Permalänk
Medlem

SMS Manager Auto Reply

Tja! Jag har letat internet över efter någon app som fungerar som applikationerna Phoneagent och Phonedirector dock är dessa två program endast för Sony ericsson mobiler och Nokia. Och jag letar efter en app som fungerar till Iphone.

Det som jag vill ha som dessa två apps kan erbjuda till Sony och Nokia mobiler är att man kan sköta egentligen allt vad gäller sms speciellt från datorn. Vilket är grymt bra om jag sitter vid datorn och jobbar eller om jag sitter i ett möte så kan jag genom detta programmet ställa in en auto reply via sms. Så om någon ringer mig eller smsar mig så skickar programmet ut ett sms direkt till personen och meddelar läget. Hade varit störtskönt om det fanns en app som genomförde detta, fast som går att synca med en Iphone och inte bara sony och nokia.

Vet att det inte finns någon applikation till Iphonen själv eller jo men bara till jailbreak. Apple själva vill inte att detta ska gå för då kan folk missbruka detta genom att skicka ut reklam sms o liknande när du installerar en annan app utan att du märker det. Läste en forum tråd där de påstod detta. Är det någon som har några lyckliga invändningar om detta så får ni gärna rätta mig? Men som jag förstått det så är inte SMS funktionen till Iphone tillgänglig i SDKn.
Men förhoppningsvis så finns det någon app som går o synca över blåtanden så att det går en då? Maybe?
Hoppas hoppas hoppas

Tack på förhand!

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Sorry men det är saker som kräver rättigheter på root nivå.

Det betyder att om den typen apps ska kunna finnas så måste det vara genom jailbreak.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Sorry men det är saker som kräver rättigheter på root nivå.

Det betyder att om den typen apps ska kunna finnas så måste det vara genom jailbreak.

Aahhh va synd då Hoppas Apple öppnar upp "telefon funktionerna" i Iphone i framtiden.

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Varför inte jailbreaka den?