Permalänk

Jag beställde och betalade i tisdags kväll. Man får väl ingen bekräftelse? Den bara kommer? När ska jag förvänta mig att den kommer?

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiLL38R0R
Jag beställde och betalade i tisdags kväll. Man får väl ingen bekräftelse? Den bara kommer? När ska jag förvänta mig att den kommer?

Det kommer när det kommer. han skickar ett mail o säger att den är på G men inget mer tar runt 7 dagar

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

Nils skickade mitt samma dag jag la ordern. Beställde måndag och fick prylarna i fredags.

Lite inspiration till er andra:

Den röda Sleeven är inte så orange som den ser ut på bilden, men den var inte heller så mörkröd som den ser ut att vara på hemsidan. Mer "Ferrariröd".

Såhär gick det när jag skulle plocka bort ATX-kontakten från nätagget. :/

Får använda den vita som kom med förlängningskabeln istället.

Och såhär blev det

Preview på hur det kan se ut i en låda...

Kom igen nu ni andra, dags att lägga upp bilder.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Bra jobbat mannen !! :D,

jag har sladdar som ligger hemma , men som sagt väntar på ett till paket , sen är det så att min PSU kanske är trasig så jag vågar inte sleeva än haha !

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

OK!

Jag vet inte hur jag ska göra med mina pci-e-kontakter. Mitt verktyg för att kunna lossa stiften har ju gått sönder.. Får nog ta en funderare och se om man kan lösa det på något sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns lite andra möjligheter vet andra som typ gjort hemma gjorda vertyg

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kolla den här guiden, jag körde enligt den och gjorde endast av med 2 stift för hela 24-pin + 6+6pci-e och en låååång strömsladd för diskarna.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=202639

Visa signatur
Permalänk

Tack anarkizt!

Gjorde som i guiden och använde en häftklammer, fungerade 20ggr bättre än verktyget från Sunbeam.

Jag tror att en del av mina nya framgångar berodde på att jag tryckte in klammern med hjälp av en tång, samtidigt som jag höll emot I KABELN och inte i kontakten. Detta gjorde att stiftet inte pressades tillbaka så "hullingarna" låstes mot plasten i kontakten, utan istället spretade fritt i luften där inne och var mycket enklare att pressa in.

Lite fortsatt inspiration till er andra:

Såhär fula var mina PCI-e kontakter.

Snacka om 6+2 pin, så kan man ju inte ha det.

Jag klippte bort de två "extrasladdarna" som gick ut från 6-pinskontakten för att dra nya "riktiga" kablar.

När jag öppnat nätagget hittade jag detta:

Till och med Corsair själva hade skarvat på en del av de sladdar som gick till PCI-e kontakterna.

Så jag kunde ju inte vara sämre:

En dålig bild på andra änden där jag lödde på kabelstumparna med stiften till kontakten:

Resultatet:

Sen var det sovdags. Får sleeva klart den andra kontakten imorgon.

Ett litet tips till alla för att få perfekt avstånd mellan sleeve och kontakten:

När du ska placera hur långt fram mot kontakten sleeven ska sitta, lägg kabeln med stiftet längsmed kontakten så stiftets ena hulling greppar i den här kanten på kontakten:

Nu håller du stiftet precis så långt fram som det kommer sitta inne i kontakten och du kan enkelt måtta in sleeven så den nästan når hela vägen fram till kontakten (man behöver lite extra utrymme för att krympslangen också ska på).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt najs det där! Kul med bilder!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice work !!

jag har fortfarande inte fått min psu :/ :'(

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
jag har fortfarande inte fått min psu :/ :'(

Kunde inte låta bli....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(

Kunde inte låta bli....

haha !

du du ska få se ! vem som ha-ha:ar sist

håller på med graveringen nu

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
haha !

du du ska få se ! vem som ha-ha:ar sist

håller på med graveringen nu

gör en bygglogg, så vi får se före och efterbilder. om du inte redan gjort det förstås: D

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk

Nice, nice! Ge oss bilder!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag lägger upp bilder när hela bygget är klart

orkar inte hålla på att lägga in dom i random ordning tror jag har 1 vecka kvar

beronde på PSU :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ok!

