Permalänk
Avstängd

M11x vs Asus UL30VT

Sliter mitt hår till förbannelse i vemod! Kan verkligen inte bestämma mig då M11x kostar ca 4700kr mer med inställningar jag känner mig nöjd med (bättre processor, 4gb ram samt win 7 pro).
Dessutom känner jag mig fortfarande lurad av alienware då baspriset hamnade på 10k skr vilket var lite mer än vad jag hade räknat med

Sen att M11x är så galet sexig gör ju inte saken bättre heller samt att den faktiskt är bättre och för att inte tala om mindre.

Vad jag hade hoppats på här är helt enkelt åsikter om vilken ni hade tagit och varför, och/eller kanske kommer med lite information som jag missat.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Dell har ju 10% rabatt, så med din config bli ju det runt 10500kr.
Om du tycker alienware är sexig så rekommendera jag att slå till, då GT355m 1gb är dubbelt så bra som gt210m 512mb som sitter i asusen.
Dock vet jag inte hur det är med skärmen, 11.6" känns ju nästan för lite för att sitta o spela på.

Här hittar du en jättebra recension på datorn.
http://www.hardwareheaven.com/reviews.php?reviewid=924&pageid...

Permalänk
Avstängd

Tack, riktigt välskriven var den med.
Dell har 10% rabatt? Hur implementerar man den?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fast tror inte att rabatten slår in på alienware.

Permalänk
Avstängd

Woah, det funkade! Dock bara fram till den 24:e, dvs. i övermorgon. Då får man väl se till att städa lägenheten för att förbereda ankomsten =). Finns det någon möjlighet att denna rabatt skulle dyka upp igen inom en snar framtid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitad
Woah, det funkade! Dock bara fram till den 24:e, dvs. i övermorgon. Då får man väl se till att städa lägenheten för att förbereda ankomsten =). Finns det någon möjlighet att denna rabatt skulle dyka upp igen inom en snar framtid?

Det kommer rätt ofta så du kan ta det lungt.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Avstängd

Tack! kanske ska se över min budget en sista gång så jag inte sätter mig i skiten =). Tack för all hjälp! xD