Blade & Soul - NCSoft

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det där såg ju rätt tufft ut... men frågan är ju hur det kommer va att spela och om det kommer vara fokuserat på pvp som Aion var vilket var nått jag inte gillar

Permalänk
Medlem

Alla NCSoft spel är PVP inriktade det är vad de syslar med till störst del.

Skulle förvåna mig förbaskat mycket ifall detta inte var PVP inriktat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Sötast

Jäävlar vad de pumpar ut MMO's, roligt att de oftast får lägga ner dem inom 0-3 år

Permalänk
Medlem

Njaa. Det där biter inte riktigt på mig känns det som. Och som tidigare nämnt, känns som det kommer vara väldigt pvp inriktat :/

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Skulle förvåna mig förbaskat mycket ifall detta inte var PVP inriktat.

Det skulle också förvåna mig förbaskat mycket om det var bra, nyskapande, inte stereotypiskt etc.

Permalänk
Medlem

Har gett up på ncsoft, hur bra spelet än är så lyckas dom förstöra det med att bara vara allmänt dåliga på allt dom gör i den här delen av världen.

Permalänk
Inaktiv

Blade & Soul är ett spel man har väntat ett bra tag på, ser riktigt bra ut,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinin
Har gett up på ncsoft, hur bra spelet än är så lyckas dom förstöra det med att bara vara allmänt dåliga på allt dom gör i den här delen av världen.

dom kör sin stil och det passar inte alla, kan säga att jag har inget att klaga på när det gäller dom Lineage2 och Aion underbara spel. sen väntar man på L3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
Blade & Soul är ett spel man har väntat ett bra tag på, ser riktigt bra ut,

dom kör sin stil och det passar inte alla, kan säga att jag har inget att klaga på när det gäller dom Lineage2 och Aion underbara spel. sen väntar man på L3

Spelen klagar jag som sagt inte alls på. Spelade själv l2 i 6 år men tröttnade tills slut på deras kassa support. Ett enkelt exempel är beleth, spelets svåraste boss som lades till för över 2 år sen nu. Vägen till honom var buggad tills i höstas så man kunde inte ens komma till honom. När äntligen det var fixat så kommer vi dit och dödar honom på en kvart och så droppar han inte ens hans loot... vi hinner döda honom en gång till på skoj skull innan dom 'patchar' honom. Patchen som lägger till hans ring gör att han återigen inte ens går att komma till. EXAKT samma bug som dom hade i korea 2-3 månader tidigare med exakt samma patch. I korea fixade dom exakt samma bug på en vecka, här i NA tog det TRE månader att fixa en bug som inte ens borde ha funnits eftersom dom borde ha kännt till den. Så på grund av deras lokala inkompetens så sitter man fortfarande och testar deras spel åt dom 6 år efter release och ändå är dom cpsega på att fixa fel som redan har fixats. Och sen så är dom ju knappast kända för deras copy&paste support som är helt åt helvete. Har själv inte spelat aion men har ju hört en del skräckhistorier som hur tusentals accounts hackas åt gången på grund av säkerhetshål i deras forum, sen efter att ägarna fått tillbaks sina accounts så blir dom bannade för att den som hackade dem bottade med deras gubbar...

Sjukt snygga och bra spel i all ära, men utan ett bra team bakom varje spel och region så kan man tröttna rejält i längden och det verkar bara bli värre och värre på ncsoft. Dom mjölkar bara pengar och skyfflar ur snygga produkter utan att ha personer som brinner för spelen. Om inte annat på grund av stor personalomsättning och inga helt dedikerad till något spel.

Permalänk

Recept för att göra ett ncsoft-spel

1. Mycket flashiga effekter
2. Lättklädda damer som stönar högljutt så fort något händer
3. Designa lite larviga fiender
4. Sätt ut jättemånga av dom
5. Lägg eventuellt till lite stereotypiska hårda män
6. ???
7. Profit

Hur man kan gå med på att spela ett spel där allt är centrerat kring grinding är över mitt förstånd. Jag fattar att det går hem i asien där folk är vana att jobba 26h per dag, där kanske det känns lugnt att det tar 20h att gå upp till level 2 och ni kan försöka förklara det med att det är "svårare än barnsligt lätta WoW", men grejen är ju att det inte alls är svårare, bara mer tidskrävande.

För att inte nämna att asiater inte kan göra spel, punkt. Nintendo är nog fan dom enda.

