Permalänk
Medlem

Testkör nya sidan

Har länge lurat på hur man skulle kunna göra en layout som är väldigt bunden till det grafiska istället för tvärtom (så som man egentligen inte bör göra - content is king, men grafik är desto roligare ). Driver idag eget och håller på mycket med just grafik och grafisk implementation av webbsidor etc, så jag tänkte att där borde det passa om något. Sidan har en del innehåll kvar och jag funderar på en nivå till i botten för egenutvecklat material. Vore kul att höra era åsikter, om ni hittar några komplikationer med den och bitar som kan förbättras.

http://workingart.se/

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg sida!

Det enda jag har att klaga på är väl att jag inte riktigt gillar fonten i översta menyn.
Annars så var den cool, kul att se något som står ut från mängden ibland.
Testat i IE och FF utan probbs

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Tyckte den var otroligt fräsch och härlig! Tyckte om hela upplägget med att man kunde scrolla upp och ner mellan sidorna. Det jag dock reagerade på var att det vore härligt om det liksom var nån sorts "snap to edges" om du förstår vad jag menar, så att man inte hamnar mellan två sidor(inte för att man gör det men vore ballt om den drog sig till det sidan!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Jättesnygg verkligen! En sak som slog mig först efter att ha scrollat ner och sen upp igen är att det ambienta ljuset "ovan jord" känns lite för kallt. Kan i vanlig ordning inte sätta fingret direkt på det, kanske att det behövs lite mer gula eller röda toner, eller helt enkelt aningen mer kontrast.

edit: nu är jag petig i överkant men du har ett &ouml; i <li id="nav2">

edit2: du kanske kan rotera och spegelvända den undre cirkulära knappen lite så att texturen inte är identiskt med den övre. En sak som kan verka mindre estetiskt är att hemsidan hoppar till om man i toppmenyn klickar på länken till den sektion man redan är vid. En annan sak är om man klickar snabbt på flera innan den hunnit scrolla klart; det snyggaste hade varit om den mjukt bytte riktning på scrollandet, tror det bör gå att ordna på något sätt.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt!

En sak bara, när sidan laddat klart, ska den "gunga" upp och ner en stund?

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tillägga är att jag gillar sidan otroligt mycket. Grymt snyggt.

Permalänk
Medlem

Jättekul att höra att ni gillar den, skön belöning på många timmars arbete.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Riktigt snygg sida!

Det enda jag har att klaga på är väl att jag inte riktigt gillar fonten i översta menyn.
Annars så var den cool, kul att se något som står ut från mängden ibland.
Testat i IE och FF utan probbs

Kör med samma font på hela schabraket, men den där kanske man skulle cufon:a till någon stilig som passar, några tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Tyckte den var otroligt fräsch och härlig! Tyckte om hela upplägget med att man kunde scrolla upp och ner mellan sidorna. Det jag dock reagerade på var att det vore härligt om det liksom var nån sorts "snap to edges" om du förstår vad jag menar, så att man inte hamnar mellan två sidor(inte för att man gör det men vore ballt om den drog sig till det sidan!

Kul att höra! Det va en grym idé med snapping, frågan är hur användare med mindre webbläsarfönster gillar en sån funktion, man kanske kan laborera fram en "inom 50px radie"-snapping.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Jättesnygg verkligen! En sak som slog mig först efter att ha scrollat ner och sen upp igen är att det ambienta ljuset "ovan jord" känns lite för kallt. Kan i vanlig ordning inte sätta fingret direkt på det, kanske att det behövs lite mer gula eller röda toner, eller helt enkelt aningen mer kontrast.

edit: nu är jag petig i överkant men du har ett &ouml; i <li id="nav2">

edit2: du kanske kan rotera och spegelvända den undre cirkulära knappen lite så att texturen inte är identiskt med den övre. En sak som kan verka mindre estetiskt är att hemsidan hoppar till om man i toppmenyn klickar på länken till den sektion man redan är vid. En annan sak är om man klickar snabbt på flera innan den hunnit scrolla klart; det snyggaste hade varit om den mjukt bytte riktning på scrollandet, tror det bör gå att ordna på något sätt.

Alltid bra med ett par extra grafikerögon. Det stämmer, underjorden är mer kontrastrik och förstår vad du menar med blåtonen, har försökt att hämta in blått från himlen men det kan hända att jag hällt på för mycket från cyanburken. Ska fixa dit en annan träbit, har försökt att hålla grafiken så lite repetitiv som möjlig men den missade jag.

