Skall snart byta min mobil med till vilken ?

Permalänk

Skall snart byta min mobil med till vilken ?

Tjabba !

Jag skall byta till en ny mobil. Någon som har tips på bra mobil ? Vill gärna ha med pekskärm och tex android eller om det finns liknande system för om jag fattat det rätt är android linux eller ?

Htc Hero har jag kollat lite på och känns bra men vad tycker ni ?

/Force

Permalänk
Medlem

Budget? Krav? Jag rekommenderar ju klart Nexus One över Hero om priset inte spelar någon roll.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Budget nja skall förnya mitt abonnemang så blir väll inte så himla dyrt med telefunken. Krav pekskärm och gärna android för det är väll det ända linux baserade system eller ?

Permalänk
Medlem

Maemo är också byggt på Linux. På vilket telebolag ska du förlänga abonnemanget så man vet vilka telefoner du har att välja på?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd

Välj en mobil med Snapdragon prolle är mitt tips !

Permalänk

Telia abonnemang.

Vad är snapdragon prolle ?

Permalänk
Medlem

XPERIA X10 kanske, den siktar jag på om det inte framkommer nått illa om den.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Du ska helt klart ha en lur med snapdragon, den cpu'n ligger på 1GHz medan hero kör htc's gamla goda 528MHz cpu. Detta gör att heron känns fruktansvärt seg ibland (läs ofta).

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Berätta lite mera vad du skall använda den till så är det enklare att rekomendera.

T.ex riktig surfupplevelse så är det Nokias N900 (snurrar Maemo, linux os med terminal och allt), spelar även de flesta videoformat, kommer nya codecs hela tiden också (klarar även av undertexter.

Spel. iPhone utan konkurans.

Google stuff helt klart Nexus one eller någon annan Android telefon

Ren och skär jobbmobil, Nokias e-serie

för att ta lite exempel

Permalänk

Det skall vara en jobbmobil. SKall kunna surfa och den skall kunnas synkas till datorn. Skall kunna använda bluetooth skall vara kopplad till datorn samtidigt som jag ringer från den. Mobilen jag har idag Ericsson G502 fungerar inte det att ha den kopplad till datorn och ringa från den samtidigt. SKall kunna även skriva in möten i den undertiden jag ringer från den och den är synkad till datorn. Detta är det viktigaste sedan allt annat lull lull är bara plus.

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som det är en E72 du skall ha. Webläsaren är inte den bästa men med opera mini skall det åtminstone funka helt okej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Tycker det låter som det är en E72 du skall ha. Webläsaren är inte den bästa men med opera mini skall det åtminstone funka helt okej.

Måste säga att E72 kändes otroligt plastig och gav ett mycket dåligt intryck när jag hade en i min hand. Skulle titta åt någon annan telefon, men du kan ju ha fått annat intryck av den.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF