång den med nytt os dock efter mindre än 12timmar så vägrar de boota. Os'et är skadat.. suck.

en kabel jag köpte för 350kr till datorn strular dock har jag fått bra bemötande av Dustin antagligen får jag en ny utan kostnad eller skickar tillbaka den och isf den nya om de inte funakr och får pengarna tillbaka.
Dock löser det inte mitt problem och slavedatorn som är en nödlösning strular ju..

Börjat få sömnproblem att jag inte sover på nätterna och ligger vaken i timmar innan man får en stund vila

Tjejen man snackat med bor låångt borta och det känns som att ibland finns gnistan där och ibland inte.

Har sjukt långtråkigt. lyssnat sönder den musik jag lyssnar på. surfat runt på nätet så jag kommit till slutet.se bla.

Har nog bara 2 v kvar på jobbet lite skönt men samtidigt tråkigt att sen vet jag inte vad man ska göra eller akut flytta någonstans.

börjat få ont i svanken ibland när jag sitter och går..

Min tomteluva har försvunnit

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
'text'
Har nog bara 2 v kvar på jobbet lite skönt men samtidigt tråkigt att sen vet jag inte vad man ska göra eller akut flytta någonstans.

börjat få ont i svanken ibland när jag sitter och går..

Min tomteluva har försvunnit

Själv känner jag mig ganska glad just nu (och trött). Legat lite efter i en kurs jag läser (After Effects), men suttit i stort sett från 11:00 till nu med det och känns som att jag tagit igen det mesta. Känner mig riktigt nöjd!

Funderar också mer och mer på att börja träna. Känner mig trött väldigt ofta. Får nästan känslan av att det skulle bli bättre om man började träna. Men känner att jag varken har tid, lust eller ork att börja gymma just nu!
Fast då lär man väl förbli som en sticka. Man kanske skulle köpa ett par hantlar. Kan man träna någorlunda vettigt hemma med hjälp av t.ex. hantlar etc? Om man skulle lägga nån timme några gånger i veckan?

Gonatt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling

Själv känner jag mig ganska glad just nu (och trött). Legat lite efter i en kurs jag läser (After Effects), men suttit i stort sett från 11:00 till nu med det och känns som att jag tagit igen det mesta. Känner mig riktigt nöjd!

Funderar också mer och mer på att börja träna. Känner mig trött väldigt ofta. Får nästan känslan av att det skulle bli bättre om man började träna. Men känner att jag varken har tid, lust eller ork att börja gymma just nu!
Fast då lär man väl förbli som en sticka. Man kanske skulle köpa ett par hantlar. Kan man träna någorlunda vettigt hemma med hjälp av t.ex. hantlar etc? Om man skulle lägga nån timme några gånger i veckan?

Gonatt.

Är nog snarare en generell brist på D-vitamin som ligger bakom tröttheten. Hör ihop med årstiden

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Är nog snarare en generell brist på D-vitamin som ligger bakom tröttheten. Hör ihop med årstiden

Intressant teori. Nån D-vitamin på burk du kanske kan rekommendera? Who needs the sun!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Intressant teori. Nån D-vitamin på burk du kanske kan rekommendera? Who needs the sun!

Nej har faktiskt inte aning
Dock säger "alla" man snackar med om den allmänna nedstämdheten att det har med det att göra.
Sen ska man ju inte träna mindre för det, allmäntillståndet blir ju brutalt mycket högre/bättre om man håller igång lite.

Visa signatur

Permalänk

Jag har tappat bort min sjunde gradskiva på lika många månader. Jag funderar på att skapa en stor konspiration kring det hela där alla i min närhet är ondskefulla tjuvar som inte går att lita på, men antagligen är det bara jag som är väldigt bra på att tappa bort dessa genomskinliga ting...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Gonatt.

Jag känner också så men när man väl kört sin träning i 1-2 månader och börjar få rutin så går allt så mycket lättare.
Sitter själv å säger att jag ska gå ner si och så till sommaren, börja röra på mig osv...men summan av det hela är att jag inte gjort ett skit men imorgon ska jag lasta röven ur köttvagnen och gå och simma för att sedan avnjuta bastun i många minuter (vi finnar gillar sånt hehe)

Jag har varit aktiv idrottsman under mina yngre år och man mår sjukt mycket bättre speciellt om man känner att allt går bra och har sina mål då går man och tränar även om det är körigt för en rejäl träning hjälper till både fysisk och psykiskt välmående. Nu säger jag inte att alla ska köra en och en halvtimma träning per dag på vardagarna + ev match på helgen men minst 3 gånger i veckan ska man ha 1timma hårdare träning sen kan man göra något lätt hemma.

Permalänk

Angående trötthet så tycker jag det mycket hänger ihop med humöret, nu när jag har tränat hårt i några månader, så vet jag faktisk inte om jag är så mycket piggare. Piggheten återkommer dock på gymmet, men försvinner när jag går därifrån. hehe
Men vädret ute gör en trött, det är inte gött att gå ut. Precis som person ovanför planerar jag på att ta ett bad, sitta i den varma bubbelpoolen och koppla av i kylan är gött, sedan bastun.
Det enda problemet är att jag har kuponger kvar på ett bad ca 3 mil härifrån och det känns inte gött att cykla nu, så det blir väl att betala för en gång på badet i stan. (åka buss dit och tillbaka kostar mer än badet i stan)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag har tappat bort min sjunde gradskiva på lika många månader. Jag funderar på att skapa en stor konspiration kring det hela där alla i min närhet är ondskefulla tjuvar som inte går att lita på, men antagligen är det bara jag som är väldigt bra på att tappa bort dessa genomskinliga ting...

Ficktjuvar, det är såklart aliens som har varit här och snott dina gradskivor, då de inte har den matematiska kunskapen som krävs för att göra sådana själva.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Glad efter en lyckad kväll hos en polare.. Vi har grillat kött å druckit jägermeister å lite annat osv

Lite pissed för att jag inte har eurosport på mitt rum, missar WRC

Permalänk
Medlem
Citat:

Solarie. D-vitamin får du genom att utsätta din hud för solljus och det är just därför som vintern nära polerna ställer till problem, speciellt för svarta som inte tar upp lika mycket.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Intressant, nångång imorrn mellan 0700 och 1600 kommer nån gubbe eller gubbar hit å drar kabel för telia's fiberlan..

Fan om dem kommer hit 0700.. Dem har kört hårt hela dagen och arbetet kommer ta 4 timmar.

Permalänk

inte så farligt ju Bara gå upp som oss dödliga..

är ändå uppe vid kl6 eller när jag jobbade shift var man ju uppe redan vid 4 och stirrade

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

inte så farligt ju Bara gå upp som oss dödliga..

är ändå uppe vid kl6 eller när jag jobbade shift var man ju uppe redan vid 4 och stirrade

Haha

Jo när jag svartjobbar går jag upp runt 4-5 på morgonen så det är inte problemet men slagborren som kommer användas är det:p

Hörde iaf av morsan att dem kommer runt 13 så det är lugnt iaf som tur är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel

Folk har fan ingen skam i kroppen längre.

hmm?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Haha

Jo när jag svartjobbar går jag upp runt 4-5 på morgonen så det är inte problemet men slagborren som kommer användas är det:p

Hörde iaf av morsan att dem kommer runt 13 så det är lugnt iaf som tur är.

ashhh i hur är de inga problem.. roligare i lgh komplexx där det sprider sig flera hundra meter i väggarna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

ashhh i hur är de inga problem.. roligare i lgh komplexx där det sprider sig flera hundra meter i väggarna

Maddafakka...
Ni tror inte dem va här kl 0700 iaf!..

Jo sånt är ju extremt kul, vi bor just i lägenhet med 6 lägenheter /trapp uppgång, dem höll på som fan igår.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man alltid drar det kortaste strået när främlingar ska komma och arbeta i lägenheten, ingen skönhetssömn då inte!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Jag tycker man alltid drar det kortaste strået när främlingar ska komma och arbeta i lägenheten, ingen skönhetssömn då inte!

Nej, jag märkte det
Var dock en rätt fin tjej med hehe...

Tydligen har Akelius köpt 30.000 boxar som ska in i varje lägenhet och sen kanske man kan byta till Telia Fiberlan.

Permalänk
Medlem

Fy fasen vAAD DÅRligt slut på dexter so 4 !! typ deprimerad...