Vilken webbläsare använder du? Får inget hopp i Fx och IE. Får se över mjukheten i scrollalgoritmen, den är lite småbökig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmie
Snyggt!

En sak bara, när sidan laddat klart, ska den "gunga" upp och ner en stund?

Den hoppar till nivå 1 när sidan är färdigladdad (ligger lite extra i överkant så att den har utrymme att spacea loss i gungningen), kanske är bättre att den hoppar ned direkt? Tyckte det blev ett litet ful-snyggt fel i slutändan.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save

Den hoppar till nivå 1 när sidan är färdigladdad (ligger lite extra i överkant så att den har utrymme att spacea loss i gungningen), kanske är bättre att den hoppar ned direkt? Tyckte det blev ett litet ful-snyggt fel i slutändan.

Om den vore lite mjukare när den hoppade ner så skulle det bli perfekt, imo.

Sen tyckte jag att spamfilter-locket på röret var en cool detalj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmie
Om den vore lite mjukare när den hoppade ner så skulle det bli perfekt, imo.

Sen tyckte jag att spamfilter-locket på röret var en cool detalj.

Får bli en mjukrullning ned istället, håller med om att det ser lite tokigt ut.
Kul! Satt länge och funderade på en spiral på röret men insåg att det skulle ta timmar att få till en snygg sådan, och ett spamfilter kan ju va bra att ha.
Ska försöka få in fler detaljer över tiden, kanske några små animationer, vore kul att få sidan lite mer levande.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Får intrycket av ett väldesignat point and click spel
Grymt snyggt, inte ofta man ser någon sida där designen är basen och att det är välgjort gör det extra grymt

Datorn ser dock inklippt ut och bordet den står på har lite väl raka kanter, men det är smådetaljer

Good work!

Permalänk
Medlem

Plus-tecknet under den vertikala navigeringen ser inte ut att vara riktigt centrerad i sin 'cirkel', borde kunna justeras med en ändring på line-height för det tecknet. Annars ser det bra ut!

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem

Häftig design
Känns som man vill klicka på saker som i ett spel. Kanske lägga in lite "eastereggs" så att det blir nån liten effekt när man klickar eller håller musen över vissa grafiska objekt. Typ att det prasslar till när man för musen över växten, bilden på datorn rör sig lite, bubblor i vattentanken, lite rörelse i mätaren på röret etc.

Kanske är svårt att genomföra i praktiken på ett enkelt sätt, men typ små animerade gif-bilder som ligger över designen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonsas
Får intrycket av ett väldesignat point and click spel
Grymt snyggt, inte ofta man ser någon sida där designen är basen och att det är välgjort gör det extra grymt

Datorn ser dock inklippt ut och bordet den står på har lite väl raka kanter, men det är smådetaljer

Good work!

Kul, inspirationen kommer nog från alldeles för många år med plattformsspelande.
Har fixat lite med bordet och datorn, ser dock nu att benen har en släng av elefantias.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sysse S
Plus-tecknet under den vertikala navigeringen ser inte ut att vara riktigt centrerad i sin 'cirkel', borde kunna justeras med en ändring på line-height för det tecknet. Annars ser det bra ut!

Det borde vara tillfixat nu. Måste även se över materialet som hämtas in, som det är nu så är det ett simpelt ajaxanrop där intoningen inte tar hänsyn till om det finns cachat eller inte. Tror det får bli att ladda in allt i en klump från att sidan laddas så att navigeringen inte får några väntetider.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myllerman
Häftig design
Känns som man vill klicka på saker som i ett spel. Kanske lägga in lite "eastereggs" så att det blir nån liten effekt när man klickar eller håller musen över vissa grafiska objekt. Typ att det prasslar till när man för musen över växten, bilden på datorn rör sig lite, bubblor i vattentanken, lite rörelse i mätaren på röret etc.

Kanske är svårt att genomföra i praktiken på ett enkelt sätt, men typ små animerade gif-bilder som ligger över designen.

Det är helt klart en rolig idé, det jag är lite orolig över är att sidan kan bli för tungladdad, den ligger redan på omkring 800Kb. Jag får ta det till ritbordet och se vad man kan komma fram till.

Antagligen vore det bra med en engelsk version av sidan som visas om användaren besöker från ett icke-svenskt ip (och ett val också förstås). Någon som har sysslat med det och har några tips?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com