Till alla andra som ska sleeva:

Jag gjorde av med drygt 1m krympslang till att sleeva 24-pins ATX-kontakten, så mitt tipps är att köpa mer...

Jag använde krympslang från dealextreme till mina PCI-e kontakter. Deras 4.5mm gick precis över den lilla sleevingen när man hade en sladd i. Inte riktigt lika bra som den krympslangen från mdpc-x, men å andra sidan inte heller samma pris.

MDPC-X tar ~3€ för 1m
Dealextreme ~$2,3 för 5m http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23458

Den från Dealextreme har text på ena sidan. Dessutom var min vikt och ihoptejpad med tejp som lämnade lite limrester, men även om man bara använder hälften av de fem metrarna för att resten inte är "fin nog" är det ändå bra mycket billigare.

Texten är inte så stor, tänker man lite innan så kan man dessutom lätt vända den in mot mitten på kontakterna så det inte syns alls när det är monterat.

Visa signatur

Permalänk

Idag kom mina sleeves. Gick inge bra alls. Har för mig att någon sa att Corsairs PSU kan vara lite hårdare. Han hade rätt.
Jag fick bara loss två kontakter och de tog mig 2 timmar.

Nu säljer jag nästan 10m svart och 10m rött sleeve. Samt krympslang i rött och svart.
Ett böjt verktyg också för den som vill ha.

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Citat:

Idag kom mina sleeves. Gick inge bra alls. Har för mig att någon sa att Corsairs PSU kan vara lite hårdare. Han hade rätt.

Nu säljer jag nästan 10m svart och 10m rött sleeve. Samt krympslang i rött och svart.

Testat med en häftklammer? Det är ett Corsair 750W jag sleevar. Jag tyckte att en böjd häftklammer + en liten tång var mycket enklare än det verktyg jag hade.

Om du ändå ger upp kan du skicka ett PM med vad du vill ha för din sleeving.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller till mig

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Gjorde klart PCI-e samt P4-kontakten till moderkortet. Jag stuvade ner de extra två pci-e kontakterna från nätagget innuti dess chassi och kapade bort ena slingan med Molex-kontakter eftersom de nästan aldrig används nu mer. Efter det tröttnade jag på att ha datorn i delar och gav upp för idag.

Lite fler bilder åt er:

Inte den bästa kameran, därför sleeven ser lila ut på vissa bilder.

Visa signatur

Permalänk

Nix, ett stift hjälpte inte.
Jag kommer ner med både den och verktyget, men det går inte att dra i sladden. Den sitter som berget. Något är ju helt galet.

Finns ingen moddare i Stockholm som man kan lämna in grejerna till? Så synd att sälja egentligen.

Btw, satt uppe till nu och tittade på guider på youtube. Läste guider på forum. Men när jag sätter mig för att pilla så går det fortfarande inte.
Det kan ju inte vara så att man måste dra (menar allvar) allt vad man orkar för att få ut sladden.
Jag pressar in verktyget och hör att det klickar lite, men när jag drar, då händer ingenting!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nix, ett stift hjälpte inte.
Jag kommer ner med både den och verktyget, men det går inte att dra i sladden. Den sitter som berget. Något är ju helt galet.

Finns ingen moddare i Stockholm som man kan lämna in grejerna till? Så synd att sälja egentligen.

Btw, satt uppe till nu och tittade på guider på youtube. Läste guider på forum. Men när jag sätter mig för att pilla så går det fortfarande inte.
Det kan ju inte vara så att man måste dra (menar allvar) allt vad man orkar för att få ut sladden.
Jag pressar in verktyget och hör att det klickar lite, men när jag drar, då händer ingenting!

Du har PM.

