6280 visar displayen spegelvänd och upp-o-ner

Permalänk
Medlem

6280 visar displayen spegelvänd och upp-o-ner

Har tappat bort min iphone och var o grävde bland telefoner som ligger i skåpet och skräpar, hittade en Nokia 6280 som jag tänkte får duga som telefon tills jag får en ny ifön.

Men när jag startar den är bilden för det första spegelvänd och dessutom upp-o-ner.

Någon som sett detta tidigare? är det mjukvara eller hårdvara som krånglar?
Om hårdvara, kan det vara så enkelt som displayen ?

Telefonen är ju inte värd många ören så jag tänkte väl inte lägga ner massa pengar på den, möjligen något enkelt som går snabbt att lösa.

Någon med ideér ?

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

bilder är alltid uppskattat..

Nu vet jag inte alls om telefonen men både telefoner och mp3's kan ju rotera bilden på vissa modeller så ingen inställning?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ska fixa bild.

Dock förstår jag inte funktionaliteten med att kunna spegelvända och rotera en bild 90 grader skulle vara

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut, telefonen hålls upprätt precis som du har den framför dig på bilden.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Prova en factory reset *#7370#

Permalänk
Medlem

Slog på den nu för att prova reset.
När jag fick igång den va displayen delad vertikalt med ett streck och allt såg ut som störningar på tv-bilden, fast i mobilen.

jag tror barnen får ta över denna och leka med istället, verkar rätt hopplöst fall

Tack ändå för engagemang att försöka lösa det

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Bara displayen som har dålig kontakt. Låt den ligga på ett dygn så kan den reda upp sig. Annars några torx skruvar för att öppna den.

Permalänk
Avstängd

Hehe, bokstäverna är i rätt ordning men upp och ner... och läs från andra raden först.. Mysko.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.