Funderar starkt på att sluta följa serien fast den är så bra...

Ushhhha

Inlägg redigerat av moderator på grund av spoiler.

/il

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Snygg spoiler där Laars.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Snygg spoiler där Laars.

Aj fan sry

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd

Jag är HappY

1: Köper en lägenhet nu på måndag den 22'e
2: Får en massa pengar till möbler
3: Har en snygg tjej
4: Har en bra dator
5: Ska äta tacos ikväll
6: Hade sex i helgen
7: Jag är frisk
8: Inte ätit godis eller druckit cola eller dylikt samt inte ätit kakor eller dylikt på 10år

Mina dåliga saker:

1: Har blivit scammad av en hemsida Livsprognos.se fast jag inte har gjort nåt jefla test =/
2: Har några obetalda räkningar =/
3: Snöstorm ute =/
4: Sover dåligt =/
5: Har störda drömmar varje natt =/

Don't worry be happy!

Det var mina punkter i livet idag ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Jävla snö som kommer så man måste ut och skotta men få ta och ploga lite med bilen i kurvorna annars sen

Blir en tråkig fredag på jobbet. suck jättekul med snö så allt tar längre tid..
Dessutom gör jag nog min sista vecka där nästa vecka så det är ju lite blandade känslor.. frågan är bara vart fan jag ska ta hän nu?

Sover sjukt dåligt om nätterna nu mera. vet inte varför.

Vill ta och köpa loss en bil från en gammal gubbe dessutom men tror inte jag får loss den även om jag bjuder dens rätta värde eller till och med lite mer..

Funderat på att skaffa en till bil och pilla med dock blir det mycket pengar att lägga ner och lära sig mycket om bilar dock lite skoj men svårt att ha utgifter när inkomster har typ lika med 0.

Känns inte redigt lönt att göra något på nuvarande bilen jag tilloch med haft längre än det varit planerat . visst snart 'bara' 30 tusen mil och går säkert ett par tisenmil utan problem fast att motorn har tickat i över 2,5tusen mil nu Behöver nog ett par nya sommardäck och vinterdäck till den med dessutom.. suck.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fan vad less jag är på inkompetenta busschaufförer som står inne med sin buss, väntar på station och vägrar släppa in folk. De skiter fullständigt i om det så är 20 minus ute.

Detta hände mig och några kompisar idag faktiskt. Vi gick till bussen som redan stod inne. Den hade dörrarna stängda. Vi väntade säkert 10 minuter, ingen reaktion från föraren (som konstigt nog satt på en passagerarplats). Kompisen knackar då försiktigt på bussdörren. Då jäklar blev det fart på chauffören.
Han kliver fram och trycker på knappen, så dörrarna öppnas, går snabbt och ställer sig tvärs framför dörren, så frusna passagerare inte kommer in.
Han frågar ut oss och påstår även att kompisen nästan slog sönder dörren när han knackade försiktigt, vilket han nekade till så klart. Nåja, slutade i alla fall med att chaffisens argument tog slut och vi, helt paffa av chaufförens agerande, fick kliva in i bussen.

Hade inte kompisen gjort föraren uppmärksam på att vi ville komma in i bussen, hade vi fått stå där ute och frysa ännu längre tid. Så, kanske var det chauffören som hade en dålig dag helt enkelt. Jag vet inte.

Vi har även andra skumma busschaufförer här i stan.
En annan gång blev jag snuvad på nästan 400 meter när chauffören som körde då, vägrade öppna dörrarna vid hållplatsen som jag och annat folk skulle av vid. Hon bromsar in, stannar bussen en kort stund vid hållplatsen som jag skulle av vid, för att sedan gasa upp bussen igen.
Jag kastar mig upp på närmaste säte, någon annan får tilltryckt handled av hennes manöver och denne ringer dagen därpå till det lokala bussbolaget för att klaga.

Har fler incidenter på lager, men dom får vänta till ett senare tillfälle.

Permalänk
Medlem

Sovit hos farsan denna vecka... Kommer hem och ser att någon av syrrans ungar knäckt min USB-dongel Hon VET att min dator är lösenordsskyddad = onödigt att gå in hit ö.h.t.... När FAN ska hon lära sig att GE FAN i min dator och mina grejjer? Satan vad sur jag är nu!!!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW