Permalänk
Medlem

Xbox med rrod, råd?

Har en gammal konsol (ej hdmi) som nu fått rrod. Det jag nu väljer mellan är:

lämna in för dryga 1000 lappen

eller

köpa ett arcade och sätta över hdd från mitt gamla, för detta är väl möjligt? Brukar det ingå hdmi kabel när man köper nytt arcade?

Vad skulle ni göra?

Permalänk
Medlem

Skulle köpt en arcade, HD skall bara vara att flytta över. Nya 360 är ju svalare och så har du hdmi ut med.
Tror inte det följer med hdmi kabel längre dock. Räcker med en för dryga 100 lappen annars.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Har en i Västerås som lagar Xbox för 250-300kr... dock utan kvitto då!

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att du ska köpa ett nytt som har stöd till hdmi + får du garanti med. Men man får inte hdmi kabeln på köpet du får köpa en egen.

Permalänk
Medlem

Det ingår inte hdmi kabel i arcade..

Men jag hade endå köpt en helt ny Xbox om du nu vill det, själv föredrar jag PS3.

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Lutar åt ett nytt arcade faktiskt. Är det en vanlig hdmi kabel man ska ha eller är det nå special? För en vanlig har jag till övers och då borde jag komma undan rätt billigt..

Att tillägga kan ju va att jag köpte konsolen igår beggad, funkade i 10 min sen rrod. Pajasförsäljaren vägrar ta tillbaka det. Så, årets bästa köp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kex
Tack för svar.

Lutar åt ett nytt arcade faktiskt. Är det en vanlig hdmi kabel man ska ha eller är det nå special? För en vanlig har jag till övers och då borde jag komma undan rätt billigt..

Att tillägga kan ju va att jag köpte konsolen igår beggad, funkade i 10 min sen rrod. Pajasförsäljaren vägrar ta tillbaka det. Så, årets bästa köp!

Vanlig HDMI-kabel fungerar finfint

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Eller så lagar du den! Gjorde jag o den funkar perfekt, la 20 spänn på skurvar. E galet enkelt.

Permalänk
Medlem

Finns faktiskt olika typer av RRoD. Vissa enklare att laga än andra

Permalänk
Medlem

Jag hitta en Youtubefilm där dom "lagar" en rrod genom att linda in konsolen i handdukar och starta det i typ 30 min för att överhetta. Testade det inatt och nu kommer jag faktiskt in i dash board men spelen fryser... :/

Permalänk
Medlem

Lagga det sj, ska laga kompisens idag. köpte fluss på elsa igår som ja ska pensla på sen isolera lite och in i ugnen.

http://xbox-experts.com/tutorial/the-ultimate-xbox-360-oven-r...

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Skicka på service eller laga själv..

Eller satsa på en Ps3:a

Permalänk
Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Avstängd

Laga det själv, rrod är enkelt att fixa. Oftast håller det några månader lr liknande.

Eller
Köp en arcade och sälj den du har som reservdelsmaskin på ex psxcare.com.
Flytta över hdn.

Nya 360 är dessutom mycket bättre byggda och drabbas mindre ofta av rrod.
Dom äldre är rrod galna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan köpa någon bra reflow maskin ?