Grafikinställningar ATI HD 4850 ?

Permalänk

Grafikinställningar ATI HD 4850 ?

Jag har en fråga angående den bästa möjliga inställningen för att undvika vertikal synk problem.

Jag har en dell 22" skärm och har 1920x1080 upplösning med 60Hz.
Jag har aktiverat verikal synk till "always on" och det fungerar kanon när jag spelar mitt fotbollsspel.

Men ibland när jag ser på svt play eller UR play så dyker strecken upp när kameran rör sig snabbt.
Lägger upp en bild så får ni se på inställningarna, vilka ska jag liksom ändra på. OpenGL stripple buffering ska den va på?

http://hem.bredband.net/torrentpower/hd4850.jpg

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört sådär fast tagit bort vertical sync till application managed!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Jag skulle kört sådär fast tagit bort vertical sync till application managed!

hur menar du?
det finns 4 alternativ där. On, unless aplication rules. eller Off, unless upplication rules ?

Permalänk
Medlem

ha alltid off, denna funktion synkar FPS med skärmens uppdaterings intervall, med andra ord du kan inte ha mer än FPS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terihan
ha alltid off, denna funktion synkar FPS med skärmens uppdaterings intervall, med andra ord du kan inte ha mer än FPS

vissa säger att den ska vara "always on" ? men när jag trycker på "default" så ändras den till, "off, unless aplication specifies"