Vad för Corsairagg har du? Jag har ett 750W non-modular och visst är det lite jävligt att få ut kontakterna, men det går.

Visa signatur

Permalänk

Fick till det nu.
Jag fick pressa ihop verktyget så att det blev en tjock istället, trycka ner den på vardera sida, sedan ta ner som vanligt med båda och då lossnade den lättare.
Corsairs agg verkar ju ha bara en flerk som håller ihop. Stoppar man ner verktyget som vanligt så kanske det är för smalt och den inte rör sig. Därför om jag stoppar ner något tjockare (ett vikt vertyg) så rör den sig. Efteråt så bara pressade jag ut flerken lite så att den stannar kvar när man försöker dra ut igen.

Det är inte det bästa resultatet nu. Har bara en hårtork just nu så det krymper inte så mycket men efter helgen så har jag en värmepistol så då ska krympslagen kapas till i rätt längd.

Ska även försöka korta ner för 20mm krympslang ser ut att vara lite för mycket. Sedan försöka spänna sleeven så att man inte ser igenom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick till det nu.
Jag fick pressa ihop verktyget så att det blev en tjock istället, trycka ner den på vardera sida, sedan ta ner som vanligt med båda och då lossnade den lättare.
Corsairs agg verkar ju ha bara en flerk som håller ihop. Stoppar man ner verktyget som vanligt så kanske det är för smalt och den inte rör sig. Därför om jag stoppar ner något tjockare (ett vikt vertyg) så rör den sig. Efteråt så bara pressade jag ut flerken lite så att den stannar kvar när man försöker dra ut igen.

Bild

Bild

Det är inte det bästa resultatet nu. Har bara en hårtork just nu så det krymper inte så mycket men efter helgen så har jag en värmepistol så då ska krympslagen kapas till i rätt längd.

Ska även försöka korta ner för 20mm krympslang ser ut att vara lite för mycket. Sedan försöka spänna sleeven så att man inte ser igenom.

Skulle du kunna vara jätte snäll och försöka rita hur du menar i paint eller något? Jag är trög och ska också sleeva så småningom och har corsair agg Tycker det ser bra ut

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Skulle du kunna vara jätte snäll och försöka rita hur du menar i paint eller något? Jag är trög och ska också sleeva så småningom och har corsair agg Tycker det ser bra ut

Kan försöka xD

Kläm ihop så att det blir såhär:

Sedan i kontakten så ska man i vanliga fall trycka ner båda samtidigt, men om du pressar ihop (se bild ovan) och trycker ner i varsin sida en gång och sedan med båda igen (inte vikt) som vanligt så lossnar det lättare.
Det tyckte jag i alla fall. Dock så blir flerken på sladden inpressad så efteråt måste man pilla ut den så att sladden stannar kvar efter att man stoppat tillbaka den.

Visa signatur

Permalänk

Sådärja LiLL38R0R!

Kul att du kom igång!

Imorn kan jag lägga upp en liten snabbguide med små knep på hur jag gjorde för att få det rätt så jämnt med krympslangen och sleevingen mot kontakterna om ni är intresserade.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Sådärja LiLL38R0R!

Kul att du kom igång!

Imorn kan jag lägga upp en liten snabbguide med små knep på hur jag gjorde för att få det rätt så jämnt med krympslangen och sleevingen mot kontakterna om ni är intresserade.

Låter skitbra!

Jag vet inte om det är möjligt att få nils krympslang under kontakten eller om det måste vara utanpå/framför.

Visa signatur

Permalänk

Jodå, det är fullt möjligt att få in den i kontakterna.

Detta är med Nils krympslang:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ju bidra med min sleeving. Den är från Nils @ MDPC-X.
Har vit eltejp under sleevingen för totalt vitt resultat.

Ska sleeva om den som går till ssdn, blev inte helt nöjd med resultatet (var den jag gjorde först).

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Nice! Kan man få några närbilder på hur det ser ut mot kontakterna?

Visa signatur