Permalänk
Medlem

NatoGandalf det finns ganska så många skillnader problemet är dock att väldigt många har problem att se den största skillnaden framför allt. Asiatiska MMO's har oftast inget end-game utan det bygger på att ha roligt medan man spelar från och med från början, har man inte det så spela inte.

T.ex. WOW bygger mycket på att det roliga börjar vid slutet ( vist kan man ha roligt på vägen dit med ) Men mer eller mindre allt bygger just på slut delen av spelet aka max level. Detta är något som väldigt få asiatiska MMO's gör, vilket också reflekterar tiden det tar att levla.

Sedan har vi just grind, det finns lika mycket grind i WOW som i så got som alla koreanska MMO's. Med andra ord, det finns inget slut på grinden någon gång, det hela är enbart hur man grindar. i WOW, Gear samt quests. i Aion mobs/gear/quest.

Som sagt va olika former av grind, men det är grind lika för det.

den ABSOLUT största skillnaden dock mellan WOW och NCSofts spel överlag är att NCSofts spel handlar mer on PVP makt och politik samt en del spelarstyrda världar (Vist Aion saknar detta men Aion är långt ifrån deras enda spel) Medan WOW handlar mer om att samla gear och köra instanser.

Men så länge man har fokus på att man måste grinda och levla up så fort som möjligt så kommer du bränna tu dig på MMO's väldigt fort, ta det lugnt ha roligt på en gång, fokusera inte och tro att allt blir bättre och mer roligare vid max level. Sätt igång och ha roligt på en gång.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
NatoGandalf det finns ganska så många skillnader problemet är dock att väldigt många har problem att se den största skillnaden framför allt. Asiatiska MMO's har oftast inget end-game utan det bygger på att ha roligt medan man spelar från och med från början, har man inte det så spela inte.

T.ex. WOW bygger mycket på att det roliga börjar vid slutet ( vist kan man ha roligt på vägen dit med ) Men mer eller mindre allt bygger just på slut delen av spelet aka max level. Detta är något som väldigt få asiatiska MMO's gör, vilket också reflekterar tiden det tar att levla.

Sedan har vi just grind, det finns lika mycket grind i WOW som i så got som alla koreanska MMO's. Med andra ord, det finns inget slut på grinden någon gång, det hela är enbart hur man grindar. i WOW, Gear samt quests. i Aion mobs/gear/quest.

Som sagt va olika former av grind, men det är grind lika för det.

den ABSOLUT största skillnaden dock mellan WOW och NCSofts spel överlag är att NCSofts spel handlar mer on PVP makt och politik samt en del spelarstyrda världar (Vist Aion saknar detta men Aion är långt ifrån deras enda spel) Medan WOW handlar mer om att samla gear och köra instanser.

Men så länge man har fokus på att man måste grinda och levla up så fort som möjligt så kommer du bränna tu dig på MMO's väldigt fort, ta det lugnt ha roligt på en gång, fokusera inte och tro att allt blir bättre och mer roligare vid max level. Sätt igång och ha roligt på en gång.

Exakt! Det som skiljer sig åt är ju att man inte måste spela minst 200h innan man faktiskt kan göra något man vill göra. Känns ju rätt drygt när man väl har lvlat några characters till den lvl man vill vara, och sedan faktiskt börja "spela".

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Lineage2 var underbart i 8 år, Jobbade dock inte då utan plugga osv. AION blev lite för mkt, Det var roligt tills lvl 50 och man skulle börja göra Miragent setet. ett fail = 50+ mille förlust, efter två försök la jag ner spelet.

Blade and Soul sen ut som ett spel med potential och det ska bli kul att prova det.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Guild Wars, mycket bra spel, och väntar förväntansfullt på Guild Wars 2. PvP inriktat det med. Men finns inget spel som slår det i PvP feeling ialf. Och gratis är det också, ett stort plus. Ingen grinding för 5-öre. Det är bra spel det.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Tacka vet jag Guild Wars, mycket bra spel, och väntar förväntansfullt på Guild Wars 2. PvP inriktat det med. Men finns inget spel som slår det i PvP feeling ialf. Och gratis är det också, ett stort plus. Ingen grinding för 5-öre. Det är bra spel det.

Det kommer väll inte komma innan 2011 ?

Permalänk
Medlem

Det går att boka på webhallen :d.
Står dock än så länge bara att release datum är 2012, får hoppas att det blir tidigt :).

http://www.webhallen.com/spel/pc/97052-blade_soul

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT