Ipod touch 8gb. Third generation?

Permalänk
Medlem

Ipod touch 8gb. Third generation?

Hejsan. Jag har en fråga. Det står överallt, Ipod touch 8gb ( 3 generation ). Fast finns det ens en 8gb 3g? Jag har hört att det bara finns 32, och 64 av 3g. Endå står det 3g på 8gb. Som te.x på Elgiganten står det att det är en 3 generation. I så fall vad är skillnaden på 8gb 2g och 8gb 3g? Tacksam för svar.

Föresten fanns det 16, 32, 64 utav 3g förut? Men inte längre? Tycker 32g är för mycket. Högst 16g. Men vill samtidigt ha en 3g.

Permalänk
Medlem

Andra generationen kom i 8, 16 och 32 GB.

Tredje generationen i 8, 32 och 64GB.

Skillnaden är att om du köpte en andra generationens fick du iPhone OS 2.0 och fick betala för OS 3.x. Tredje generationen kommer med OS 3.x. Uppgraderingen kostar för dem med andra generationens Touch.

Så tredje generationens 8GB är samma hårdvara som andra generationen fast med bluetooth upplåst (chipet fanns på andra generationen men man var tvungen att uppgradera till OS 3.x för att få tillgång till den).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toerne
Andra generationen kom i 8, 16 och 32 GB.

Tredje generationen i 8, 32 och 64GB.

Skillnaden är att om du köpte en andra generationens fick du iPhone OS 2.0 och fick betala för OS 3.x. Tredje generationen kommer med OS 3.x. Uppgraderingen kostar för dem med andra generationens Touch.

Så tredje generationens 8GB är samma hårdvara som andra generationen fast med bluetooth upplåst (chipet fanns på andra generationen men man var tvungen att uppgradera till OS 3.x för att få tillgång till den).

Okej. Men jag läste lite på någon sida jag hittade nyss. Där stod det att 32gb och 64gb 3g hade 50% snabbare minne och voice kontroller och lite annat som inte 8gb hade.